Normal temperatur

LilleE <3

Gift med forumet
Novemberlykke 2015
Hva er normal temperatur for en baby? Jenten min er så urolig, så svetter hun og kjennes veldig varmt ut i huden, men eg tok temperatur på hun og den var 37.2 som er vel normalt, bør eg ta kontakt med jordmor allikevel ?

Kjenn i nakken, der er det medt riktig temperatur i fht om hun er for varm/kald.. :) hadde hun hatt feber ville tempen nok vært høyere. Men du kjenner ditt barn best så er du bekymret så ringer du!

Vi reiste hjem i går og da sa de vi skulle måle temperatur en gang i døgnet og at normal temp for disse små var mellom 36,5 og 37,5

Men vil også bare si at jeg er veldig enig at du må ringe om du er bekymret :)

Er du bekymret ville jeg ringt for å høre, mest for at du skal bli roligere.

Lillebror her er en varm baby, og på barsel målte de feberen hans 4 ganger daglig i de 48 timene vi lå der. Og han hadde 38 i feber på sykehuset, og han blir fort varm merker jeg (og vi har fått testet at han ikke er syk). Vi pleier kle av han litt når han blir litt varm, da sovner han gjerne også pakker vi han inn i pledd. JM på sykehuset sa de ofte blir litt varme av å ligge så nært oss voksne, og at vi ofte pakker de litt for godt inn. Så hvis hun oppleves varm og urolig kan du jo prøve å kle av litt, også måle evt temp.

Men, er du urolig, pleier en telefon for å sjekke hjelpe. Men 37.2 er innafor normalen...:) lykke til med den lille :)

Takk for svar, eg fant ut selv at det var en god grunn for det her; hun var urolig pga. Hun ble forstoppet da vi begynte med litt MME i tillegg til ammingen, så svettet hun fordi hun låg på brystkassen min med teppe over og det var eg som hadde fått kjempe feber og derfor varmet eg hun for mye opp. Har fått i hun litt malt ekstrakt med melken i dag og hun er blitt myye bedre :)

Back
Topp