nokre spm

sjukesøster

Forumet er livet
Fredrik Andrè driv og et opp handa si heile tida, er det tenner som irriteret tannkjøttet/gommane? smørte på dentinox berre for og sjå å da smilte han det største gliset [:)] han driv også å tek tunga inn å ut av munnen heile tida, er det eit tegn på tenner?
Er det alle små her som klarer å ligge på magen? trur Fredrik Andrè er ganske svak enda, er problem med å legge han på magen pga kolikken. Ender gjerne med at han hyler i en times tid etterpå [:(]
Er det vanlig at dei får saudestirr fleire ganger daglig?
Kvar får ein kjøpt slik gips ting til avstøypning av fot og handtrykk?

Kan vel kanskje være tenner?? Ronja Isolde er heller ikke så flink til å ligge på magen enda heller, mye pga at hun sover så mye på dagen og er som regel ulvsulten når hun våkner. Men jeg vet hun er sterk i hodet vaffal, til å holde det mener jeg. Det har jeg sett at hun er.

Er en link om dette på januarforumet også. Virker som om mange er i modus til å spise opp hendene sine [;)] Jeg har en liten filosofi på at det kan være behovet for å undersøke ting som melder seg. Det kalles det orale stadiet, og å putte det i munnen er barnas måte å undersøke ting på.... Men mulig mange holder på å få tenner også[;)]

ORIGINAL: sjukesøster

Fredrik Andrè driv og et opp handa si heile tida, er det tenner som irriteret tannkjøttet/gommane? smørte på dentinox berre for og sjå å da smilte han det største gliset [:)] han driv også å tek tunga inn å ut av munnen heile tida, er det eit tegn på tenner?
Er det alle små her som klarer å ligge på magen? trur Fredrik Andrè er ganske svak enda, er problem med å legge han på magen pga kolikken. Ender gjerne med at han hyler i en times tid etterpå [:(]
Er det vanlig at dei får saudestirr fleire ganger daglig?
Kvar får ein kjøpt slik gips ting til avstøypning av fot og handtrykk?

På babyshop kjøpte jeg min !:) Hvis ikke har dem det på noen lekebutikker, som har babyavdeling !:D

dytt [:)]

De har til avtrykk på hobbybutikker også, som kreaktiv[:)]

Småen spiser og veldig på hendene for tiden, så jeg og har lurt på om det er den orale fasen han går inn i nå, i og med at han nå er mer oppmerksom på ting rundt seg. Men blir jo litt stresset for at han er sulten hele tiden og.. i går var han litt sånn sulten, men baare spyttet ut smokk/flaske og pupp.. så vet ikke om det er noe med gommene, eller at han får trøske igjen... Vanskelig å holde styr på!!

Jeg har tenkt å ta fot og håndavtrykk av ham, men da med maling. Hvilken maling bruker dere til sånt??

eg lagte av støpning til storebror når han var liten,
lagte trolldeig, puttet foten og handen oppi åsså helte eg gips over..
når den stivnet så fikk eg avtrykkene i 3D... ganske tøft[:D][:D]
kan ta bilde av det vist du vil se...

Jeg vil se, Marcus og knøttet!

Her og puttet han hendene i munnen hele tiden. Virker som om det klør. Eller bare oral fase som nevnt.. Men han tygger hardt når han får låne min finger da.

Emil André ligger på magen, men han blkir veldig fort sur, og han gidder ikke holde hode oppe.. Men når jeg bærer ham og holder ham så holder han hodet ganske bra selv. Og er flink å løfte når han ligger på brystet mitt og jeg ligger nesten flatt. Skjønner ikke hvorfor han ikke liker å ligge på magen og løfte seg da.

Jeg så noen fine rammer med avtrykks-ting på notabene. De hadde ramme med bare avtrykk og en ramme med plass til både avtrykk og bilde. Lurte på om jeg skulle kjøpe dem, eller bare gjøre som Marcus og knøttet :)

ORIGINAL: squakky

Jeg vil se, Marcus og knøttet!

Her og puttet han hendene i munnen hele tiden. Virker som om det klør. Eller bare oral fase som nevnt.. Men han tygger hardt når han får låne min finger da.

Emil André ligger på magen, men han blkir veldig fort sur, og han gidder ikke holde hode oppe.. Men når jeg bærer ham og holder ham så holder han hodet ganske bra selv. Og er flink å løfte når han ligger på brystet mitt og jeg ligger nesten flatt. Skjønner ikke hvorfor han ikke liker å ligge på magen og løfte seg da.

Jeg så noen fine rammer med avtrykks-ting på notabene. De hadde ramme med bare avtrykk og en ramme med plass til både avtrykk og bilde. Lurte på om jeg skulle kjøpe dem, eller bare gjøre som Marcus og knøttet :)

Ditto. Han strever fælt når jeg legger han på magen på stellebordet ( etter tips fra helsesøster for å trene ham). Når jeg bærer han, eller han ligger på brystet mitt, eller jeg raper han over ammeputen, så går det helt fint. Tror en bare må fortsette å trene de ved å legge de på magen en litn stund etter en har skiftet bleie!

Back
Topp