Nostebarna dress

Emmely og mamma.

Elsker forumet

Har strikket noen slike til Emmely. Og nå er de ei jeg kjenner så vil at jeg skal strikke får henne, hva ville dere betalt for en slik dress???
Synest de er vasnskelig å ta betalt, men de er jo mange timers jobb så må jo ta litt da..
Garne kjøper jeg på 123knit så de er jo litt billigere en nøstebarna garne men koster jo litt da...

Altså, mammaen min driver å strikker litt for en butikk hjemme og hu tar betalt for garnet og 400kr pr. del. Så siden det er en dress kanksje 600kr? Det høres kanksje mye ut, men som du sier.. Det er jo en del timers arbeid. 

du blir uansett ikke rik på å selge hjemmestrikk.... 750,- kanskje?

Var jeg deg, ville jeg tatt garn+200-300kr. Det tar endel timer å strikke en slik dress, men man kan jo ikke ta seg timesbetalt heller hehe[;)]

Nydelig dress forresten, likte godt fargeblandingen[:D]

ORIGINAL: liseann

du blir uansett ikke rik på å selge hjemmestrikk.... 750,- kanskje?

Det kan bli litt dyrt? Jeg vet ikke, men tror ikke jeg hadde satt den prisen selv:p
Men om de som evt skal kjøpe, er enige i den prisen, er det jo flott!

Er bare et bilde fra nøstebarna sin side, men er enig i at det er kjempe fine farger plysj.

Garnet kjøper jeg fra 123knit.com  og de komer nok ikke på mer en ca 100 kr hvertfall ikke mer. Men er kjempe godt garn veldigt likt nøstebarna sitt garn og mange ganger billigere siden jeg bestiller rett fra danmark.

Hadde vel tenkt og selge den for mellom 300-500 kr jeg da, men hørst jo ut som om jeg kan selge den for 500kr med og samvitighet.

Jeg hadde ikke strikket en slik for mindre en500 kr om det er ei god benninde så er det sikkert grei pris. Men til en bekjent elle fremmed, 6-800 kr. Alt etter. Hvor dyrt garn og hvor mye tid det går med. Times pris kan man ikke regne, det er jeg enig i men man kan gi arbeidet sitt en verdi..

ORIGINAL: Emmely og mamma.

Er bare et bilde fra nøstebarna sin side, men er enig i at det er kjempe fine farger plysj.

Garnet kjøper jeg fra 123knit.com  og de komer nok ikke på mer en ca 100 kr hvertfall ikke mer. Men er kjempe godt garn veldigt likt nøstebarna sitt garn og mange ganger billigere siden jeg bestiller rett fra danmark.

Hadde vel tenkt og selge den for mellom 300-500 kr jeg da, men hørst jo ut som om jeg kan selge den for 500kr med og samvitighet.

Jeg synes ihvertfall ikke 500kr var dyrt. Siden garnet koster 100kr ca.

ORIGINAL: litefrø

Jeg hadde ikke strikket en slik for mindre en500 kr om det er ei god benninde så er det sikkert grei pris. Men til en bekjent elle fremmed, 6-800 kr. Alt etter. Hvor dyrt garn og hvor mye tid det går med. Times pris kan man ikke regne, det er jeg enig i men man kan gi arbeidet sitt en verdi..

Hummm... hun er jo bare en bekjent.
Tror hun villa ha strelse 2 el 3 år då da blir de nok 100kr for garn og 50 for knapper.
Strikkert 6-12 mnd til jenta mi og bruker nok ca en uke på den og ca 2-3 timer dagen.
Tar nok litt lenger tid med en så stor.

Problemet er jo at mange som ikke ser håndarbeidet bak en slik dress. De ser ikke at det ligger mange timers jobb bak. Og derfor tror de også at håndarbeid nærmest bør være gratis... Men da synes jeg de bør finne frem sine egene strikkepinner og strikke i vei...[;)] for de som vet hvor mye arbeid det ligger bak, de betaler det det r verdt. Tror di fint kan si 750 for en slik dress, i den størrelsen. Du kan jo si 600 for arbeidet + garn og knapper [:)] så r det jo opp til henne.

ORIGINAL: litefrø

Problemet er jo at mange som ikke ser håndarbeidet bak en slik dress. De ser ikke at det ligger mange timers jobb bak. Og derfor tror de også at håndarbeid nærmest bør være gratis... Men da synes jeg de bør finne frem sine egene strikkepinner og strikke i vei...[;)] for de som vet hvor mye arbeid det ligger bak, de betaler det det r verdt. Tror di fint kan si 750 for en slik dress, i den størrelsen. Du kan jo si 600 for arbeidet + garn og knapper [:)] så r det jo opp til henne.

Hørest ganske bra ut silk du sier de....
Er jo ganske stor str også så kan nok ta litt for de.
Å om hun synest de er mye er jo det hennes problem.. Tror nok hun synest det er mye for hun lurte på om jeg kune strikke en til henne vis hun kjøpte garne, men da vil jeg jo heller strikke til emmely.

Hun kan jo bare kjøpe garnet, for om du tar 600 for arbeidet så blir det ikke noe billigere med mindre det er et garn kjøpt på nille o.l [;)]
jeg vel også heller brukt tiden på å strikke til mitt eget barn, en å strikke "gratis" for noen andre.

Jeg har slutta og strikke for andre, men når jeg opplevde at folk ville betale meg en hundrings for at jeg hadde sitti i x antall timer og lagt ned masse jobb for dem, så gadd jeg ikke mer. Snakk om utaknemlighet altså!

Men tilbake til det du spurte om. Minimum 500 kr for jobben for et så stort arbeid.

Fikk ikke med meg størrelsen på dressen. I minste størrelse ville jeg sikkert tatt 400 eller noe, men i større størrelser, selvsagt noe mer.
Problemet er jo, som flere nevner, at folk ikke tenker på arbeidet med å strikke!
Folk jeg ikke kjenner godt, har spurt meg om rabatt fordi hun vet hvem jeg er, men det kommer ikke på tale:p

Tenker sånn at dersom man betaler 750kr for en ulldress, vil kanskje flere bare kjøpe ulldress på butikken..[:-]

Men jeg vet ikke jeg altså, du får bli enig med kjøper om pris FØR du begynner å strikke. Det gjør jeg[;)][;)]

ORIGINAL: plysj

Fikk ikke med meg størrelsen på dressen. I minste størrelse ville jeg sikkert tatt 400 eller noe, men i større størrelser, selvsagt noe mer.
Problemet er jo, som flere nevner, at folk ikke tenker på arbeidet med å strikke!
Folk jeg ikke kjenner godt, har spurt meg om rabatt fordi hun vet hvem jeg er, men det kommer ikke på tale:p

Tenker sånn at dersom man betaler 750kr for en ulldress, vil kanskje flere bare kjøpe ulldress på butikken..[:-]

Men jeg vet ikke jeg altså, du får bli enig med kjøper om pris FØR du begynner å strikke. Det gjør jeg[;)][;)]

For å si det sånn; om man vil kjøpe håndarbeid for di det er BILLIG, ja da får man finne frem kreativiteten i seg selv. De fleste som kjøper håndarbeid gjør det heldigvis fordi de ønsker seg noe UNIKT. Noe som ikke gud og hverman har. Og de setter pris på det. Og betaler det det er verdt. [;)]

Den dressen der er dritfin[:D] Jeg holder på å strikke den til Aksel i slik som på bildet i hovedinnlegget bare i lysegrønn og hvitt.

Men så til spm ditt[:)] 
En dress generelt tar litt tid å strikke. Hvis du betaler sånn ca. 100,- for garnet, så ville jeg kanskje tatt 500,- for dressen med garn og arbeidet[8|] 

Men det beste er nok å ta en prat med hun som vil at du skal strikke og bli enig med henne om prisen... Men ikke ta for lite betalt da[:)][;)] 

Er ikke lett og si nei...[&:]
Sier nok 600kr jeg, den er jo ganske stor også, så blir nok brukt litt tid[;)]

Back
Topp