Normalt ?

Lillpill

Flørter med forumet
Er det vanlig å bli veldig "sliten" i ribbeina ? Er til å bli gal av, kan ikke sitte normalt over lengre tid. Er ikke så smertefult, bare utrolig plagsomt - kjennes ut som jeg ikke får slappa av sikkelig uten å måtte ligge på siden :oops:
Googla selvfølgelig, og det kan være tegn på svangerskapsforgiftning ? Eller stemmer det ikke ?
Har forresten kjent unormalt mye bevegelse det siste døgnet.

Blir bekymra over alt for tiden:bag:
 
Hvis det er noe som er nytt og ikke normalt for deg er det sikkert greit med en telefon til føden for å høre. :)

Jeg har ofte vondt oppunder ribbeina på høyre side, men det er fordi livmora er noe mer plassert mot høyresiden og jeg får mye spark og press fra babyen der. Hadde det samme i forrige graviditet. Kjennes ut som jeg er veldig sliten i området, er vondt å sitte oppreist eller fremoverlent, må sitte tilbakelent eller ligge, aller verst er å stå.

Spurte jordmor om det på forrige kontroll, og hun hadde sjeldent vært borti noen med det symptomet alene, men heller oftere magesmerter, hodepine og høyt blodtrykk. Sier ikke at du ikke skal ringe, men at det ikke må være svangerskapsforgiftning. Det er alltid bedre med en telefon for mye enn for lite. :)
 
Hvis det er noe som er nytt og ikke normalt for deg er det sikkert greit med en telefon til føden for å høre. :)

Jeg har ofte vondt oppunder ribbeina på høyre side, men det er fordi livmora er noe mer plassert mot høyresiden og jeg får mye spark og press fra babyen der. Hadde det samme i forrige graviditet. Kjennes ut som jeg er veldig sliten i området, er vondt å sitte oppreist eller fremoverlent, må sitte tilbakelent eller ligge, aller verst er å stå.

Spurte jordmor om det på forrige kontroll, og hun hadde sjeldent vært borti noen med det symptomet alene, men heller oftere magesmerter, hodepine og høyt blodtrykk. Sier ikke at du ikke skal ringe, men at det ikke må være svangerskapsforgiftning. Det er alltid bedre med en telefon for mye enn for lite. :)


Tusen takk for svar :) Får vel ta en telefon bare for å være helt sikker :oops:
 
Jeg har det samme, føler meg støl og øm i ribbeina på høyre side + i mellomgulvområdet. Her vet jeg rumpa ligger rett under mellomgulvet med beina sparkende til høyre, så regner med det er derfor :)
 
Back
Topp