Normalvektig?

Juliejr

Forumet er livet
Inspirert av en annen tråd her.

Er det normalvektig å være 48 kilo?

Kommer jo an på kroppsfasongen og høyden det. For meg er det normalvektig om jeg veier 48kg. Da er bmien min på 20.5

Nei det syns jeg virkerlig ikke...

ORIGINAL: nettil

Kommer jo an på kroppsfasongen og høyden det. For meg er det normalvektig om jeg veier 48kg. Da er bmien min på 20.5

Vet at høyde og kroppsbygning spiller inn.

Men er det normalt?

Hvis man er 150 høy så! [:D]

Det kommer an på hvor høy (eller lav[8D]) du er. Men jeg synes det virker lite. Jeg er bare 161,5cm og da er 48 altfor lite for meg. Men er du 154cm så er det ikke så ille!

ORIGINAL: Juliejr

ORIGINAL: nettil

Vet at høyde og kroppsbygning spiller inn.

Men er det normalt?

Jeg synes hvertfall det er normalt for folk som er like lave som meg, og har spinkel beinbygning[;)]
Når jeg veide 48kg, hadde jeg faktisk sideflesk og mage, så var ikke bare skinn og bein[:)]

jeg er 1.65 høy, og når jeg veide 45-50kg så var jeg fornøyd. Jeg var tynn, men ikke for tynn.

Kommer vel ann på hvor høy man er det [:)]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Sign, men høyden spiller jo mye inn.

Ja, normalt er det da. Ikke bare høyde, men også benbygning spiller inn[;)]

Kommer an på høyden

Jeg hadde i så fall hatt bmi på 15, men det er sikkert dem det passer for ja [;)]

ORIGINAL: Kittekat

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa

Sign, men høyden spiller jo mye inn.

ORIGINAL: nussnøff

jeg er 1.65 høy, og når jeg veide 45-50kg så var jeg fornøyd. Jeg var tynn, men ikke for tynn.

Jeg er 1.68 og jeg hadde vært bare skinn og bein hadde jeg veid mellom 45 og 50. Da jeg veide 53 kg begynte familie å spørre om jeg hadde spiseforstyrrelser.

For de fleste er det jo ikke det. Synes å huske at gjennomsnittshøyden for kvinner i norge er 168 cm, og da skal man vel veie en plass mellom 58 og 68 kg for å være innenfor normal bmi.

For dem som er under 160 så er det kanskje en fin vekt... ?

ORIGINAL: Rødtoppen Hissig

Det kommer an på hvor høy (eller lav[8D]) du er. Men jeg synes det virker lite. Jeg er bare 161,5cm og da er 48 altfor lite for meg. Men er du 154cm så er det ikke så ille!

Er 155 og 48 ville blitt for jævlig på meg..Veide 57 når jeg ble gravid...Synes det var fint og så heller mer frisk ut...Eneste hadde vært litt situps så jeg fikk flatere mage...Har vært oppi 71 kg...

Normal vekta kommer veldig ann på kroppsbygging og sånt...Hva som passer den enkelte...

48 kg er normalvekt for noen og undervekt for andre, på samme måte som at 68 kg er normalvekt for noen og overvekt for andre. Kommer jo helt an på høyde og kroppstype/beinbygning.

jeg er 157 å når jeg er 48 så er jeg ikke tynn men heller ikke feit men litt flesk har jeg da
trivselsvekta for meg er 45

Back
Topp