Nok et spørsmål om legalisering av hasj

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Dere som er for dette.. dere bruker selv? Eller har brukt?

Skal vedde på at størsteparten.. om ikke alle dere som sier at dere er for legalisering bruker eller har brukt..

Har jeg rett?
- ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Føler jeg må presierer her.. ser så mange bruker hajs som medisiner... men det var ikke intesjonen min...

Min intensjon var at unge mennesker sitter i kjellern til mor og far og røyker seg sløve..

ORIGINAL: CogJ

Kan jo alltids skrive noe, men ikke om det du spør om[8D] Har ingenting å si om det.. hehe

Hehe[:D] Men koselig at du skrev alikevel da[:)][8D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Kan jo alltids skrive noe, men ikke om det du spør om[8D] Har ingenting å si om det.. hehe

Hehe[:D] Men koselig at du skrev alikevel da[:)][8D]

Ja, var i håp om at du skulle føle deg mindre ensom i denne tråden.. Siden du begynte å snakke med deg selv, så ble jeg litt bekymret

*fnis*[:D] Takk for at du bryr deg om meg[;)]

Men litt merkelig da.. at ingen vil svare men...

Ja, jul er det[:D] Jiiiiiiiiiiiiiiiiiipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!

Bruker ikke, men syns det skulle hvert greit til medisin.
Har mista to tanter i forbindelse med narkotika[&o][:(] og enda så er jeg for tror jeg[&:]

Gud a meg dette hørtes jo forferdelig rart ut[:-]

hvordan skal man være imot?? det blir jo aldri en verden uten narkotika likevell[8|] føler det blir det samme som å si at jeg er for sommer hele året, men det skjer ikke. huff nei detta ble bare rotete[8D]

har en unge som henger mer eller mindre ut av soffan her[8D]

Eg e for og har røyka møje opp igjennom årå.

Jeg er imot og har aldri prøvd engang, men jeg er ganske engasjert imot. Kjenner desverre fryktelig mange som har dødd av overdoser. Mange av disse startet med hasj, eller ja, også alkohol, men man krysser tross alt en litt større grense når man eksperimeterer med hasj.

Sambo har brukt en del hasj tidligere (lenge før jeg traff han) og han har fortalt at det var veldig hardt å slutte og at det påvirket livet hans veldig i negativ retning. Heldigvis klarte han å slutte uten hjelp.

Jeg er ikke interessert i at barna mine skal vokse opp i et land hvor hasj er legalisert og helt greit.

Vet det ikke var slike svar du ville ha, men jeg kan ikke svare deg på det du spør om og engasjerer meg litt for mye til å la det ligge...

Jeg har MS og det er jo slik at hasj har vist seg å hjelpe på en del symptomer av denne sykdommen. Men aldri om jeg kunne drømme om å bruke dette hvis det må bety at man må legalisere hasj.

Det er vanskelig å sette seg inn i en kreftpasients smerter eller de pårørendes ønsker om å hjelpe en nær venn/slektning som har det vondt. Likevel er jeg imot hvis det motsatte betyr at hasj blir lovlig tilgjengelig for alle.

Jeg er for til bruk som medisin. Man VET jo at det virker som medisin mot mange sykdommer og plager!
Så hvorfor ikke hjelpe de som har det vondt med kanskje den eneste tingen som kan lindre smerten?!
Om det har noe med saken å gjøre,, har prøvd hasj ja. (Mange år siden da, men jeg har prøvd ja.)

ORIGINAL: LiljaLilly

Jeg bare lurer...
Dere som er for legalisering, tror dere virkelig at det kommer til å skje?
Altså, jeg er ikke spesielt engasjert i denne saken, så jeg vet ikke hva de som er "høyere opp" enn oss vanlige folk mener om saken.
Men er det virkelig en reell sjanse for at hasj kommer til å bli legalisert i Norge? (Til medisinsk bruk)

Jeg vet ikke hva jeg mener om dette...er redd for at legalisering kun til medisinsk bruk vil føre mere vondt enn godt med seg.
Hasj blir mer akseptert og derfor vil kanskje grensene for å prøve det senke hos den enkelte?
Lettere å få tak i?

Jeg tror ikke det blir legalisert i norge. Er ikke engasjert jeg heller. Men hadde jeg blitt spurt hadde jeg sakt det jeg har skrevet her inne, at det burde vært lov på resept..
Men lettere å få tak i ? Kan det bli lettere å få tak i enn det allerede er?

quote:

ORIGINAL: Inmari

Jeg har MS og det er jo slik at hasj har vist seg å hjelpe på en del symptomer av denne sykdommen. Men aldri om jeg kunne drømme om å bruke dette hvis det må bety at man må legalisere hasj.

Det er vanskelig å sette seg inn i en kreftpasients smerter eller de pårørendes ønsker om å hjelpe en nær venn/slektning som har det vondt. Likevel er jeg imot hvis det motsatte betyr at hasj blir lovlig tilgjengelig for alle.

Morfin er jo legalisert. Du ser ikke det selges over disk

Siterer meg selv litt her. Altså ; "Jeg er imot hvis det motsatte betyr at det blir tilgjengelig for alle"  Om det betyr at man kan få det på en A-resept, er det jo på en måte mer greit. Sånn sett har jeg kanskje ikke satt meg godt nok inn hva betydningen av legalisering egentlig er...[8|] Men sier ikke helt at jeg er for legalisering uansett, altså. Denne problemstillingen må jeg fordøye litt mer bare[8D]

Jeg kan si med hånda på hjerte å sverge på morfars grav at jeg aaaaldri har prøvd Hasj[;)]
Men så er jeg bare for at det blir lovelig som smertelindring/beroligende for folk som er syke.

ORIGINAL: *Julekula*

Jeg kan si med hånda på hjerte å sverge på morfars grav at jeg aaaaldri har prøvd Hasj[;)]
Men så er jeg bare for at det blir lovelig som smertelindring/beroligende for folk som er syke.

Det er vel det de fleste som er for vil..
Det er det jeg vil iallefall. At det skal bli lovlig som medisin - på resept.

ORIGINAL: Niiiitah87

Eg e for og har røyka møje opp igjennom årå.

Hvis du ikke gjør det nå.. hvorfor ønsker ud at de legaliserers da?

ORIGINAL: *Prinsessa

Bruker ikke, men syns det skulle hvert greit til medisin.
Har mista to tanter i forbindelse med narkotika[&o][:(] og enda så er jeg for tror jeg[&:]

Gud a meg dette hørtes jo forferdelig rart ut[:-]

hvordan skal man være imot?? det blir jo aldri en verden uten narkotika likevell[8|] føler det blir det samme som å si at jeg er for sommer hele året, men det skjer ikke. huff nei detta ble bare rotete[8D]

har en unge som henger mer eller mindre ut av soffan her[8D]

Kondolerer til tantene dine[:(] fælt!

Nei, en verden uten narkotika får man nok ikke.. desverre.. Men blir det lovlig, så kommer vi til å se mere til det.. Da kanskje sønnen eller datteren din kommer hjem med en hasjklump.. sitter i kjellerstua og sløver seg.. klarer ikke skolen osv osv...

Jeg er sterkt imot! Greit nok at alkohol også er farlig.. men det er en grunn til at det fortsatt er lovlig.. og hasj er forbudt

Back
Topp