Normalvektig?

Jeg hadde da hatt en bmi på 14, så for meg er det ikke normalt..[:)]

Men, for de som er under 158 ser det ut som bmi er normal på 48 kg. Selv om det er litt i laveste gruppa for de som er akkurat 158 da.[:)]

Eg er 1.67 og trivselsvekt/slank på 49-50 kg! Så for meg er det normalt![:)]

Men sevfølgelig har det mye å si på kropbygning og høyde!

Hehe, moro å lese svarene.

Jeg leste bare i en tråd at 48 kilo var normalvekt (det sto ikke noe om høyde eller kroppsbygning der [;)]).
I og med at jeg ikke kjenner noen over 15 år som er 48 -50 kilo så må jeg bare spørre om det er normalt.

ORIGINAL: Hello_Cupcake

For noen få er det normalt.

Jeg har selv vært 48 kg, spiste som en hest og var frisk som en fisk. Det var rett og slett forbrenningen min som var høy.

Om det ser pent ut er en annen diskusjon.

For oss som har den vekten som normalvekt, så kan det se veldig pent ut!

For et barn ja, men ikke for en voksen

Det kommer helt an på hvor høy man er og hva slags kroppsbygning man har.

Jeg ville sett syk ut dersom jeg veide 48 kg, selv om jeg bare er 156 cm. Veide 46-47 kg for mange år siden (etter influensa), og da var jeg sykelig tynn.
Min trivselsvekt ligger rundt 54-55 kg, men til og med da får jeg høre at jeg ikke må bli tynnere. Nå veier jeg 57-58 kg, og ser normalt slank ut.

ORIGINAL: Ulla79

Det kommer helt an på hvor høy man er og hva slags kroppsbygning man har.

Jeg ville sett syk ut dersom jeg veide 48 kg, selv om jeg bare er 156 cm. Veide 46-47 kg for mange år siden (etter influensa), og da var jeg sykelig tynn.
Min trivselsvekt ligger rundt 54-55 kg, men til og med da får jeg høre at jeg ikke må bli tynnere. Nå veier jeg 57-58 kg, og ser normalt slank ut.

Ja det er nødt å være enorme forskjeller på hvordan en er bygd og hvordan kroppen fordeler kiloene. Noen har bred/smal beinbygning, noen har brede eller smale hofter - de med brede hofter vil oftere se tynnere ut enn de med smale hofter selv om de veier det samme og er like høye.

Før jeg fikk barn, var trivselsvekten min 48/49 kg - ingen bein som stakk ut, hadde former.
Men etter jeg fikk barn endret kroppsbygningen min seg (bredere bekken og ribbein) og min trivselvekt er derfor blitt ca 51/52 kg.
3-4 kg på min kropp (opp eller ned) er MYE, og vises godt.

Kommer jo an paa hvor hoy man er da [8|]

Altså....Ikke for meg,hadde jeg veid 48kg hadde jeg hatt en BMI på 15[;)]
så høyden spiller mye inn[8D]

ORIGINAL: Bdancer

synes det er litt frekt å skrive at det kun er normalt på barn, eller hvis man er sykelig stygt tynn...

Det er mange som er rundt 160 høy eller litt lavere (gjennomsnittshøyden i verden er ca 160. Ikke i norge, men i verden og det finnes da mange asiatere og sånn i norge og), og da kan man veie 48kg og være innenfor BMI grensen!

BMI er ingen fasit uansett. På samme måte som at noen synes de ikke burde være tynnere selv om de er litt over 25 i BMI så er det mange kropper som er velproposjonert og fine med lav BMI. Det kommer helt ann på kroppsbygningen, hvor fettet legger seg og hvor mye muskler man har...

Så enig!

Ble faktisk ganske så provosert av mange kommentarer i denne tråden som f.eks de du nevner, og at nesten 80 % har trykket på "nei".[:-]

Tror faktisk ikke 48kg hadde vært så veldig gale på meg.. jeg er 58kg nå.. og tror ikke jeg hadde hatt vondt av 10kg mindre fett på kroppen.

Back
Topp