Noskapin hostedempende mikstur...

anniie6

Elsker forumet
Noen som gir/har gitt denne til barnet ditt under 2 år?? 
Står jo på pakningsvedlegget at det anbefales å ikke gi denne til barn under 2 år, men har ei jente på over 19 mnd som har vært forkjølt og som hoster fra hun legger seg til hun står opp.. syns så synd i henne, så vurderer å gi litt.. eneste er at hun har slimhoste.. men vet at du kan noskapin til slimhoste dersom barnet ikke får sove..   
what to do??[8|]

ORIGINAL: Melody

Har ikke gjort det, nei, nettopp fordi det ikke er anbefalt. Har derimot god erfaring med apotekets egen hostesaft tilpasset barn, også de under 2 år [:)] Ellers er det jo standardrådene; heve hodeenden på sengen, ligge i relativt kaldt rom......

solvipect du tenker på? [8|]
isåfall så er jo ikke den hostedempende, skal bare hjelpe å få opp slim

takk for svar hvertfall [:)]

ORIGINAL: anniie6

Har ikke gjort det, nei, nettopp fordi det ikke er anbefalt. Har derimot god erfaring med apotekets egen hostesaft tilpasset barn, også de under 2 år [:)] Ellers er det jo standardrådene; heve hodeenden på sengen, ligge i relativt kaldt rom......

solvipect du tenker på? [8|]
isåfall så er jo ikke den hostedempende, skal bare hjelpe å få opp slim

takk for svar hvertfall [:)]

Nei, den heter bare "Apotekenes hostesaft for barn NAF" [:)] Har i alle fall hatt fin hostedempende effekt på mine barn.

åå,den skal jeg kjøpe da =) takker så mye[:)]

Jeg ville tatt en tlf til fastlegen og hørt. Ville vært forsiktig med å gi hostedempende hostesaft til en med slimhoste (og spesielt et barn), fordi slimet bør få komme seg opp og ikke bli liggende der.

Back
Topp