Nok med solfaktor 30?

McThrill

Forelsket i forumet
Har en solkrem for barn fra cosmica, med solfaktor 30. (Beskytter mot både uva og uvb.)
Er det nok til en snart 3åring?
Brukte 50 i fjor, men syns det var så utrolig vanskelig å smøre ut. 

Og et spørsmål til:

Burde man smøre hodebunnen også (hårveksten er ikke så veldig kraftig). Det blir jo så mye kliss da..., men gjorde det idag siden caps/solhatt var uaktuelt.

ja det ska holde med 30 ut fra det jeg har hørt

Solfaktor 30 er mer enn nok iflg apotekene, men feilen folk flest gjør, er å smøre altfor tynt lag... Ikke minst smøre hyppig ved bading!

Man bør vel ikke bruke faktor som er høyere enn 30.
Er det ikke et eller annet om at for å få til faktorer som er høyere enn 30 må man tilsette en del ting som ikke er så bra for små barn.

Dersom han ikke har på noe på hodet, bør du nok smøre der også

Kommer nok an på hvor du skal oppholde deg. Vi var akkurat i sydeligere strøk, og der var det ikke nok med 30 til jenta på snart 4. Hun ble brent på skuldrene første dag, så da var det bare å gå over på 50. Og jeg vil bare si at Cosmica sin 50 faktor (med grønn topp) er lettere å smøre ut enn 30 faktoren.

Ja, det holder.
Har selv faktor 30 til min gutt på 2,5 år. Ifjor hadde vi faktor 50.

Eg har fått beskjed om å bruke faktor 50 til ungen er 7 år, i frå apoteket... Korleis skal man vite kva som er rett, når dei ikkje blir enige???

Er det nok med 30 for ei som er 16mnd? Kor finner eg info om dette?

Jeg bruker den fra apoteket med faktor 30 til snuppa på 11 mnd..
Dem sa jeg ikke trengte over det..
har også HØRT at faktor over 20 eller hva det var, er kreftfremkallende..
men ALT er jo det nå da, man kan jo ikke spise en banan engang. så vet ikke hva jeg skal tro lenger..

Back
Topp