Norsk helsevesen

[

nei du sier noe. Men er visst ikke bare bare.

Nei det skjønner jeg. Er jo ikke noe greit å ikke få hjelp. Erfaringene i vår familie er jo at man må mase og true med å sende inn klage på legen før man får hjelp.
Prøv å ringe direkte til ahus, eller 113 som foreslått hvis det ikke hjelper. De kan vel ikke mene at dere bare skal fortsette å gi paracet og nesespray til hu blir frisk, samtidig som hu ikke drikker noe særlig, når det har holdt på såpass lenge. Dehydrering er jo en risiko her, og det er bedre med en sjekk for mye.

Ahus ba meg kontakte lege eller ringe 113. Men er ikke det litt brutalt å ringe 113?

Om man ikke "når" gjennom med kravene sine hos fastlege og legevakt, bør man absolutt ringe 113! Det er ikke din feil at det skal bli så "brutalt", men det er jo siste utvei for å få henne inn til en skikkelig sjekk.

Jeg ville absolutt ringt.

Jeg ville absolutt ikke tringt 113 om det ikke er fare for liv.
Prøv fastlegen igjen, si du skal ah time. Eller så hadde jeg gått til privatklinikk

Jeg ville absolutt ikke tringt 113 om det ikke er fare for liv.
Prøv fastlegen igjen, si du skal ah time. Eller så hadde jeg gått til privatklinikk
Signerer denne.

Eventuelt vurdere å bytte fastlege hvis han du har ikke ser ut til å ta deg seriøst :/

Ringte du?

Noe må jo gjøres, hun er i risiko for å bli dehydrert! Og med små barn kan det skje fort!
Er helt ufattelig at de kan behandle dere sånn! Har mannen din hvert med til legen?
Der jeg bodde før tok de mannen min mer på alvor enn meg, ble sett på som hysterisk mor nesten.

Jeg hadde fresa.
Lille jente mi ble innlagt på sykehuset da hun var 1,5 år pga feberkramper, men de brukte evigheter før de tok prøver osv og rett før det hadde vi blitt sendt hjem av lege uten undersøkelser eller noe.

Mannen gikk da direkte til legen dagen derpå å skjelte legen huden full så alle som var tilstede fikk meg seg hva vi mente om den uprofosjonelle behandlingen den lille jenta vår hadde fått. Noen syns det kanskje er å overreagere, men jeg syns det var helt rett når vi måtte ringe ambulanse på vei hjem fra legen den dagen.

Og på sykehuset tok jeg tak i leger og sykepleiere da jeg sleit med å få kontakt med henne, så tok det ikke lang tid før moen min kom til sykehuset og gjorde det samme som meg. Og jeg er så forbanna ennå fordi at man faktisk må bokstavelig talt klikke i vinkler for at man skal bli hørt.

Jeg jobber i helsevesenet selv og uansett hvor mye jeg har å gjøre har jeg aldri noen sinne viftet noen vekk og tatt alle like alvorlige uannsett hva det måtte være!

Vi byttet også fastlege og allerede ved første time hos den nye fastlegen fortalte jeg hvor skapet skulle stå for at det aldri skulle gjenta seg og der har vi altid blitt tatt på alvor uannsett hva det har vært.

Film henne når dette skjer!
Og dra på barneklinikken på ahus, du trenger ikke time på barneklinikkens legevakt.

Prøvd å snakke med helsesøster?? Er vel lege på helsestasjonen også som kanskje kan hjelpe til??

Så bra! Litt trist å si, men av og til er det det eneste som hjelper :/ Håper det ordner seg for dere

Legevakta er for akutte alvorlige syke som trenger behandling før fastlegen åpner. Du må bestille time hos fastlegen å forklare bekymringen over at forkjølelsen ikke går over, for å få videre utredning av eventuell underliggende grunner.

Back
Topp