Normal utvikling i uke 6?

Isa.2022

Andre møte med forumet
Hei flotte damer

Jeg er gravid første gang i livet og hadde prøvd litt over 1 års tid, ble henvist til IVF men det klaffet etter en runde med clomifen. Tror det tok ca 1 år å komme i normal syklus eller ppilleslutt.

Ifølge menstermin er jeg 6+6 idag.
Hadde en veldig tidlig ultralyd på sykehuset 25.06 som viste 3 mm og 5+6 dager.

Idag (01.07 som er 6 dager etter forrige TU) var jeg hos gyno som viste 3 mm og 5+6. Det var en normal hjertefrekvens, men altså samme tall som for en uke siden.

Ble litt bekymret- noen andre som har opplevd dette? ♥️
 
Hei. Jeg opplevde dette forrige graviditet, det gikk ikke bra for min del. Gynekologen sa at det kan gå bra, men at når det er så lite som en hel uke etter mens termin var sjansen stor for at det gikk galt. Spesielt for oss som har vært gjennom inseminering, da skal ikke avviket være så stort.
Men jeg vil ikke skremme deg, for det kan godt hende det går bra med deg :happy:
Gynekologen anbefalte oss at om det skjedde igjen, så måtte vi ta jevnlige ultralyder for å følge med på utviklingen.
Lykke til, krysser fingrene for deg :Heartred
 
Hei. Jeg opplevde dette forrige graviditet, det gikk ikke bra for min del. Gynekologen sa at det kan gå bra, men at når det er så lite som en hel uke etter mens termin var sjansen stor for at det gikk galt. Spesielt for oss som har vært gjennom inseminering, da skal ikke avviket være så stort.
Men jeg vil ikke skremme deg, for det kan godt hende det går bra med deg :happy:
Gynekologen anbefalte oss at om det skjedde igjen, så måtte vi ta jevnlige ultralyder for å følge med på utviklingen.
Lykke til, krysser fingrene for deg :Heartred


Hei og takk for svar! ♥️
TU idag viste uansett et aktivt hjerte, men syntes det er rart ja at begge ultralydene på ulike steder med nesten en ukes mellomrom viser 5+6. Gynekologen var ikke så bekymret, hun sa bare at det kan hende det blir en liten baby, men jeg ble så redd da jeg gikk ut derfra.

I utgangpunktet bør den ha vokst flere mm siden forrige uke? Skulle vært 4-8 mm ifølge appene, men tør ikke stole blindt på alt jeg leser...

Mistet du ditt forrige? Når i prosessen skjedde det?

♥️ masse lykke til til deg også!
 
Hei!

Jeg opplevde å bli satt tilbake én uke i forrige runde og det gikk dessverre ikke bra. Men da var hjertefrekvens lav og uregelmessig, noe som indikerte at det ikke var som det skulle.

Første tul 7+2, ble satt til 6+1, hjertefrekvens på 99, 95, 97, etc.

Neste tul 9+3, embryo målte 6+3 og var uten hjerteslag. Ble mifegyn og cytotec for å få det ut.

Ble heldigvis gravid igjen etter første mens etter aborten og er i dag 8+6:)
 
Hei og takk for svar! ♥️
TU idag viste uansett et aktivt hjerte, men syntes det er rart ja at begge ultralydene på ulike steder med nesten en ukes mellomrom viser 5+6. Gynekologen var ikke så bekymret, hun sa bare at det kan hende det blir en liten baby, men jeg ble så redd da jeg gikk ut derfra.

I utgangpunktet bør den ha vokst flere mm siden forrige uke? Skulle vært 4-8 mm ifølge appene, men tør ikke stole blindt på alt jeg leser...

Mistet du ditt forrige? Når i prosessen skjedde det?

♥️ masse lykke til til deg også!

Jeg hadde også normal hjertefrekvens, og det hadde vokst men ikke i riktig takt som det skulle. Jeg mistet 8+6, en spontanabort.
 
Jeg hadde også normal hjertefrekvens, og det hadde vokst men ikke i riktig takt som det skulle. Jeg mistet 8+6, en spontanabort.

Takk for svar! Håper virkelig ikke jeg mister det er så redd.

Så man kan ha hjertelyd, men ingen utvikling? Hadde håpet at en av ultralydene viste feil siden begge viste 5+6. Kan det være en annen forklaring?

Hva kan jeg gjøre nå for å få mer informasjon?
Jeg skal til en by ultralyd på Riksen 9.juli.
Ringer dit, men de svarer aldri på tlf.

♥️ takk for svar
 
Takk for svar! Håper virkelig ikke jeg mister det er så redd.

Så man kan ha hjertelyd, men ingen utvikling? Hadde håpet at en av ultralydene viste feil siden begge viste 5+6. Kan det være en annen forklaring?

Hva kan jeg gjøre nå for å få mer informasjon?
Jeg skal til en by ultralyd på Riksen 9.juli.
Ringer dit, men de svarer aldri på tlf.

♥️ takk for svar
Jeg tenker du bare må tenke positivt og vente på ny ultralyd. Gynekologen sa det ikke var noe farlig, så stol på det i første omgang og ta det derfra 9 juli :angelic:
 
Jeg tenker du bare må tenke positivt og vente på ny ultralyd. Gynekologen sa det ikke var noe farlig, så stol på det i første omgang og ta det derfra 9 juli :angelic:


Takk, må forsøke på det selv om det er vanskelig ♥️

Hvilke symptomer har dere opplevd rundt samme tid? Jeg har veldig ømme bryster og er supertrøtt, men heldigvis ikke opplevd noe kvalme enda.
 
Takk, må forsøke på det selv om det er vanskelig ♥️

Hvilke symptomer har dere opplevd rundt samme tid? Jeg har veldig ømme bryster og er supertrøtt, men heldigvis ikke opplevd noe kvalme enda.
Sist hadde jeg ingen symptomer, bare trøtt. Nå har jeg masse, ømme bryster, vondt i magen og kvalm. Så har litt mer troa denne gangen.
 
Back
Topp