Nok mat?

fisk84

Forumet er livet
Novemberskattene 2014 <3
Junibarna 2019
Dere som ammer får dere spist nok selv i løpet av dagen?

Her spises det for lite tror jeg.... Leste en trengte ett par skiver og et par glass melk ekstra om dagen når en ammer...

Men her kommer lille først. Tar gjerne 1,5 time fra jeg står opp til jeg er klar for å spise frokost.... Treig opp om morraen så i løpet av en dag spiser jeg gjerne frokost, mellommåltid og middag (den spiser vi ofte seint). Blir gjerne litt frukt også i løpet av dagen og kanskje noe godsaker (skikkelig søtsug om dagen :p)

På natta drikker jeg ei flaske med 7,5 dl vann men ikke alltid like flink å drikke om dagen.....
 
Nei, eget inntak er nok ikke mye å skryte av. Finner liksom aldri tid til matlaging, så det blir en enkel frokost og så blir det gjerne ikke mer før samboeren kommer hjem. Får heldigvis i meg mye drikke da :)
 
Hadde besøk av ei venninne i går og ho spurte åssen det var med meg og mat :p greit nok at kiloene jeg la på meg var vekke etter mindre enn 14 dager, men forsvunnet litt mer nå også... Tydelig at amminga krever sitt....
 
Dere som ammer får dere spist nok selv i løpet av dagen?

Her spises det for lite tror jeg.... Leste en trengte ett par skiver og et par glass melk ekstra om dagen når en ammer...

Men her kommer lille først. Tar gjerne 1,5 time fra jeg står opp til jeg er klar for å spise frokost.... Treig opp om morraen så i løpet av en dag spiser jeg gjerne frokost, mellommåltid og middag (den spiser vi ofte seint). Blir gjerne litt frukt også i løpet av dagen og kanskje noe godsaker (skikkelig søtsug om dagen :p)

På natta drikker jeg ei flaske med 7,5 dl vann men ikke alltid like flink å drikke om dagen.....

Jeg spiser samme. Treg på morgenen også. Men jeg drikker ca 3-3,5 liter vann om dagen, pluss 0,7 l på natta. Men tar litt godt om dagen i tillegg :) par sjokolade biter ol. Så får i meg nok kkal :)
 
Dere som ammer får dere spist nok selv i løpet av dagen?

Her spises det for lite tror jeg.... Leste en trengte ett par skiver og et par glass melk ekstra om dagen når en ammer...

Men her kommer lille først. Tar gjerne 1,5 time fra jeg står opp til jeg er klar for å spise frokost.... Treig opp om morraen så i løpet av en dag spiser jeg gjerne frokost, mellommåltid og middag (den spiser vi ofte seint). Blir gjerne litt frukt også i løpet av dagen og kanskje noe godsaker (skikkelig søtsug om dagen :p)

På natta drikker jeg ei flaske med 7,5 dl vann men ikke alltid like flink å drikke om dagen.....

Her er det veldig likt! bortsett fra at lillingen har vært mye våken på natta, og jeg glemmer helt å drikke da. Kan ha gått å styrt og ammet i mange timer uten å få i meg noe som helst..


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her er det veldig likt! bortsett fra at lillingen har vært mye våken på natta, og jeg glemmer helt å drikke da. Kan ha gått å styrt og ammet i mange timer uten å få i meg noe som helst..


Sent from my iPhone using BV Forum

Har vannflaska på nattbordet ;)
 
Sitter på sofaen og er skikkelig svimmel.... Spist en liten yoghurt etter jeg stod opp i dag men ikke fått i meg noe drikke... Tørr faktisk ikke reise meg for å gå på kjøkkenet å hente noe drikke... Får holde ut til samboer snart er hjemme....

Ei skål med brente mandler på studebordet blei nødproviant...

Aldri opplevd dette før men henger nok litt sammen med for lite mat og drikke i går....
 
Bare gått ned en ekstra kilo her i forhold til vekta før. Merker musklene forsvinner litt å....

Men føler ikke behov for å gå mer ned sånn sett, prøver å være fornøyd med den kroppen jeg har :)
 
Spiser nok ikke nok mat, men kcal intaket er nok høyt nok da det blir litt godt iløpet av dagen.
Med første mann spiste jeg heller ikke nok, raste ned I vekt uten at jeg hadde noen plan om det. Så tok det ikke hardt å legge på meg 20 kg nå siden 15 forsvant til amming alene forrige gang.
 
Her står vekta helt still, til tross for at jeg ammer som en gal :p
 
Her står vekta helt still, til tross for at jeg ammer som en gal :p

Her også, eller ikke vært på den nå i jula da :p
Ikke vært så mange trilleturene heller i det siste.... Typisk vært noen byturer for å handle julegaver å sånn.... Ute en trilletur i dag men melder så kaldt fremover at vi må holde oss inne....
 
Spiser nok for lite skikkelig mat, blir mye raskt og godt puttet i munnen i full fart. Vekta står bom stille der den har vært hele tiden siden fire dager etter fødsel, selv om jeg ammer masse :/ gikk ikke ned noenting med amming forrige gang heller :(
 
Her også, eller ikke vært på den nå i jula da :p
Ikke vært så mange trilleturene heller i det siste.... Typisk vært noen byturer for å handle julegaver å sånn.... Ute en trilletur i dag men melder så kaldt fremover at vi må holde oss inne....
Samme her, håper det blir litt roligere over nyttår slik det blir litt bedre tid( og vær) til trilleturer :)
 
Spiser nok for lite skikkelig mat, blir mye raskt og godt puttet i munnen i full fart. Vekta står bom stille der den har vært hele tiden siden fire dager etter fødsel, selv om jeg ammer masse :/ gikk ikke ned noenting med amming forrige gang heller :(

Blir fort litt godis for å få blodsukkeret opp ja ;) spiste vel to måltider i går og litt smått innimellom....
 
Blir melkeproduksjonen påvirket i forhold til hvor mye mat vi får i oss i løpet av dagen??
 
Jeg merker iallfall at produksjonen blir dårligere om jeg drikker eller spiser lite, pluss at jeg blir sliten. Det er ikke det at jeg må spise mer, jeg må bare ikke spise mindre. Droppe middag etc, uten å spise noe annet.
 
Jeg merker iallfall at produksjonen blir dårligere om jeg drikker eller spiser lite, pluss at jeg blir sliten. Det er ikke det at jeg må spise mer, jeg må bare ikke spise mindre. Droppe middag etc, uten å spise noe annet.

Kanskje prøve å bli flinkere da..... Lillemor spiser veldig ofte døgnet rundt så kan jo være en sammenheng....
 
Kanskje prøve å bli flinkere da..... Lillemor spiser veldig ofte døgnet rundt så kan jo være en sammenheng....

Det kan det absolutt. Kroppen lager jo melk, men det går saktere. det er fristende å "sulte" seg litt for å gå fortere ned i vekt. Amming har jo gjerne den effekten :) Men det anbefales å spise normalt og sunt. Bedre for deg og bedre næring i melka.
 
Det kan det absolutt. Kroppen lager jo melk, men det går saktere. det er fristende å "sulte" seg litt for å gå fortere ned i vekt. Amming har jo gjerne den effekten :) Men det anbefales å spise normalt og sunt. Bedre for deg og bedre næring i melka.

Ikke for å gå ned i vekt jeg ikke får i meg mat. Tilbake til utgangspunktet og fornøyd med det. Men blir fort til at meg selv blir nedprioritert..,. Lille sover dårlig på dagen og sover derfor ofte på brystet/armene.... Sein opp om morraen og går litt tid før jeg får i meg frokost også....
 
Back
Topp