Normale tanker...

Kal-El

Forumet er livet
Jeg sto på terrassen og tenkte litt mens jeg røyka. At vi er i underkant av 6.6 milliarder mennesker på jorden. Høres jo forferdelig mye ut.
Så da tenkte jeg, at hvis alle hadde 1 kvadratmeter til rådighet, ville det tilsvart 81.000 kvadratmeter, altså 8.1 kvadratmil.

Det vil si, at hvis alle mennesker sto med 1 meter i mellom seg, plassert i et kvadrat, så ville man fått plass til hele jordens befolkning på kvadratarealet som tilsvarer avstanden mellom Oslo -> Fredrikstad.

Oslo ----------- > Fredrikstad
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
------9,5 mil ------
Ja.. det var mine tanker fra røykepausen.

ORIGINAL: **Flying Snowflake**

kan det stemme???

81000 personer på en rekke med hver sin meter til rådighet = 81000 meter. Man har 81000 av disse rekkene, altså 81000 x 81000 mennesker = 6.561.000.000 mennesker.

Det vil si det er plass til alle jordens mennesker på en liten flekk som knapt er synlig på verdenskartet i normal A4 størrelse.

Denne ble for fristende til å bare la passere:

Ser den kjent ut hihihi?[8D]

ORIGINAL: Dollface

men om du plassererer alle på rekke da?

Da blir det 6.561.000.000 meter, altså 6.561.000 km, eller 656.100 mil, dvs. 164 ganger rundt jorden.

Jepp, der har du en av hovedgrunnene til jeg røyker; man tenker aldri så bra eller gjennomtenkt som man gjør mens man står der og suger!!

ORIGINAL: MammaOkt

Denne ble for fristende til å bare la passere:

Ser den kjent ut hihihi?[8D]

STFU!!!

ORIGINAL: Bleiemos

Jepp, der har du en av hovedgrunnene til jeg røyker; man tenker aldri så bra eller gjennomtenkt som man gjør mens man står der og suger!!

Gjelder det all slags suging?

ORIGINAL: Kal-El

ORIGINAL: Dollface

men om du plassererer alle på rekke da?

Da blir det 6.561.000.000 meter, altså 6.561.000 km, eller 656.100 mil, dvs. 164 ganger rundt jorden.

....Eller 8,5 ganger frem og tilbake til månen.

ORIGINAL: MIZZbigBADAbing

Hehe,kjenner at min filofisering blir litt mindre komplisert enn din,hehe[8D]

Haha, tenkte det samme[:D]

du sto vel med ein kalkulator på terrassen også håpe eg?[:-]

Heh.. Det ER faktisk litt interessant det.. [:)]

ORIGINAL: Xena87

du sto vel med ein kalkulator på terrassen også håpe eg?[:-]

Nei den dro jeg frem når jeg kom inn igjen.

Postet tidlig på morgenen med få brukere online, så dytter i tilfelle det er fler som finner det interessant.

Back
Topp