Norges fineste barnerom? Vinn gavekort på 10.000,-

Litt "utenom" det vanlige jenterommet :)

Rødt og fargerikt :)

Her er det litt gjennomgående IKEA rom.
En fondvegg malt i klar rød farge. Ellers kritthvitt på tak og vegger. Listefritt.
Lampe, oppbevaring, hylle og kommode er fra IKEA.

fargene som er "hovedfarge er Rød, Rosa, Gul, Grønn".

Synes rommety er friskt og det er4 lyst og stor plass til lek!
Hylle under vindu fungerer som "utkledningsoppheng" :)

Får ikke til og legge ut bildene for dem er for store ? Men 1.5MB må vel gå, eller ??

Her er min eldste sønn sitt soverom. Isak Johan er 3 år, og har sjølv valgt ut tema for rommet sitt. Det skulle være eit brannmann-kapteinsabeltann soverom! Og DET blei det!!

Dette rommet blei laga da Isak var nesten 3 år. Han blei sendt vekk til mormor og morfar, sånn at mamma og pappa kunne jobbe med rommet. (og det var kanskje den luraste løysinga med heile rommet?)

Papsen  malte taket og det kvite på veggane. Resten var det den fargerike(?) mora som stod for.  
Det luraste vi har i heile huset er nok oppbevaringskassane fra IKEA. inni kroken bak døra er det akkurat plass til 3 hyller. Og det er akkurat passe mange hyller til at gutten sjølv klarer å ha system i leikane sine.

Gulvet er genialt, for det er eit veldig mjukt og deilig vinyl gulvbelegg, som mammaen klarte å grine seg til. Vi syns det setter prikken over i'en sammen med lampa som vi kjøpte på opphørsalg på den lokale lampebutikken. 
Det var først etter at Isak sitt rom var ferdig at vi skjønte kor genialt gulvet var. Inne hos broren er det laminat, og der blir det såogsei aldri leika, for dei vil være på det mjuke gulvet, som så absolutt ikkje ser mjukt ut i utgangspunktet.

Det var viktig for oss at rommet skulle ha fargar, og at ingen leikar skulle bli nekta adgang fordi den hadde feil farge eller feil stil. 

http://blogg.ellemellestudio.com/

Her kommer noen bilder av barnerommet vårt.

Rommet ble pusset opp av meg mens jeg gikk de siste 2 mnd gravid.
Rommet var opprinnelig malt knallblått, inkludert liter og vinduskarm, noe jeg syntes ble litt for mye av det gode.
Gjenbruk og rimelige løsninger var nøkkelord for meg, og siden rommet ligger i 1 etg, mens stue og kjøkken ligger i 2. etg, så tenkte jeg at det kon til å ta noen år før det kom til å bli brukt til leking av den lille.
Jeg valgte derfor nøytrale og rolige farger, for å skape et soverom, som jeg etterhvert kan kombinere med elementer som passer min lille kar når han blir så stor at han vil bruke rommet til lek.

En tallerkenhylle hvor dekoren lett kan byttes ut og hjørneskap med god plass til oppbevaring

Hjørneskapet var opprinnelig ubehandlet, og ble malt eggehvitt for å passe inn.

Tallerkenhyllen var ubehandlet, kjøpt av en lokal håndverker. H.C. andersens eventyr er en barndomsskatt fra jeg selv var liten, og lerretene har jeg malt med motiver hentet fra bodyer som jeg kjøpte mens jeg ventet på den lille.

Veggene er malt i fargen sjøsand. Sprinkelsengen var arv etter lillingens 2 storebrødre og opprinnelig trehvit, jeg malte den eggehvit. Skuvsenga er også pusset opp. Deenne var et bruktkupp på Finn.no, også den malt eggehvit og kronen er en sjablong jeg har kjøpt. Bildet over skuvsengen malte jeg etter et CD cover da jeg gikk på folkehøgskole.

Vimpelrekken er en gave som min mor har sydd, treklossene er fra Panduro som jeg har malt i ulike farger. Disse har lokk som kan tas av, og kan dermed brukes til små hemmeligheter.

Oppbevaring er viktig. Et gammelt lintøyskap i ny drakt!

Lintøyskapet kjøpte min mor på loppis i Sverige for mane år siden og fikk satt glass i. Det var i utgangspunktet beiset veldig mørkt, men etter mange strøk med sperregrunn, fikk jeg det endelig hvitt, og satte på nye knotter som passet den nye eieren. Den store skuffen under måtte også få krone på for å matche skuvsenga.

Detalj fra Lintøyskapet. De 4 bildene som henger over her er bilder som min mor har sydd til det kommende barnebarnet, etter noen bilder vi fat på nett.

Skuvsenga med hjemmesydd sengetøy og mammaens bilde over.

Da lillemann kom til verden endte vi med å ta skuvsenga inn til oss.
Den smarteste løsningen av alt, synes jeg var at vi fikk festet sengehimmelen oppå den, slik at lillemann fikk det lunt og fint i det store soverommet vårt.

Uroen er 6 heklede dyr som min mor har laget.

Jeg elsker barnerommet vårt, og er veldig fornøyd med både fargevalg og oppbevaringsløsninger. Lillemann sover veldig godt der inne, og når vi får gjester, er det enkelt å få plass til flere gjester på gulvet der.

Guttene mine fikk nye rom i fjorsommer i et nytt påbygg på huset. Slik så rommene ut i starten før de ble delt:

Her er rommene delt og Kristians rom i ferd med å ta form. Panel er lagt og malt i fargene bomull. (Det er fargen ferdigmalte vinduer og dører kommer i) Et ganske lyst gulv fra Montèr og elektrisitet er på plass.

Kristians rom er preget av sjørøvere og Sabeltann. Senga hans ble bygget som Sabeltanns borg i Abra havn av "Bæssfar".

Taket voktes av Jack Sparrow.

Og borgen voktes av Sabeltanns menn, her Pelle og Langemann.

og Sabeltann selv og Pysa.

Borgen har Mamms`n grunnet, pusset og malt en rekke ganger, mens ansiktene til Pelle, Pysa, Langemann og Sabeltann har en bekjent stått for og de flotte "kistene" har "Bæssfar" malt. "Kistene" er skuffer som huser leker og sengetøy. Den nedre delen av senga og skuffene kan selvsagt males over når Kristian er lei pirat-temaet og øvre del kan enkelt skrues ned. Grove stolper på innsiden vil da komme til syne og senga kan få et litt himmelseng-aktig preg om man vil.

Alle borger med respekt for seg selv har eget hemmelig skattekammer. Skattekammeret kan brukes som nattbord når den lille piraten er ferdig med sjørøvere- og Sabeltannperioden sin. Fronten på skattekammeret kan lett fjernes og byttes med et helt bord.

Masse hyller til å ha kurver og kasser til div . skrimmel-skrammel er tvingende nødvendig for å opprettholde et visst system hos en 6-åring med alt for mye leker. Vi var ganske lei av at alle lego-kreasjoner stadig ble ødelagt da de slang rundt omkring, eller ble lagt ned igjen i kasser. Nå står de fint på hylla til pynt når de ikke er i bruk og gir god oversikt over hva Kristian har av Lego. (Faktisk har det blitt mindre "reparasjoner" og hodebry for oss voksne etter at de kom opp på hylla)
Alle hyllene på rommet er fra IKEA.

Gjenbruk og lopper er "inn i tiden", så som så mange andre barnerom, har også dette en gammel tallerkenhylle til nye og gamle bøker.

Hjemmelaget skilt som er veldig enkelt å lage med hjelp av pc, skriver og decoupage -lim. Husk å speilvevende teksten før du skriver ut og limer på. Riv av overflødig papir når det har tørket og vask av restene med mye vann. Vær forsiktig så ikke skriften også blir vasket vekk. Her er selve skiltet laget av terrassebord-rester.

Hjemmelaget hjertelenke som "går" i fargene som resten av interiøret for å skape helhet til venstre på gardinstanga. Gardiner sydd i stoff fra "Panduro" og "drømmefanger" for å "luke" vekk vonde drømmer og "lokke" til seg fine på høyre side.

Drømmefangeren kan enkelt lages av litt tykk ståltråd surret med stoffrester eller bånd. Heng på og pynt med det fantasien kan komme på.

På denne er det masse laminerte bilder av betydningsfulle mennesker i livet til Kristian, bjeller for skremme vekk dumme drømmer, hjerter, blomster, sommerfugler, visdomsord og lykkeønskninger og fjær fra Sabeltanns hatt ;)

Mere hyller til leker og bøker på den ene kortveggen.
3 skoesker har blitt kledd med papir fra Panduro som er likt stoffet gardinene er sydd av, dette i et tappert forsøk på å holde en "rød tråd". Billig og enkel måte å holde orden på og å holde den "røde tråden".

Det var viktig for meg at rommet ikke skulle gi følelsen av å tre inn i et interiørblad. MEN at at det skulle ha en "rød tråd" for at det skulle være ryddig og gi et helhetlig inntrykk. Det var også viktig at det var mye hyller og esker/kurver å oppbevare i for å kunne holde orden på alle sakene til 6-åringen, samtidig som han enkelt kan finne sakene selv når han ønsker. (Og lett selv finner ut hvor alt skal når han skal rydde opp igjen, det var veeeeldig viktig ;) ) Det aller viktigste var at rommet var og er ment for å brukes av en 6-åring og hans venner og at han trives der, noe han heldigvis gjør :)

Slik så rommene til gutta mine da påbygget stod klart for å deles.

Her er det delt og Markus har fått sin del. Panel er hatt på takk og vegger og har samme farge, bomull. (Den samme fargen som er på ferdigmalte dører og vinduer) Gulvet er et lyst gulv fra Montèr.

Den ene kortveggen har fått hylle fra IKEA med oppbevaring for bøker og leker i passe høyde for en 2-åring. Kurvene under som huser duplo og bamser, er kjøpt på Møbelringen.

Motsatt vegg har også hylle fra IKEA med oppbevaring. Kurver fra Europris til kjøkkenutstyr og plastikkesker under hylla fra Nille til biler og div.

Loppis og gjenbruk er i skuddet om dagen og ikke dette rommet har fått gå helt fritt for det heller. Denne fine gamle stolen er kjempe god å sitte i, men har ikke lengre utseende helt med seg.

Og siden jeg ikke er en møbelsnekker og er stor tilhenger av at ting ikke må koste så mye, ble et teppe fra Jysk lagt i, sammen med puter min oldemor har laget. Kua er arvet etter storebror. Stolen er flittig i bruk daglig til lesing, nattakosing og synging.

Siden skråtaket tar vekk mye plass på veggen som vinduene skulle sitte, måtte mindre vindu enn standard settes inn. For å få inn nok lys, satte vi inn en mindre vindu over. (Kommer ikke så godt frem på bilde, men et tips for andre som kommer over samme utfordring) Gardinene er sydd av stoff fra Panduro.

Også dette rommet har fått en gammel tallerkenhylle som er pusset opp. Kommoden er fra Jysk.

Her har litt bøker og pynt kommet på plass i tallerkenhylla. Hjemmelaget skilt som er veldig enkelt å lage med hjelp av pc, skriver og decoupage -lim. Husk å speilvevende teksten før du skriver ut og limer på. Riv av overflødig papir når det har tørket og vask av restene med mye vann. Vær forsiktig så ikke skriften også blir vasket vekk. Her er selve skiltet laget av terrassebord-rester. Vimpelen er laget av samme stoff som gardinene for å prøve å holde en "rød tråd".

Senga er arvet og også brukt av storebror, den gang var den trehvit, men har blitt sprayet med hvit lakk fra Europris til Lillebror skulle ta den i bruk. Sengehimmelen er etter storebror og kjøpt på IKEA. Sengetøyet har Farmor laget.

Også dette rommet var det viktig for meg at skulle ha helhet, en "rød tråd", være ryddig og oversiktelig. Samtidig skulle det ikke være som å komme inn i et interiørblad, men et rom som skal brukes, oppbevare leker og klær for eieren og ha en fornøyd eier. Og det er jeg ganske sikker på at jeg har fått til.

Her er jenterommet til vårt første barn, Milla. Hun er nå 14mnd gammel og rommet stod ferdig slik det er nå for ca en måned siden.
Her koser hun seg med å ordne på kjøkkenet sitt eller bare å bla i en bok fra aviskassen sin. Best liker hun å servere kaffe og cupcakes til gjestene sine, dokker, bamser og gode venner. Blåse på kaffen og smake på kaken ;)

Maling av veggene og motering var det pappsen som stod for, mens jeg tok meg av detaljene. To av veggene er malt i prinesserosa og to i fargen roseblad. For å få en slags helhet i rommet går disse fargene igjen i flere deler av interiøret. Blandt annet er stjernene på stolene, to bilderammer, en aviskasse og dørskilt i samme farger. Kjøkkenet er fra IKEA og malt i samme farger som veggene.

Rommet har ikke et spesielt tema slik jeg ser det, men jeg har ønsket å lage et rom som Milla kan bruke aktiv samtidig som det er fint å se på. Det skulle samtidig ikke være nå tvil om at det bor ei lita jente her. Hun storkoser seg hver gang hun er der, så jeg tror nok hun er fornøyd.

Dukka Tina sover godt i vugga vedsiden av senga til Milla.

Gryteklutene er strikket av mormor, gryteunderlagene er laget av gamle drikkebrikker med voksduk limt på. Hermetikkbokser er brukt for å oppbevare kjøkkenredskap.

Plastikk blomster, sevietter, lysestaker og cupcakes - nå mangler bare kaffen ;)

Dåpskjolen henger til pynt.

Her kan hun velge hva som er "dagens" sløyfe :)

Rommet er ikke stort, ca 10kvm, men føler jeg har fått innreddet det bra :)

Min lille historie:

Jeg er førstegangs gravid og går inn i min 32.uke.
Da jeg ble gravid flyttet vi inn i ett gammelt hus, som leietakere.
Mange lo av meg da jeg allerede i uke 24 begynte så smått på barnerommet,
men det skulle vise seg å lønne seg, da jeg rett før 17.mai fikk akutt bekkenløsning,
og homper rundt på krykker, å klarer ikke gjøre noe som helst.
Før jeg startet så rommet helt forferdelig ut, det var knall røde vegger,
og noen hadde limt plakater alle veier.
Gulvet var et gulv-belegg som lignet grå aluminium,
og vinduet gikk ikke engang ann å lukke..

Den kommende pappa fikset vinduet, og det elektriske og siden
vi venter en liten jente, så da var det jo klart hvilken farger som skulle være med..
Jeg har valgte å male i duse farger i hvit, krem, beige og så klart rosa.
(selfølgelig uten skadelig avdamping... hiihi)
Så rullet jeg ut ett nytt gulvbelegg og fikset listene.

Jeg er veldig for gjenbruk, 
og synes at ting som går i arv er det kosligste man kan få bruke.
Og det meste på rommet er kjøpt brukt eller arvet.

Oppå stellebordet er selvfølgelig alt nytt, 
og jeg går for økologiske produkter fra 
Esthelle & Thild som fåes kjøpt på apoteket.
Jeg er ganske perfeksjonist når det kommer til detaljer, 
og ramlet over den nydeligste stellematten jeg har sett.
Den er av økologisk bomull, kommer med en søt rangle,
skiftbart trekk, verdens mykeste pute, og en perfekt farge.

Selve stellebordet var et brukt-kupp jeg gjorde på Fretex sitt lager. 
Den var stuet lengst bak i mørket, og kostet meg 200kr.
Jeg har malt den, lakkert hengslene/knottene og pusset den igjen,
for å få en gammel slitt effekt.

Blomsteren over er en koselig lampe fra Ellos,
og det samme er den under, 
pluss at jeg satte inn noen søte sommerfugler.

En prinsesse skal jo sove søtt,
og jeg vil tro at hun gjør det i dette nydlige sengetøyet som er en gave fra mormor,
og en nydelig uro i passende farger.
Mens pappa skrudde seng, var mamma i gang med håndarbeidet.

Jeg så denne ideen på google, og fant fram filt, papp, ull, nål og tråd
og satte i gang med å klippe å sy disse søte stjernene, skyene og månen for å lage en himmel. Wallstickeren har jeg kjøpt på barnevognskilt.

Resultatet er jeg kjempe fornøyd med, 
og håper hun kommer til å finne roen her inne..
Da jeg forøvrig la siste hånd på verket,
hadde huseieren bestemt seg for å legge huset ut for salg.
Så det gjenstår jo å se om vi fortsatt bor her når gullet kommer.

Men vi krysser fingrer og tær !

Min lille historie:

Jeg er førstegangs gravid og går inn i min 32.uke.
Da jeg ble gravid flyttet vi inn i ett gammelt hus, som leietakere.
Mange lo av meg da jeg allerede i uke 24 begynte så smått på barnerommet,
men det skulle vise seg å lønne seg, da jeg rett før 17.mai fikk akutt bekkenløsning,
og homper rundt på krykker, å klarer ikke gjøre noe som helst.
Før jeg startet så rommet helt forferdelig ut, det var knall røde vegger,
og noen hadde limt plakater alle veier.
Gulvet var et gulv-belegg som lignet grå aluminium,
og vinduet gikk ikke engang ann å lukke..

Den kommende pappa fikset vinduet, og det elektriske og siden
vi venter en liten jente, så da var det jo klart hvilken farger som skulle være med..
Jeg har valgte å male i duse farger i hvit, krem, beige og så klart rosa.
(selfølgelig uten skadelig avdamping... hiihi)
Så rullet jeg ut ett nytt gulvbelegg og fikset listene.

Jeg er veldig for gjenbruk, 
og synes at ting som går i arv er det kosligste man kan få bruke.
Og det meste på rommet er kjøpt brukt eller arvet.

Oppå stellebordet er selvfølgelig alt nytt, 
og jeg går for økologiske produkter fra 
Esthelle & Thild som fåes kjøpt på apoteket.
Jeg er ganske perfeksjonist når det kommer til detaljer, 
og ramlet over den nydeligste stellematten jeg har sett.
Den er av økologisk bomull, kommer med en søt rangle,
skiftbart trekk, verdens mykeste pute, og en perfekt farge.

Selve stellebordet var et brukt-kupp jeg gjorde på Fretex sitt lager. 
Den var stuet lengst bak i mørket, og kostet meg 200kr.
Jeg har malt den, lakkert hengslene/knottene og pusset den igjen,
for å få en gammel slitt effekt.

Blomsteren over er en koselig lampe fra Ellos,
og det samme er den under, 
pluss at jeg satte inn noen søte sommerfugler.

En prinsesse skal jo sove søtt,
og jeg vil tro at hun gjør det i dette nydlige sengetøyet som er en gave fra mormor,
og en nydelig uro i passende farger.
Mens pappa skrudde seng, var mamma i gang med håndarbeidet.

Jeg så denne ideen på google, og fant fram filt, papp, ull, nål og tråd
og satte i gang med å klippe å sy disse søte stjernene, skyene og månen for å lage en himmel. Wallstickeren har jeg kjøpt på barnevognskilt.

Resultatet er jeg kjempe fornøyd med, 
og håper hun kommer til å finne roen her inne..
Da jeg forøvrig la siste hånd på verket,
hadde huseieren bestemt seg for å legge huset ut for salg.
Så det gjenstår jo å se om vi fortsatt bor her når gullet kommer.

Men vi krysser fingrer og tær !

Rommet til Ida Maria er litt utenom da vanliga. Ho har akkurat fått seg nytt rom fordi da ho hadde var lite og da kom mykje bråk inn der som forstyrra ho. Vi hadde ikkje tid til å begynne å male eller tapetsere da nye rommet som blei oppussa til gjesterom for 2 år siden. Så då måtte vi jobba med fargane som var der :-)

Skapet var opprinnelig trekvitt, blei malt med kvit oljemaling. Da inneheld klær og i hylla frå ikea er det leiker.

Leikekjøkken frå ikea som er malt lys rosa og kvitt (bomull) Tavla på toppen er ei gammal korktavle som er trekt med kvitt stoff med rosa stjerner. Har brukt lys rosa bånd og blomster til pynt.

Kjolen som blei strikka til mammaens 1 års bilder og som frøkna også brukte på sine bilder har selvfølgelig hedersplassen.

Da var barnerommet til vår kjære sønn ferdig.  Så nå kan han bare komme. Termin er ikke før 3. juli, men vi har i lang tid kost oss med maling og innredning av barnerommet.

Fra den dagen vi fikk vite at småen var i magen har vi (mamma og pappa) planlagt dette rommet.  Det første mor tenkte var at jeg absolutt ville ha ett veggmaleri. Så da var det bare å finne motiv og komponere ett bilde.  Har alltid hatt en forkjærlighet for Disney, og Bambi er en av favorittene. De vakre fargene og utrolig skjønne figurene passer godt inn i ett baby rom.

Etter mange ide skisser, var den endelige skissen klar og da var det bare til å tegne det på veggen og starte malingen. Det tok meg ca10uker fra skissen var på veggen til maleriet var ferdig.

'

Nærbilde av Bambi, Trampe og Blomst.

Meg og lille gutt i magen har hatt mange artige stunden underveis, der han har rocket med til musikken og pensel takene.

De andre tre veggene malte pappaen og onkel lyse blå, vi var veldig klar på at siden vi vet at det er en gutt i magen så skal han få ett gutterom, og da er vel lyse blå helt rett farge

.                                                    

Vi kom over denne søte knaggen på kremmerhuset, og syntes begge at kombinasjonen av disse fargene var så fine at vi brukte det som inspirasjon til møblene på rommet. Blant Klærne som henger på knaggen er noe arvet av kusinen, hvit jakke er gave fra Gomor (mormor)og caps til høyre er fra oldemor i Spania.

En helt enkel kommode fra IKEA kan bli artig med litt maling, her har jeg brukt maling i samme nyanser som knaggen, også byttet jeg ut knottene som hørte til, men noen som var litt artigere i fargen.

Skoene som står oppå kommoden er ett par fra oldemor i Spania som matcher capsen, og ett par Disney tøfler med ole brum på fra bestemor (farmor) Småen er med andre ord veldig velkommen!:D

Hyllene er også malt i de forskjellige fargene som kommoden er malt i. Bøkene er bøker som mor og far har fra sin barndom, bamsene er fars. Korktavlen er malt i matchene farger som hyller og kommode. Men det mest spesielle med denne veggen er lappeteppet. Det er syd sammen av oldefar Johannes skjorter (fars bestefar), han gikk dessverre bort august 2010. Da ble skjortene hanes syd sammen til teppe av Tanten til far. Det betyr mye å ha det på veggen til sønnen vår da han skal hete Johannes etter oldefaren sin.

Vuggen er arvet, og den har både mor, onkel og mors kusine bruk som spebarn, veldig kjekt at vi kan bruke den på neste generasjon også. Det er mors mormor som har syd himmelen og stoffet som henger rundt vuggen. Den måtte pusses ned og males på nytt, det fikset selvfølgelig pappaen. Teppet som liger oppi vuggen er strikket av oldemor Turid (fars bestemor), hun gikk bort september 2011, men før hun døde strikket hun 2 baby tepper ett til oldebarnet Frida som var født bare dager etter dødsfallet og ett til oldebarnet som ingen viste når skulle komme. Men det var veldig viktig at vi skulle få dette når vi ble gravid. Så er en del sentimentale detaljer på dette rommet.

Vi har bare 2 soverom i leiligheten, så når bestemødrene vil komme på overnatting måtte vi ha en løsning på sengeplass, det ble en sovestol, perfekt som ammestol eller stol man kan lese eventyr i. Også kan den slås ut til en enkeltseng. Putene har mor syd trekk til.

Gardinene har mor syd.

kurvstol som vi har fått av Gomor, den er malt til å matche de andre møblene. Teppe er strikket av bestemor, bamsen var fars barndomsbamse og fotballen er kjøpt av far siden småen skal bli stor fotballstjerne og spille på Manchester United når han bli stor.

'

Som nevnt tidliger er mor veldig glad i Disney, syntes Minni, mikke og Pluto som småbarn var så utrolig nusselig at jeg måtte male de på ett lerret.

Det var da rommet til vår sønn, ingen tvil om at han er velkommen både av oss og andre i famillien rundt han! Så nå må han bare gjøre seg helt ferdig også komme! Vi er klare. <3

Da var barnerommet til vår kjære sønn ferdig.  Så nå kan han bare komme. Termin er ikke før 3. juli, men vi har i lang tid kost oss med maling og innredning av barnerommet.

Fra den dagen vi fikk vite at småen var i magen har vi (mamma og pappa) planlagt dette rommet.  Det første mor tenkte var at jeg absolutt ville ha ett veggmaleri. Så da var det bare å finne motiv og komponere ett bilde.  Har alltid hatt en forkjærlighet for Disney, og Bambi er en av favorittene. De vakre fargene og utrolig skjønne figurene passer godt inn i ett baby rom.

Etter mange ide skisser, var den endelige skissen klar og da var det bare til å tegne det på veggen og starte malingen. Det tok meg ca 10uker fra skissen var på veggen til maleriet var ferdig.

Nærbilde av Bambi, Trampe og Blomst.

Meg og lille gutt i magen har hatt mange artige stunden underveis, der han har rocket med til musikken og pensel takene.

De andre tre veggene malte pappaen og onkel lyse blå, vi var veldig klar på at siden vi vet at det er en gutt i magen så skal han få ett gutterom, og da er vel lyse blå helt rett farge

.

Vi kom over denne søte knaggen på kremmerhuset, og syntes begge at kombinasjonen av disse fargene var så fine at vi brukte det som inspirasjon til møblene på rommet. Blant Klærne som henger på knaggen er noe arvet av kusinen, hvit jakke er gave fra Gomor (mormor)og caps til høyre er fra oldemor i Spania.

En helt enkel kommode fra IKEA kan bli artig med litt maling, her har jeg brukt maling i samme nyanser som knaggen, også byttet jeg ut knottene som hørte til, men noen som var litt artigere i fargen.

Skoene som står oppå kommoden er ett par fra oldemor i Spania som matcher capsen, og ett par Disney tøfler med ole brum på fra bestemor (farmor) Småen er med andre ord veldig velkommen!:D

Hyllene er også malt i de forskjellige fargene som kommoden er malt i- Bøkene er bøker som mor og far har fra sin barndom, bamsene er fars. Korktavlen er malt i matchene farger som hyller og kommode. Men det mest spesielle med denne veggen er lappeteppet. Det er syd sammen av oldefar Johannes skjorter (fars bestefar), han gikk dessverre bort august 2010. Da ble skjortene hanes syd sammen til teppe av Tanten til far. Det betyr mye å ha det på veggen til sønnen vår da han skal hete Johannes etter oldefaren sin.

Vuggen er arvet, og den har både mor, onkel og mors kusine bruk som spebarn, veldig kjekt at vi kan bruke den på neste generasjon også. Det er mors mormor som har syd himmelen og stoffet som henger rundt vuggen. Den måtte pusses ned og males på nytt, det fikset selvfølgelig pappaen. Teppet som liger oppi vuggen er strikket av oldemor Turid (fars bestemor), hun gikk bort september 2011, men før hun døde strikket hun 2 baby tepper ett til oldebarnet Frida som var født bare dager etter dødsfallet og ett til oldebarnet som ingen viste når skulle komme. Men det var veldig viktig at vi skulle få dette når vi ble gravid. Så er en del sentimentale detaljer på dette rommet.

Vi har bare 2 soverom i leiligheten, så når bestemødrene vil komme på overnatting måtte vi ha en løsning på sengeplass, det ble en sovestol, perfekt som ammestol eller stol man kan lese eventyr i. Også kan den slås ut til en enkeltseng. Putene har mor syd trekk til.

Gardinene har mor syd.

kurvstol som vi har fått av Gomor, den er malt til å matche de andre møblene. Teppe er strikket av bestemor, bamsen var fars barndomsbamse og fotballen er kjøpt av far siden småen skal bli stor fotballstjerne og spille på Manchester United når han bli stor.

Som sakt så er mor veldig glad i Disney, syntes Minni, mikke og Pluto som småbarn var så utrolig nusselig at jeg måtte male de på ett lerret.

Det var da rommet til vår sønn, ingen tvil om at han er velkommen både av oss og de rundt han! Så nå må han bare gjøre seg helt ferdig også komme!
Vi er klare<3

To jenter har delt soverommet siden de var 3 og 9 år
Det blir ganske trangt.

Plassen bak døren er utnyttet maksimalt. På toppen er dekorerte skoesker og diverse som ungene har vært med å laget. Stoffposer på knaggen har jeg laget.

Inni veggen henger en garderobestang og en hylle er montert over. Garderoben har bare gardinforheng.

Her er sengene. Pølseputen til venstre har jeg sydd til å oppbevare ekstradyne og pute.
Fire barnehagebilder er plassert inni en stor ramme, blir ryddigere enn mange rammer på veggen.

Her er rommet til min lillegutt, Kian. Han elsker biler, og spesielt Lynet McQueen, så han stortrives på rommet sitt:)
Han er nå 2 år og 3 mnd., rommet var ferdig da han var ca 1,5 år. Det var pappaen hans som har malt og møblert.
Grunnfargen på rommet er "Atlantis". Det gule og røde er fargeprøver, kjempesmart at man kan kjøpe små bokser maling rimelig når man bare skal ha til dekor:)
Sengen og lekekassen er kjøpt på Møbelringen, gulvpuslespillet på Bohus, og lystette gardiner fra Jysk.

Tegne og lekekroken hans, her sitter han ofte og koser seg:)
Bord m/krakker er fra Bohus, hylle m/oppbevaringsbokser og vegghyller er fra Møbelringen.

Her er min lille "prinsesse" Malina sitt rom. Hun er nå 9 mnd., rommet var ferdig da hun var 4 mnd., så her er det nok mamma som har valgt farger og innredning, mens pappaen har vært så grei å gjøre jobben med malingen.
Fargen på veggen heter "Tryllestøv":)

Her er favoritten til både Malina og meg, regnbueveggen

Fargene i regnbuen er småbokser med fargeprøver, det lyse rosa er fargen "Tryllestøv", mens den mørkeste heter "Roseblad"

Her er vår andre favoritt, taket, som er malt i lys blå, "Sval sjø", med skyer av "Tryllestøv"

En liten prinsesse må jo sove godt:)
Sengen er Leander-seng, sengetøy, gardiner og pynteputer er fra Jysk.
Lekekassene er fra Møbelringen, og veggbilde (som egentlig er et gulvpuslespill) er fra Bohus.
Klesskapet er et gammelt skap, som ble malt i "Roseblad"

Her er noen bilder av rommet til min snart 4 år gamle sønn. Rommet ble klart for ca. 6 mnd.siden. Det er mamma og pappa som har tatt seg av oppussingen. Vi er spesielt fornøyd med tapeten på skråtaket fra Ferm living og uglene på veggen (wallstickers) fra Blafre design. Vi har valgt lyseblå farge på resten av veggene. Fargen går igjen i bakgrunnen i tapeten. Godgutten vår er veldig fornøyd med sitt nye rom og koser seg bra der.

(Jeg prøvde å legge inn bildene før i dag, men måtte få litt hjelp til å krympe dem så jeg fikk lastet dem opp, sendte dem også på mail før i dag)

Linnik skrev:

Utrolig flink du er! :O

Er spent på kven som vant denna, er vinneren kåra? :) 

Jeg ble imponert av barnerommet til Linnik!

Noe så unikt i forhold til de typisk rosa og blå rommene!

No mener jeg at det er en vinner i mine øyner, en verdig en av tanken på all arbeidet av gode grunner!

Lykke til, Linnik! Heier på deg! ;D

Vant du?! :)

Back
Topp