nr man skal sterilisere katten

*Frk.Mamma

Gift med forumet
 skla den da faste eller? har ikke fått noe bekjed om det og dyrlegen er bare åpen mandag og hu sakl ditt da. men skal hu faste? tenkte litt siden de snitter opp på magen liksom så kansje det er bedre plass hvis ikke den er full av mat :p

Nei ingen av hun kattene min har gjort det.

ni d er ikke nødvendig. Lykke til.

Jeg har lært at katter som skal i narkose skal faste før operasjonen. Dette for at de ikke skal bli dårlige av narkosen. 

har nettopp sterilisert katten min, den fastet fra kvelden før. Fikk beskjed av dyrlegen å gjøre dette.

mamma112 skrev:
har nettopp sterilisert katten min, den fastet fra kvelden før. Fikk beskjed av dyrlegen å gjøre dette.

oki. jeg har ikke fått noe beskjed om det jeg, men da kan v like så godt gjøre det, hu får spise som bare det dagen før :p hehe hu skla ikke på opperasjon før kl 13

tror jeg ville prøvd med fasting uansett :) katten har ingen kontroll på blæren etterpå :)

Tror nok også det kan være lurt å prøve med fasting uansett. Katten har ikke super kontroll på blæra etterpå :D

Hun må jo ikke faste.. men hvis hun ikke faster vil hun kaste opp pga narkosen.
Jeg ville fastet katten min fra kvelden før

Dropp mat fra midnatt .... Du må ikke. Men veldig ubehagelig for katten å måtte ligge å kaste opp maten den har spist i buret hos dyrlegen. Og det gjør de!

Grunnen til at mennesker skal faste før narkose, er slik jeg har forstått det for at de ikke skal kaste opp og få oppkast i lungene. Antar at det samme gjelder katter.

Jobber for dyrebeskyttelsen og har hatt 100 +  katter før og etter sterilisering. Dyrlegen der vil helst at de kommer fastende men vil som regel utføre operasjonen allikevel. Det er tryggere og mer behagelig for katten å møte fastende da de kan kaste opp under narkosen og etter. 

Back
Topp