Norsk helsevesen

Veslejenta88

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Sensommerbarna 2019
Er noe mange skryter av. Men jeg kommer aldri til å bli en av de. Nå har dattera mi vært syk/forkjøla siden 26 desember. I løpet av den tiden har vi blitt kastet ut av legevakta 3 ganger og legekontorer 2 ganger. Hva må man gjøre for at de faktisk tar noen prøver av hu? Altså noe annet enn crp. De må ha feber før man gjør noe sier de hele tiden, men sjekker de? Nei da, var på legekontoret og hu hadde 39.7 i feber men ingen sjekka. De mente hu hadde eksem siden hu var så rød i ansiktet. Det var feberen som gjorde hu så rød. Tenk om hu er alergisk mot kaninen. Hadde vært fint å visst hvorfor hu er så dårlig. Hu går ikke i bhg så er ikke konstant smitte som er grunnen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre nå. Føler meg ikke hørt i det hele tatt.

En liten klaging fra en sliten og lei seg mamma. Å grine på legevakta er ikke akkurat det jeg trudde jeg skulle gjøre.

Hvor gammel er hun?
Er jo utrolig dårlig behandling du har fått!

Anbefaler deg å gå til fastlegen. Legevakta er kun for akutt hjelp, og man kan desverre ikke forvente så mye av de.

Jeg forstår at du er fortvila. Men, ring fastlegen med en gang i morgen tidlig. Forbered deg til timen, skriv ned hvordan tilstanden hennes har vært fra hun ble syk, med alle svigninger(om du husker selvsagt).

Jeg har selv en sønn med spesielle behov og vært MYE på sykehus og hos leger. Når han var 1,5 år fikk han rs, ble lagt inn på sykehuset og fikk da samtidig influensa og lungebetennelse. (Han er får lett oksygenmangel og måtte ha tilførsel-derfor sykehas). Han var sengeliggende og vi var lagt inn i over en mnd. Alt dette er virus. De kunne ikke gi noen medisiner, kun forstøver for lungene og oksygen. Hadde han ikke hatt lungeproblemene, hadde vi vært hjemme og da hadde han fortsatt vært syk lenge. Liten trøst, men vil bare forklare at kanskje hun har vært uheldig, fått flere Virusinfeksjonjer som kroppen bare må jobbe seg gjennom??

Sender deg en god klem og god bedring ;)

Anbefaler deg å gå til fastlegen. Legevakta er kun for akutt hjelp, og man kan desverre ikke forvente så mye av de.

Jeg forstår at du er fortvila. Men, ring fastlegen med en gang i morgen tidlig. Forbered deg til timen, skriv ned hvordan tilstanden hennes har vært fra hun ble syk, med alle svigninger(om du husker selvsagt).

Jeg har selv en sønn med spesielle behov og vært MYE på sykehus og hos leger. Når han var 1,5 år fikk han rs, ble lagt inn på sykehuset og fikk da samtidig influensa og lungebetennelse. (Han er får lett oksygenmangel og måtte ha tilførsel-derfor sykehas). Han var sengeliggende og vi var lagt inn i over en mnd. Alt dette er virus. De kunne ikke gi noen medisiner, kun forstøver for lungene og oksygen. Hadde han ikke hatt lungeproblemene, hadde vi vært hjemme og da hadde han fortsatt vært syk lenge. Liten trøst, men vil bare forklare at kanskje hun har vært uheldig, fått flere Virusinfeksjonjer som kroppen bare må jobbe seg gjennom??

Sender deg en god klem og god bedring ;)
Fastlege nekter å se på hu eller ta prøver. Var der på mandag. Der får jeg bare beskjed om at hu ligger langt frem ang språk og kan flere ord enn de fleste, men er jo ikke akkurat det jeg er der for. Han på legevakta i dag greide å kritisere meg for at hu ikke er i bhg. De bare prater om noe annet og unngår det jeg sier. Ble skikkelig forbanna i stad men holdt igjen da det i hvert fall ikke hjelper. Har vurdert å ringe direkte til ahus, men regner med de sier som alle andre at jeg må kontakte fastlegen. Og jeg får beskjed om å gi hu drikke, men hu drikker ikke! Gi hu paracet, noe hu har fått i over en mnd nå. Og gi hu nesespray, også fått i over en mnd. De oppfører seg som om jeg ikke gir hu medisiner osv. Føler de ser på meg som gal og anti medisin i det jeg sier at hu ikke går i bhg.

Er det andre leger på det legekontoret legen din er, som du kunne fått time hos?
Kan du gå på Volvat?

Fy så frustrerende. Send gjerne en mail til fylkeslegen og klag!

Er det andre leger på det legekontoret legen din er, som du kunne fått time hos?
Kan du gå på Volvat?

Fy så frustrerende. Send gjerne en mail til fylkeslegen og klag!
Jeg aner desverre ikke hvem det er. Trur det er ett stykke unna for private klinikker? Er andre leger der men blir nektet å gå til andre. Jeg hater virkelig det stedet her. Bare dritt og tull ang leger.

Unnskyld hvis jeg virker brysk på svarene mine. Jeg er trøtt, forbanna, frustrert og lei meg.

Slik skal det ikke være!! Du skal bli hørt! Bare fres ut du, det hjelper!

Hvilke sykehus er nærmest deg? Er det barneavdeling der? Ring dit!
Eksakt hvilke symptomer har hun? Hvor mange sammenhengende dager med feber og hvor høy? Stor klem!!!

Slik skal det ikke være!! Du skal bli hørt! Bare fres ut du, det hjelper!

Hvilke sykehus er nærmest deg? Er det barneavdeling der? Ring dit!
Eksakt hvilke symptomer har hun? Hvor mange sammenhengende dager med feber og hvor høy? Stor klem!!!
Nærmeste sykehus er ahus. Hu hadde 5 dager sammenhengende med feber over 39 forrige uke. Var hos fastlegen da. Hu hoster og griner om hverandre om natta. Hoster litt på dagen, tett i nesa med mye snørr, drikker maks 300 ml om dagen( på en god dag), spiser nesten ikke. Trudde først det var influensa men det varer så lenge. Jeg er mest bekymra for at hu drikker så lit. Skifter to bleier i døgnet og de lukter skikkelig vondt og urinen er mørk. Er tydelig at hu får i seg for lite veske.

neineineinei, dette er jo dårlig almentilstand! ring sykehuset, forklar situasjonen, si du ikke blir tatt på alvor noe sted og be om å få komme til en barnelege. Jeg tror henvisning kan ordnes i etterkant. Høres litt ut som rsvirus/luftveisinfeksjon. Piper hun når hun puter? Prøv å få i henne så mye drikke som mulig. Og banan kanskje?

neineineinei, dette er jo dårlig almentilstand! ring sykehuset, forklar situasjonen, si du ikke blir tatt på alvor noe sted og be om å få komme til en barnelege. Jeg tror henvisning kan ordnes i etterkant. Høres litt ut som rsvirus/luftveisinfeksjon. Piper hun når hun puter? Prøv å få i henne så mye drikke som mulig. Og banan kanskje?
Nei det piper ikke men det surkler innimellom. Men legen trur ikke på meg da det ikke skjer når hu er der. Jeg kjenner det på ryggen hennes når det surkler. Hu liker dessverre ikke banan. Har gitt hu bare ting hu liker siden hu ble syk. Altså mat og drikke som hu har problemer med å motstå. Men hu liker plutselig nesten ingenting og det begynner å bli ett problem.

Har fått mulighet til å legge hu inn på sykehus, men veit ikke om det er nødvendig. Er veldig rådvill. Det tilbudet står ved lag så til legevakten stenger kl 08.00. Hva mener dere?

God morgen.
Har lest de foregående trådene dine også. Jeg ville dratt på sykehuset. Om det er nødvendig? Etter å ha lest alt du har skrevet i det siste så ser jeg ingen grunn til å la være. Da blir hun grundig sjekket og behandlet. Masse lykke til og god bedring

Har fått mulighet til å legge hu inn på sykehus, men veit ikke om det er nødvendig. Er veldig rådvill. Det tilbudet står ved lag så til legevakten stenger kl 08.00. Hva mener dere?

Du bør dra! Så får du sjekket henne, er jo det du ønsker.....

Lykke til :-)

Han trakk det tilbake når jeg ringte. Så nå aner jeg ikke hva jeg vil eller føler lengre. Trudde man ble tatt alvorlig med små barn. Men en brun tisse bleie i løpet av en hel dag var visst ikke ille nok. Lurer på hva som er ille? Hva skal til for at man blir hørt? Må hu ligge i armene mine og sluttet å puste før de reagerer? Nå begynner jeg å lure på hvorfor man betaler skatt for å få døra i trynet når man trenger hjelp. Har vært en natt men mye grining fra minister til de fleste leger jeg kunne ringe, men ingen hjelp. Må bare håpe man får mer hjelp når man kan ringe barne avdelingen på sykehuset. Hvis ikke har vi nok tapt den kampen her.

Prøv å be om ny tine hos fastlege og ikke gi deg:/ men er det virus er det lite de kan gjøre og mest sannsynligvis virus om crp ikke slår ut:/ men mulig å gi intravenøst væske om hun ikke drikker...

Ring direkte til ahus du. Det må jo være noen som skjønner at hu må bli sjekket. Det er jo ikke bra hvis hu blir dehydrert. Ikke gi dere før dere får hjelp. Håper dere får hjelp snart, for det er jo latterlig at ingen vil sjekke henne når hu drikker så lite og bleiene er som de er syns jeg. Lykke til!

Ja de sier det kan være virus. Men det har vart så lenge. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. De legene jeg har pratet med mener det er så lett å få i hu veske, så nå begynner jeg og mannen min å lure på om det er noe galt med oss siden hu ikke drikker. Det er jo liksom så lett. De mener også at det ikke gjør noe å proppe hu full av paracet og nesespray. Så da får vi vel gjøre det. Begynner å tvile på oss selv som foreldre og lurer på om alle får det til og ikke vi. Det høres jo liksom så lett ut når legene sier det.

[
Ring direkte til ahus du. Det må jo være noen som skjønner at hu må bli sjekket. Det er jo ikke bra hvis hu blir dehydrert. Ikke gi dere før dere får hjelp. Håper dere får hjelp snart, for det er jo latterlig at ingen vil sjekke henne når hu drikker så lite og bleiene er som de er syns jeg. Lykke til!
nei du sier noe. Men er visst ikke bare bare.

Back
Topp