nok luft

Smiley77

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2017
Føler ofte jeg ikke får nok luft. Klarer ikke trekke pusten ordentlig liksom. Er det flere som har det slik? Ofte er det ubehagelig å sitte rett opp og ned på en stol fordi magen kommer så høyt. Og ligge på rygg har vært et ikke-tema i flere uker allerede. Beste stillingen er egentlig å sitte i lotus, eller ligge på siden..flere som opplever dette? Synes kanskje det er litt tidlig å ha det slik? Eller ikke?

Jeg har også hatt korte perioder der jeg synes jeg ikke får nok luft, men har gått ganske fort over alle gangene for min del. Kommer gjerne sammen med høy puls for meg.

Jeg har det sånn, og hadde det også sånn i forrige graviditet, men da tror jeg dt kom litt senere. Magen er veldig høyt oppe, og trykker på lungene. Det går seg heldigvis til når magen synker, men det er noen uker til for oss alle enda... Jeg forhørte meg med lege i forrige graviditet, og fikk beskjed om at det er helt ufarlig for fosteret, heldigvis. Her funker det å lene seg langt bak i en stol (pute i korsryggen), og som du sier å ligge på siden.

Ja, men medt om natten når jeg ligger på siden. Magen er høyt oppe og puppene er for store, så blir litt press kan du si :p hehe

Har du sjekket deg for jernmangel? Jernmangel fører til at blodet ikke klarer å ta opp nok oksygen og man blir tungpustet. Men ja, det presser godt på etter hvert kjenner jeg også. Sliter med å sitte i bilen når mannen min kjører, for da har jeg barnesetet til 2åringen rett bak og må sitte 90graders vinkel.

Har du sjekket deg for jernmangel? Jernmangel fører til at blodet ikke klarer å ta opp nok oksygen og man blir tungpustet. Men ja, det presser godt på etter hvert kjenner jeg også. Sliter med å sitte i bilen når mannen min kjører, for da har jeg barnesetet til 2åringen rett bak og må sitte 90graders vinkel.

nei Jeg har ikke sjekket om jeg har jernmangel. Kanskje det hadde vært lurt. takk for tipset :). vet ikke hvordan man siterer, så jeg bare kopierte innlegget..

nei Jeg har ikke sjekket om jeg har jernmangel. Kanskje det hadde vært lurt. takk for tipset :). vet ikke hvordan man siterer, så jeg bare kopierte innlegget..
Det går fint :) bare ring legen din i morgen å si at du er dårlig i formen og vil sjekke blodprosent og jernlager pga graviditet. Lykke til!:)

Merker det ofte når jeg legger meg... men ikke så mye ellers

Back
Topp