Normalt blodtrykk?

*snupsidupsi*

Betatt av forumet
Hva var blodtrykket deres på forrige kontroll? Jeg hadde 134/82 og synes det var litt høyt? Hmm..jeg kan så lite om det her, men mener jeg hadde mindre på forrige kontroll. er det normalt at blodtrykket bli litt høyere når man er gravid eller? [&:]

Kanskje jeg bare har misforstått helt, og ikke fått det med meg helt. Hehe. vil jo tro legen hadde sagt fra vist det var for høyt, og 134/82 er jo tydeligvis for høyt.

ORIGINAL: *snupsidupsi*

Kanskje jeg bare har misforstått helt, og ikke fått det med meg helt. Hehe. vil jo tro legen hadde sagt fra vist det var for høyt, og 134/82 er jo tydeligvis for høyt.

Nei det tror jeg ikke er for høyt, det er det lave tallet som er viktig, det skal ikke være over 100 når du ikke er gravid, når man er gravid så trenger kroppen mere blod, derfor øker blodtrykket og pulsen, det er normalt sa min JM og alle ting jeg har lest om det. Var oppi fjellene i Colorado og da føyk det i været, så jeg sjekka masse. Hvis det alltid stiger masse på kontorll så kan det være tegn på noe, men da sier legen i fra, men holder det seg ca stabilt, så er det helt greit.

lå på 70/55.. litt lavt..

Jeg hadde 120/60 på første kontroll...hun sa det var fint så vidt jeg husker....har målt bare en gang da, så vet ikke om det har endret seg siden da... Har ingen peiling på hva som er normalt og ikke jeg egentlig...

120/80 er normalen[;)]
ORIGINAL: Lille Persille1.gang

Jeg hadde 120/60 på første kontroll...hun sa det var fint så vidt jeg husker....har målt bare en gang da, så vet ikke om det har endret seg siden da... Har ingen peiling på hva som er normalt og ikke jeg egentlig...

ORIGINAL: Lille Persille1.gang

120/80 er normalen.. er vell undertrykket som ikke bør bli for høyt, men overtrykket bør også ikke bli for høyt[;)]

113/64.
Det har gått opp etter jeg ble gravid. Har alltid ligget på 100/60..

Back
Topp