November-skravling

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Siste mnd før julemnd

Nå er hallowen over, så da er det jul, fastslo 12 åringen min i dag. Nåja, det er nå noe som heter advent og sånnsett begynenr om en måned, svarte jeg.

Men det er nå uansett førjulstid og forberedelser, ønskelister og innkjøp, planlegging og matlaging og ja.... glede seg.

Hvordan er det, er julebrus og pepperkaker allerede kommet i hus, eller venter du standhaftig til desember?

Har ikke planer om å vente til desmber nei! Men herlighet, tida går så fort! Og vi har barnedåp 4.desember, så kanskje alt fokus går dit nå først.. må kanskje bli jule/adventstema på dåpen da, så vi får inn litt juleforberedelser i november?;)

Siste mnd før julemnd

Nå er hallowen over, så da er det jul, fastslo 12 åringen min i dag. Nåja, det er nå noe som heter advent og sånnsett begynenr om en måned, svarte jeg.

Men det er nå uansett førjulstid og forberedelser, ønskelister og innkjøp, planlegging og matlaging og ja.... glede seg.

Hvordan er det, er julebrus og pepperkaker allerede kommet i hus, eller venter du standhaftig til desember?
Godt i gang med julebrus her:) Klarer ikke å vente til desember, selv om jeg sier hvert år at jeg skal vente. Prøver å vente med julemusikk på radioen da, men må liksom innom litt innimellom.

Her har første boks pepperkaker, to pakker kransekakestenger og to poser julemarsipan røket med allerede... Og er ferdig med, eller har planlagt, 80% av julegavene, hehe.

Siste mnd før julemnd

Jeg spiser pepperkaker hele året, tilgjengelig i Sverige. Julebrus drikker jeg også hele året, tilgjengelig som eventyrbrus ellers på året. :)

Har ikke planer om å vente til desmber nei! Men herlighet, tida går så fort! Og vi har barnedåp 4.desember, så kanskje alt fokus går dit nå først.. må kanskje bli jule/adventstema på dåpen da, så vi får inn litt juleforberedelser i november?;)
Vi hadde i alle fall lammerull og sylte (hjemmelaget) på koldtbordet i dåpen til eldstemann som var helt i slutten av november for 15 år siden.

Godt i gang med julebrus her:) Klarer ikke å vente til desember, selv om jeg sier hvert år at jeg skal vente. Prøver å vente med julemusikk på radioen da, men må liksom innom litt innimellom.
Jeg venter med julebrus til slutten av november, men drikker det og hører julemusikk mens jeg ordner kalender til ungene sånn de siste dagene i november.

Egentlig drikker jeg myyyyyye mindre julebrus enn før fordi jeg synes det er Hansa som er julebrus for meg, og å kjøpe den på glassflasker eller boks koster jo en arm og en fot pr liter egentlig. Det føles for råflott. Sunnmøringen i meg er blitt gniten....

Her har første boks pepperkaker, to pakker kransekakestenger og to poser julemarsipan røket med allerede... Og er ferdig med, eller har planlagt, 80% av julegavene, hehe.
Du er godt igang, altså!

Wæææ det er november… måneden jeg skal opereres. Reiser om en uke. Reiser jo dagen før og overnatter hos en venninne.
Er redd for å glemme kofferten så lurer på å pakke i sekk. Stresser litt.
Ikke lenge igjen nå

Siste mnd før julemnd

November :smiley-bounce016

Her har unga fått julebrus (brun fra Hamar i glass! viktige greier vist)
Pepperkaker har jeg kjøpt og spist litt av allerede haha

Handlet mange gaver ferdig

Du er godt igang, altså!
Jepp- har gått med noen flasker julebrus også!

Men siden dette svangerskapet foreløpig likner mitt forrige vellykkede (sånn rett bortsett fra at det er to denne gangen, haha), så har jeg veldig redusert appetitt, så en pose marsipan varer ganske lenge. Praktisk- så dyr som den er! Får håpe på den sedvanlige priskrigen før jul...

Jepp- har gått med noen flasker julebrus også!

Men siden dette svangerskapet foreløpig likner mitt forrige vellykkede (sånn rett bortsett fra at det er to denne gangen, haha), så har jeg veldig redusert appetitt, så en pose marsipan varer ganske lenge. Praktisk- så dyr som den er! Får håpe på den sedvanlige priskrigen før jul...
Regner med at en del julevarer blir rimeligere inn mot jul ja.

Jeg synes ikke det er lenge siden 2023 startet jeg, og innser at jeg begynner trolig å bli gammel. Årene flyr avsted, ungene blir eldre og eldre, og det gjør naturlig nok jeg også.

Jeg synes ikke det er lenge siden 2023 startet jeg, og innser at jeg begynner trolig å bli gammel. Årene flyr avsted, ungene blir eldre og eldre, og det gjør naturlig nok jeg også.
Uff ikke si sånt..du har helt rett men fælt å tenke på :hilarious:

Back
Topp