November 2023

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Nå er det snart oktober hvilket betyr at det snart er november ;) Veldig tidlig, men hadde lyst å lage gruppe. Håper vi ses her inne etter hvert (eller, aller helst håper jeg at dere blir gravide før november) og at alle gjøre noe godt for seg selv i mellomtiden ❤️

Legg inn info som følgende:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - oppstart/innsett

I ventemodus - videre til desember
Trønderen1998 - 25 - B1 - St. Olavs - FER#1 av IVF#1- Primolut, Letrozol og Lutinus

I hormonmodus

I rugemodus

Totalfrys

Marf91 - 32 år - barn 2, 1 barn naturlig - porsgrunn - forsøk nr 1. - Menopur og fyremadel, - oppstart ca 26.11. Innsett trolig rundt 8.12.

Avbrutt

Gravid

Sandwich - 35 - B1 - Porsgrunn - 1 - Letrozol under mens - naturlig syklus, eggløsning 4.11

Aleneprøver - 37 år - B1 - Rikshospitalet - IVF #2 (etter 6 IUI) - Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Cyclogest (foreløpig plan) - uttak uke 45

Bkno9118510 - 35 år - B2, 1 barn naturlig - hausken - fer #3 av ivf #1. - cyclogest og progynova

Frk.Fryd85 - 38 år - B1 - Klinikk Hausken - FER#1 - Femar, Cyclogest - innsett uke 47/48

Janneckee - 29 - B2 - St.olavs - FER#4 - Cyclogest - innsett ca uke 47

Ikke gravid

Sekiro-43-B3-Livio-IVF #2 - cyclogest etter eggløsning

Daisybloom- 41 år- første barn- forsøk 1- Gonal F, Fyrmadel, Otrivelle- uttak 25.10. - innsett 30.10. (kun 1 blasto, til tross for 7 egg i uttaket).

Statistikern - 36 - B1 - Rikshospitalet - FER#1 fra IVF#3 (9. innsett etter 5 IUI) - Naturlig syklus med cyclogest - innsett uke 47

Frk_HA - 37 - B1 - Rikshospitalet - IVF2, innsett #5 - Progynova -innsett uke 45/46

HappyMom86 - 37 - B3, nr1 med ny mann - St.Olavs - FER#2 - Cyclogest - innsett ca uke 47

Månen - 34 - B1 - St Olavs - forsøk nr2 - menopur, ganirelix, Ovitrelle, gonapeptyl, cyclogest, duphaston - innsett planlagt 20/11

Søskenprøveren - 37 - B2 - Hausken - ivf#2 - Menopure , fyrmadel , ovitrelle gonalpetyl . Samt prednisolon , abyl e, klexane og cyclogest - uttak uke 47

Trj85 - 37/38 - b2 men med annen mann - st olav - FER#1 av icsi/tesa #1 - usikker på medisin

Millyy - 35 - B2 - Forsøk nr 3 - Menopour, Otrivelle - kort protokoll, oppstart 27/10. Uttak uke 45

Last edited:
Jeg får muligens et fryseforsøk med innsett nå i starten av oktober, men jeg er også satt opp på egguttak i uke 47 på Rikshospitalet. Ser at du også hører til der ☺️ Så jeg melder meg på her hos deg også jeg! Jeg prøver å ha langtidsperspektiv og ikke bare tenke på det neste forsøket. Derfor er perspektivet mitt at jeg skal gjennom et par forsøk til frem mot februar. Etter det må jeg vel ta stilling til når nok er nok.

36 år - B1 - Rikshospitalet - IVF #5 - prednisolone, pergoveris, fyremadel, ovitrelle, gonapeptyl og cyclogest - uttak planlagt uke 47

Liker det tidlige initativet! Venter bare på ny mens nå, så jeg kan få avklart akkurat når jeg begynner på medisiner, men er satt opp på uttak i uke 45. Så medisinstart blir jo oktober, men alt det spennende skjer i november. Hyggelig å være i en gruppe med flere som også er på Riksen!

37 år - B1 - Rikshospitalet - IVF #2 (etter 6 IUI) - Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Cyclogest (foreløpig plan) - uttak uke 45

Så kjekt å være en gjeng allerede! Og litt gøy med samme klinikk, nesten samme alder og prøver på første. Ser ut som ar dere også har holdt på en stund. Kanskje skjer det i november? ❤️

Jeg har nettopp fått påvist høyt stoffskifte, så er litt nervøs for at innsettet blir utsatt. Vi får se hvor lenge jeg må vente på time hos spesialist, og ev behandle. Er jo viktig å få det på stell først. Det var ikke gøy å få beskjed om enda en ting som øker risiko for SA.. (har tre bak meg, og en exu, men har hatt normale stoffskifteprøver tidligere). Dette er i hvert fall en ting som kan medisineres.

Jeg får muligens et fryseforsøk med innsett nå i starten av oktober, men jeg er også satt opp på egguttak i uke 47 på Rikshospitalet. Ser at du også hører til der ☺️ Så jeg melder meg på her hos deg også jeg! Jeg prøver å ha langtidsperspektiv og ikke bare tenke på det neste forsøket. Derfor er perspektivet mitt at jeg skal gjennom et par forsøk til frem mot februar. Etter det må jeg vel ta stilling til når nok er nok.

36 år - B1 - Rikshospitalet - IVF #5 - prednisolone, pergoveris, fyremadel, ovitrelle, gonapeptyl og cyclogest - uttak planlagt uke 47
Krysser fingrene for fryseforsøket! Det er nok en sunn innstiling å tenke litt langsiktig. Vi har tre embryo på frys, og that's it. Sen er vi ferdige uansett. Det er veldig godt å vite hvor mange forsøk vi ev. har igjen føler jeg. Har du hatt de fem uttakene på Riksen?

Liker det tidlige initativet! Venter bare på ny mens nå, så jeg kan få avklart akkurat når jeg begynner på medisiner, men er satt opp på uttak i uke 45. Så medisinstart blir jo oktober, men alt det spennende skjer i november. Hyggelig å være i en gruppe med flere som også er på Riksen!

37 år - B1 - Rikshospitalet - IVF #2 (etter 6 IUI) - Gonapeptyl, Menopur, Ovitrelle, Cyclogest (foreløpig plan) - uttak uke 45
Helt enig, fint å være flere! Jeg hadde de samme medisinene som deg ved siste uttak i august, første gang med menopur. Hadde du lang protokoll ved første uttak også?

Dette blir første forsøk med Menopur for meg, hadde Gonal-F forrige runde. Og det var også lang protokoll ja. Hvordan gikk det med Menopur for deg @Statistikern, hadde det god (bedre?) effekt? Jeg har lav amh og fikk kun ut to egg forrige gang, så planen er også at dosen skal være ganske høy.

Og jepp, får håpe november er måneden for oss alle!

Krysser fingrene for fryseforsøket! Det er nok en sunn innstiling å tenke litt langsiktig. Vi har tre embryo på frys, og that's it. Sen er vi ferdige uansett. Det er veldig godt å vite hvor mange forsøk vi ev. har igjen føler jeg. Har du hatt de fem uttakene på Riksen?
Ja, perspektiver utover det nærmeste forsøket er helt avgjørende for meg, ellers blir jeg helt sprø! Litt sprø blir seff uansett:banghead: Så dere har satt en grense etter de tre ja. Vi må etterhvert ta stilling til det selv… etter forsøkene på riksen må vi enten bruke mer penger privat eller innse at det ikke vil gå med mine egg og heller avslutte. Evt. vurdere donasjon. Det har jeg ikke tatt stilling til enda. Jeg har bare hatt ett forsøk på Riksen tidligere, det ble avbrutt.

Vi hopper over en syklus fordi jeg har jobbreise opp mot forventet eggløsning.

Sekiro-43-B3-Livio-IVF #2 - cyclogest etter eggløsning

Kjedelig å måtte utsette, men ibland er det den beste løsningen. Velkommen til gruppen!
Vi har nå to blastoer igjen, og vi vil gi det/dem den beste sjansen, blant annet med oppfølging slik at vi er 100% sikre på at eggløsning skjer og hvilken dag er eggløsningsdag slik at innsett er perfekt timet. Pga min alder tenker jeg det er bortkastet med flere uttak pga stor sannsynlighet for kromosomavvik som er uforenlig med befruktning og liv. Så kun to forsøk igjen

Marf91 - 32 år - barn 2, 1 barn naturlig - porsgrunn - forsøk nr 1. - Menopur og fyremadel, - oppstart ca 26.11. Innsett trolig rundt 8.12.

da slenger jeg meg på her. Vært på oppstartsamtale i dag. Måtte vente til november pga svar på blodprøver måtte foreligge. Jeg er spent og blitt mye roligere rundt alt. Skal ta menopur 150ml i 8 dager fra syklusdag 1. Fra sprøytedag 5 skal jeg i gang med fyremadel. Deretter eggløsningssprøyte. Håper syklusen er stabil, så alt går etter planen :D

da slenger jeg meg på her. Vært på oppstartsamtale i dag. Måtte vente til november pga svar på blodprøver måtte foreligge. Jeg er spent og blitt mye roligere rundt alt. Skal ta menopur 150ml i 8 dager fra syklusdag 1. Fra sprøytedag 5 skal jeg i gang med fyremadel. Deretter eggløsningssprøyte. Håper syklusen er stabil, så alt går etter planen :D
Herlig at det ikke er så lenge igjen og spennende med første forsøk! Velkommen hit :)

Da er første Gonapeptyl satt og jeg er i gang med nedreguleringen!

Fint å endelig være i gang igjen etter noen måneders ventetid, føler jo ut som en liten evighet siden forrige gang (i mai). Om Synarela var på lager skulle jeg nok heller ønska meg det - selv om sprøytene bare settes en gang om dagen (kontra 2x3 spray) synes jeg det er litt styrete siden de må holdes kalde, og jeg føler Gonapeptyl lett svir litt også.

Da er første Gonapeptyl satt og jeg er i gang med nedreguleringen!

Fint å endelig være i gang igjen etter noen måneders ventetid, føler jo ut som en liten evighet siden forrige gang (i mai). Om Synarela var på lager skulle jeg nok heller ønska meg det - selv om sprøytene bare settes en gang om dagen (kontra 2x3 spray) synes jeg det er litt styrete siden de må holdes kalde, og jeg føler Gonapeptyl lett svir litt også.
Hurra! Herlig å være igang :) Jeg fikk mens igår, som er syklus før syklusen når vi forhåpentligvis skal ha innsett, så det føles også litt nærmere ut her. Enig i at det et mer styr å holde medisinen kaldt. Jeg begynte med den midt i sommerferien når vi har på biltur.. Så måtte kjøpe en dyr 12V/220V kjølevæske og ta den med overalt :meh:
Håper bivirkningene blir overkommelige! Jeg fikk bare hetetokter så det var ikke så verst.

Hurra! Herlig å være igang :) Jeg fikk mens igår, som er syklus før syklusen når vi forhåpentligvis skal ha innsett, så det føles også litt nærmere ut her. Enig i at det et mer styr å holde medisinen kaldt. Jeg begynte med den midt i sommerferien når vi har på biltur.. Så måtte kjøpe en dyr 12V/220V kjølevæske og ta den med overalt :meh:
Håper bivirkningene blir overkommelige! Jeg fikk bare hetetokter så det var ikke så verst.

Takk! Jeg hadde null problemer med bivirkninger på Synarela, så håper det er blir det samme med Gonapeptyl. Hadde grua meg masse til en kjip nedreguleringsperiode som heldigvis gikk veldig fint forrige gang.

Og grattis med å være ett steg nærmere neste runde! Rart hvordan mens i dette opplegget veksler på å være noe man er ivrig på at skal komme/for all del håper at ikke kommer.

Takk! Jeg hadde null problemer med bivirkninger på Synarela, så håper det er blir det samme med Gonapeptyl. Hadde grua meg masse til en kjip nedreguleringsperiode som heldigvis gikk veldig fint forrige gang.

Og grattis med å være ett steg nærmere neste runde! Rart hvordan mens i dette opplegget veksler på å være noe man er ivrig på at skal komme/for all del håper at ikke kommer.
Takk! Ja det er mye rart som skjer både i hode og kropp i dette gamet...

Back
Topp