Nordsjø kvinner

Alvepike

Elsker forumet
Er det noen damer her som har 2 barn eller flere, med mann som jobber i nordsjøen??
Lurer litt på hvordan det er , i forhold til å ha 1 barn hjemme

dytt

Dytter...

Selv er jeg hjemme med ett barn og to hunder. og jeg har sagt at det kommer ikke noe nummer to før vi har en hund mindre. For jeg har mer enn nok "arbeid" med de. Hadde aldri klart 2 barn og 2 hunder emoticon

Men kan forestille meg at med gode og faste rutiner vil det gå helt fint med to barn alene i to uker.

TIPS: du får kanskje litt mer respons hvis du endrer Emne tittelen til evt "spørmål til Gressenker"

jeg sover ingenting, så det er helt ærlig ganske grusomt. hadde jeg sovet, hadde det gått fint:) stressende, men fint:)

LilleLavendel skrev:
jeg sover ingenting, så det er helt ærlig ganske grusomt. hadde jeg sovet, hadde det gått fint:) stressende, men fint:)

oi , hørtes ikke særlig oppløftende ut nei emoticon

de førtse gangene han var ute etter fødselen, var helt jævlig.
når hun minste endelig sov litt, var det som regel noe som plaget storesøster.
så ble veldig lite søvn.. men var kanskje ekstra ille siden hun minste hadde kolikk i tre månder, så var ekstra slitsomt.
men sist han var ute, gikk det veldig greit, Største er i bhg hver dag, og hun minste sov rundt hver natt. =) så da fikk hu mor litt tid for seg selv og litt tid til å hente seg litt inn=) 

Jeg er hjemme "alene" med 4 unger i alderen 1-12år, 7 uker av gangen. Det er utrolig slitsomt og til tider veldig ensomt da jeg som oftest er for sliten til å finne på noe på kvelden etter at ungene er i seng. Ikke er det så lett å få barnevakt til 4 stykker heller :/

Jeg har bare innfunnet meg med at det er slik og prøver å gjøre det absolutt beste utav det. Her lever jeg slavisk på rutiner, rutiner og rutiner......
Ellers skravler jeg litt på BV og FB når han er ute. Er litt selskap i det.....

Kan jeg svare selv om han er på båt i Atlanterhavet? ;)

Han er ute i 5.5 uke, hjemme i 4.5 uke. Har vært sjømann i hele sitt voksne liv, og jeg har alltid bodd med han som sjømann.
For oss fungerer det. Han har latt meg innstille meg etter at han er på sjøen feks jeg jobber ikke fulltid. Han hjelper mye til når han er hjemme, og fungerer som solid klagemur om jeg er trøtt og frustrert over en slitsom hverdag når jeg er mest sliten.

Og jeg viser stor forståelse for han og hans arbeid. Syting og klager over at han en og annen gang må stå overtid, det hjelper han lite ;) 

Med rett innstilling, og stor forståelse for hverandre, kan dette gå kjempefint, enten man har 1 eller flere barn.

Legger til at rutiner er kjempeviktig. En forutsigbar hverdag for barna gjør ting mye lettere. Og det er viktig med noe å se frem til når pappa'en reiser. Gå på besøk, en liten leke, kino/se en film osv. Vi er ikke redde for liten ekstra kos om pappa'en er borte ;)

Alvepike skrev:

LilleLavendel skrev:

oi , hørtes ikke særlig oppløftende ut nei emoticon

joa! det er oppløftende nok altså:) hvis du bare klarer å sove. jeg har gått i søvnterapi og brukt sovemedisiner i flere år, men tør ikke ta nok sovemed. for å sovne når mannen er ute,- redd for å ikke høre ungene. så derfor sover jeg ingenting når han er ute, og føler meg mer el mindre som levende død/død levende (alt ettersom) når han er ute! men for "vanlig" sovende mødre så går det helt sikkert fint! er mange ting som er veldig positivt med det også, både med tanke på all den tiden vi får sammen når han er hjemme, all tiden han får med barna i forhold til hvis han hadde vanlig jobb, men også all "alenetiden" jeg får med ungene når han er ute også faktisk, på mange måter en fin erfaring og har opplevd å få masse mer tid til hver av barna. høres kanskje rart ut, men.. hehe. men da er det bare jeg som må ta alt liksom, har ingen mulighet til å rope på mannen når det er noe. på godt og vondt!
ser at dette høres litt bakvendt ut. haha

Back
Topp