nokon so grua seg litt te ferien???

Har i alle år hatt alle jentene hjemme i 2mnd (skoleferien) om sommeren og alltid gledet meg til 2 hærlige mnd sammen med jentene..og 1 mnd sammen med mannen min (jobber MYE borte)
Var fra jan -06  til april -12 smertepasient, men det har aldri vært en "feriehemmer" for meg.

Nå er alle 5 hjemme og har ferie, nå er det kun en lek da yngste begynner i skolen til høsten. 
Men..det blir til det man gjør det til mener jeg :)

Mannen min har ein ryggskade so forhindrer han i å bidra med so mykje. Jenta vår er to år. Men når ein har kompleks ptsd, er vant te rutiner og struktur i kvardagen... So merkas ferie godt. Vi elsker å være ute uansett vær, so blir lange dager ute. Men problemet er at eg ikkje får trekt meg tilbake iløpt av dagen. So ska få oss ei trillepike. Skal ha oss veke i skien og får besøk ei veke..so då får eg nok hjelp også.

Har vært hjemmeværende mamma i 5 år, dette er siste året jeg går hjemme Ser fram til bhgestart den 1 august så jeg kan roe ned den siste mnd før termin. Orker ikke såmye lenger pga bekkenløsning!

Eg må bare få sagt at eg beundrer dere med fleire unger som er aleine. Dere er ufattelig flinke!!!! Eg bøye meg i støvet!!

Jeg skjønner deg. Føler det samme. Jeg har termin nå når det er ferie og da ha barnet hjemme i hele 4 uker med baby, kan jeg ikke si jeg gleder meg veldig. siden barnet også er i trassalderen så er h*n litt krevende for tiden.

Jeg ser virkelig frem til det iår! Men jeg har vært der selv tideligere, men nå blir datteren min 6 år til høsten.

Jeg gruer meg litt ja,men det er mer fordi jeg skal jobbe og sliter litt med barnevakter..
Så det er en kabal jeg må få til..

Jeg ser fram i mot en lang ferie med barna hjemme, en 5-åring, ei jente på 2,5 og ei jente på snart10 mnd. Men vi er begge lærere så begge har lang ferie. Det er veldig deilig! Lykke til, håper du får litt avlastning.

"Gruer" meg er nok for sterkt, men jeg gleder meg bare sånn middels.
Barnehagen er stengt i 4 uker, og de fire ukene valgte pappan til Jr. å dra på bryllupsreise til eksotiske strøk. :p
Så null avlastning fra den fronten, og null barnefri ferie på meg i år - hvilket betyr at fjorårets ene uke forblir foreløpig rekord. :p

Heldigvis stiller foreldrene mine opp en del, så jeg får muligheten til å jobbe tilsammen 4-5 dager i løpet av ferien, slik at jeg har noe ferie igjen til jul...

Og så er jo Jr. snart fem, så han underholder og sysselsetter seg selv på en HELT annen måte enn han gjorde for noen år siden.
Vi skal faktisk på besøk til familie i Sverige (8 timers reise med toget) bare vi to, og jeg tror det kommer til å bli riktig koselig.
Men jeg tror også at jeg kommer til å være møkk lei og ha veldig kort lunte på slutten av ferien - sliter med kronisk søvnløshet, og selv om Jr. er flink og koser seg med Lego og barne-TV på morgenkvisten mens jeg sover litt ekstra så er jeg egentlig ganske avhengig av noen barnefrie dager/morgener/kvelder innimellom for å få det til å gå rundt. :/
Og så skulle jeg selvfølgelig gjerne vært to voksne i ferien. *sukk*

Eg trur alderen har mykje å seie. eg blir paff av raseri anfallene hennes. Ho tåle ikkje grensesetting og kaster alt mellom himmel og jord, slår og hyler... Men det går vel over... Håper eg..

Jeg gruer meg vel ikke, men jeg tror det kan bli ganske intenst. Ikke fordi mini er så forferdelig bajas, men han skravler hull i hodet på meg..
Han prater fra han står opp til han legger seg, og det finnes grenser for hvor gøy jeg syns det er å høre om Ninjago-ditten og datten for n'te gang.
Så det kommer nok til å slite meg ut litt.

Jeg tipper mini har tilsammen 6 uker ferie fra barnehagen i løpet av denne sommeren, tre sammen med meg og tre hos faren sin.

Nå har jeg hatt eldste alene hver dag frem til hun nesten var to år og ikke full plass i bhg etter det. Så jeg har de mye alene som det er jeg. Skal kjøpe meg en grei søskenvogn, så blir det nok saker :D. Eldste skal være hjemme 5 uker i strekk og gubben har ferie i 2 uker.... og ene uka skal han male hus. Så....... :) Joda. Det blir nok litt slitsomt, men vi lader også opp mot bytte av bhg og over i full plass. Har full plass som venter på minste også... men skal nok drøye noen mnd med plassen ... og bare kosemose alt jeg kan de ukene jeg nå har begge to hjemme. Slitsomt ja, men litt godt også.

Litt.. Jeg er hjemme i permisjon med lille på 5mnd. og han på 2.5 skal være hjemme hele juli og litt ut i august, vet enda ikke når han skal starte i ny barnehage, men blir kanskje et par uker ut i august. Pappan skal være hjemme i tre uker men de ukene utenom gruer jeg meg litt til.. Spesielt hvis det bare blir regn.. 

Vi har allerede ferie her, og den varer faktisk 2mnd i bhg her siden den følger skoleruta. Men har ikke grua meg noe til ferien :) deilig å ta det med ro, kose oss og godt å ha eldste hjemme, siden lillesøster begynner å lure på hvor han er om hun er alene hjemme. Synes det ikke er mye som skal til for å variere i aktiviteter. Men så er vi nå begynt å venne oss til et rolig tempo i livet på landet. Følte mer stress og press på alt man måtte gjøre for "å være gode foreldre" i byen og mer sentrale strøk. Ser at livet går rundt uten shopping og lekedilla 24/7 :p men har da forståelse at for folk med sykdommer og slikt er det nok en intens periode å ha ungene hjemme så lenge, når man ikke er vant til det....

Ja, men det er fordi jeg er høygravid og kommer til å føde en eller annen gang i løpet av de 5 ukene han skal være hjemme...

Ikke i år, heldigvis - men i fjor grudde jeg meg til at jentene skulle være hjemme hele juli. Nå er de litt større (straks 3 og 4 år), og vi skal nok få kosa oss masse. :) 

forstår deg godt! Jeg gruer meg ikke sånn som jeg kanskje gjorde iblant før, men det e ruansett vanskelig å aktivisere henne i 3 uker, særlig hvis det blir dårlig vær!!
Hun er også VELDIG aktiv(selv om hun er 4,5 år).

Jeg gleder meg, men nå er vi aldri hjemme i feriene, så da er vi ute på noe.
Men jeg tror det hadde blitt litt slitsomt om jeg måtte ha begge to hjemme. Nå har jeg et barn 50% i bhg og en på 1,5 som ikke går i bhg så er vant til å ha de mye hjemme, men likevell merker jeg det er veldig godt når hun ene er i bhg 2-3 dager i uka.

Håper du får en levelig ferie for det og hjelp :)

Mitsukai skrev:
Gruer meg litt siden jeg her max trøtt for tiden, og har en overaktiv 2,5åring som er midt i den verste trassen :P Men så har jeg et problem også, for jeg har ikke rett på noe særlig ferie, kun 2 uker, og han skal ha fri i hele juli. Men så har ikke sjefen fiksa vaktlistene mine for sommeren enda (er vikar i bhg når det trengs) så har ikke peiling på når jeg skal jobbe, og hvor jeg skal gjøre av mini når jeg skal jobbe... Mannen er på kurs på dagtid hele sommeren så..

Så ja både gruer meg og gleder meg igrunn :P

Kan du ikke bare ta han med de dagene det blir problem? Det har jeg gjort noen ganger og er ikke noe problem i den bhg jeg jobber :)

Back
Topp