Noken med pepperkakehus planer?? *link*

Philmani

Forelsket i forumet
Ta en titt på denne:
http://www.byggaktuelt.no/content.asp?contentid=145887

og når vi er inne på tema - noken som har gode tegninger av hus?? also, maler??

har en mal. Men i år kjøpte vi ferdibakt og monterte og pyntet selv. Skal fikse bilde straks.

Ikke det mest kunstferdige pyntede hus, men vi hadde det kjempegøy og Gustav på 3 sto for det meste. Husdyr ble det også da mor helt glemte pepperkakene i ovnen. Men brankede griser med glasur er nu fine omend uspiselige.

Og så tror jeg det er etter alle forskrifter. For det første er det jo bygget av elementer. Og min mann er byggineniør og har erfaring med elementhuse. El-tilsynet var her også idag og hadde ingen klagepunkter på pepperkakehuset. Så tror dette går bra altså!

Vi skal bygge mummihuset vi. har former til det:) Gleder meg veldig!

Det skal vi lage, men vet ikke riktig om vi kjøper ferdig enda eller lager selv!
Så skal snuppa få knuse det når jula er ferdig! [8D]

Her blir det ferdigkjøpt i år og bare satt sammen, synes det er så godt jeg den ene typen av dem fra Freia med litt gode og tykkevegger......

Men senere så blir det vel kakemann oppskriften som blir til hvitt hus/slott eller borg eller hva jeg finner på...må tegne det først da....

ORIGINAL: selisa

Åååhhh.. Det vil eg og lage... kordan former???

Ja vi ska lage pepperkakehus sjøl i år..
Veit ikkje om det blir ferdig kjøpt DEIG eller om eg lage den sjøl...

ORIGINAL: Ajja

kjøpte de på ellos en gang. kan se om jeg finner de igjen.

Nei finner de ikke til salgs mer. men jeg kan se om jeg får sotte meg ned og tegnet de og scannet de inn å sendt til deg.  men har ikke funnet de fram enda. må se i kveld om jeg finner de:P

Ser ikke ut som det er så vanskelig å tegne et slikt byggverk.

6 like avlange biter til tårnet, så taket slik at det passer på toppen så var det vel et bakhus der også dersom jeg ikke ser feil....

Men kunne tenkt meg tegning jeg også, dersom du først for laget dem.

Her er et forslag her fra meg til pepperkakehus mal, trykk på navnet på huset nedenfor:

Pepperkakehus i skogen

For de som har ånden over seg eller god tid:

Pepperkakeby

ORIGINAL: twinanne

Ser ikke ut som det er så vanskelig å tegne et slikt byggverk.

6 like avlange biter til tårnet, så taket slik at det passer på toppen så var det vel et bakhus der også dersom jeg ikke ser feil....

Men kunne tenkt meg tegning jeg også, dersom du først for laget dem.

skal se i kveld om jeg får funnet den fram og tegnet den. gjør jeg det så skal du også få:P

Eller kanskje noen har lyst på dette.

Stabbur

oiiii!!
så mange flotte forslag!!
Har kjøpt ferdig produserte vegga før, men iår tenkte vi at vi skulle lage sjøl. Med ferdigkjøpt deig vel å merke..
litt late e vi jo.. [:D]
Mumihuset såg jo kjempe tøfft ut då! kanskje vi skal lage det!!
tenkte vi skulle lage eit par hus i år då, ikkje berre eitt..

ORIGINAL: Drömmefanger

Æ skal lage sjøl i år.. Men ble ikke å bruke deigen som æ kjøpte inn i fjor.. Den ligg faktisk enda i fryseren.. Trur dokker æ kan bruke den selv om den e utgått på dato? Kommer ikke til å spise den altså...

Dersom pepperkakehuset bare skal kastes etterpå så er det bare å bruke den....vil tro det går kjempebra da.

ORIGINAL: Ajja

kjøpte de på ellos en gang. kan se om jeg finner de igjen.

Nei finner de ikke til salgs mer. men jeg kan se om jeg får sotte meg ned og tegnet de og scannet de inn å sendt til deg.  men har ikke funnet de fram enda. må se i kveld om jeg finner de:P

Åååhh.. hadde vært knall tøft ja[:D][:D]

Back
Topp