Noras hjemmelagde potetstappe

smash

Forumet er livet
VIP
Har noen smakt den? Der du blander i melk og smør selv?

Jeg har prøvd flere ganger å lage hjemmelaget potetstappe, men misslykkes hver gang:(
Så jeg tenkte å prøve denne...
Smaker den ordnelig hjemmelaget?

2x 24November skrev:
njaaa, ikke helt, men helt klart bedre enn pose. :)

Jeg elsker pose å jeg da:P
Men mannen er liker ikke den, så da får jeg prøva Noras!

Den er god den! MEN ikke ha salt i før ETTER du har hatt den frosne stappen oppi. Det står at du skal ha salt oppi sammen med melk og smør, men vent til heeeeeeelt til slutt, ETTER at stappen har hvilt. Da har du oppi salt og pepper. Da slipper du at det blir "lim"..

Hvordan klarer man å mislykkes når man lager hjemmelaget potetstappe?

Oppdrag Nemo skrev:
Hvordan klarer man å mislykkes når man lager hjemmelaget potetstappe?

Det lurte jeg litt på også...

Men, nå har det seg sånn at jeg har smakt den i frysedisken en gang og den var faktisk god. Jeg syntes den smakte hjemmelaget jeg.

Jeg gidder ikke å bruke penger på det, så jeg koker heller poteter og moser dem selv. Kutter potetene i mindre biter, så går det jo så fort. :)

Jeg tror den blir veldig god om man tilsetter litt fløte, en god desj med melange, litt salt og pepper.. 

Har smakt den en gang, men da var den ikke så god (var ikke jeg som lagde! :P )

å lage potetstappe er superenkelt,

bare ikke ha salt i vannet,

kutt potetene opp i biter, ha litt hvitløksbåter i.
Når potetene er ordentlig møre så heller du av vannet. La dette dampe litt også har du oppi en GOD kladd med smør og litt melk/fløte. Så stapper du i vei med en potetstapper. Ser den tørr ut så har du bare i litt mer melk.

Du må stappe opp og ned og ikke røre så mye for da kan den bli seig og limete.
Når den er stappet så har du i salt, pepper, muskatnøtt.

Da har vi nettopp spist.
Den smakte helt greit:)

breioverbaken skrev:

Når potetene er ordentlig møre så heller du av vannet. La dette dampe litt også har du oppi en GOD kladd med smør og litt melk/fløte. Så stapper du i vei med en potetstapper. Ser den tørr ut så har du bare i litt mer melk.

Min blir så "utvanna" eller hvordan jeg skal forklare det...
Smaker dritt... Mulig feilen min er at jeg koker potetene for lenge..
Jeg har lest at de skal koke til potetene begynner å gå litt i oppløsning..
Stemmer det?

Hmmm... Hva hvis du prøver å dampe poteten etter at den er kokt sånn at alt vannet blir fordampet? Jeg pleier å koke potetene mye, slå av vannet, dampe litt, ha i smør og melk, stappe, salt til slutt.

ja fikk den gratis med en pakke pølser som et coop-tilbud. og den smakte ingenting... lager heller fra bunnen selv, ikke så himla vanskelig å skrelle, koke og stappe poteter.

smash skrev:

breioverbaken skrev:

Stemmer det?

Nei så lenge koker jeg ikke. Når du deler de i småbiter så tar det ikke lange tiden og koke de. Kok de til de slipper kniven når du stikker spissen ned i en potet og den glir lett inn og lett ut, Hell av vannet og sett gjerne kjelen på plata igjen så resten av vannet fordamper bort., ellers kan den gjerne bli veldig vannete ja.

breioverbaken skrev:

smash skrev:

breioverbaken skrev:

Stemmer det?

Nei så lenge koker jeg ikke. Når du deler de i småbiter så tar det ikke lange tiden og koke de. Kok de til de slipper kniven når du stikker spissen ned i en potet og den glir lett inn og lett ut, Hell av vannet og sett gjerne kjelen på plata igjen så resten av vannet fordamper bort., ellers kan den gjerne bli veldig vannete ja.

Aha! Da skal jeg prøve det neste gang! ELSKER potetstappe, så hadde vært kjekt å kunnet lage det selv!

Har prøvd den et par ganger, synes den smaker veldig veldig grønn potet. Mulig vi har vært uheldig begge gangene altså.

Labambie skrev:
Har prøvd den et par ganger, synes den smaker veldig veldig grønn potet. Mulig vi har vært uheldig begge gangene altså.

Jeg måtte pepre og salte ekstra mye for å få ordentlig smak....

hadde den igår, syns den smakt ganske greit, kan ikke sammenlignes med hjemmelaget da..men myyyyyyye bedre enn den fra posen

Nei , jeg lager det enkelt selv..
Koker potetene til gaffelen glir igjennom,,
Hiver oppi smør , melk , salt og pepper og moser..

Det er forsåvidt enkelt å lage det, men det tar alt for lang tid å skrelle poetetene. Nei, jeg spiser ikke potetskrell. Noras hjemmelagde har jeg ikke smakt, posestappe er helt grei, blander i litt ekstra ingredienser så blir den enda bedre.

Back
Topp