Nok en vogntråd.. Er de nye bagene små?

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Begynt se etter vogner men føler alle de nye vognene har så små bagger? Hvor lenge brukte dere bagen deres? Erfaringer med ergomesitske sportsdelene? Synes de ser så rar ut
[emoji23][emoji23]

Vi kunne fortsatt brukt bag delen nå som ungen er 8 måneder, men bytta til sittedel rundt 6.5 måneder fordi han ville opp og se seg rundt/ble frustrert i vogna.

Syns det virker som om folk bytter pga det/komfort/at ungen setter seg opp mye oftere enn at den blir for kort. Spesielt på sommeren når det ikke er en svær vinterpose i vogna.

Har bugaboo buffalo

Emmaljunga mondial og duo er store i bagen. Resten synes jeg er så små. Stokke har en stor stor resten av merkene synes jeg virker så små. Og med tanke på at ungen skal ligge i den fra oktober av føles de andre bagene så små..

Ja, jeg er helt enig. Det er ikke bare derfor vi gikk for Emmaljunga men det er noe av grunnen. Jeg ville ha romslig bag med god plass til dunpose.
Vi har sett på nxt 90f virker så praktisk med tanke på lite oppbevaringsplass. Men skeptisk pga liten bag og fjæringen.. Men virker utrolig bra trille
Skal ikke være lett [emoji23]

Emmaljunga mondial og duo er store i bagen. Resten synes jeg er så små. Stokke har en stor stor resten av merkene synes jeg virker så små. Og med tanke på at ungen skal ligge i den fra oktober av føles de andre bagene så små..
Stokke er ikkeno god på vinterføre [emoji6]

Har man en veldig lang unge blir emmaljunga også litt kort etterhvert.

Kommer ungen i oktober så begynner den å bli for lang for enkelte merker ca når du uansett bytter over til vårpose som tar mindre plass....

En fin greier med emmaljungaen er at man kan få ungen opp i halvsittende i liggedelen, det syns jeg er viktigere enn lengden på bag. Det gjør at ungen fort kan være mer fornøyd på kafe/kjøpesenter i slutten av bag perioden.

Vi har sino fra 2013, den er ikke liten. Bytta da engen var ca 6 mnd, da ville hun se seg rundt. Eldste brukte aldri vogn.

Selv om de mindre bagene fra Emmaljunga ser små ut, er det ikke mange centimeter som skiller dem fra de største bagene til Emmaljunga altså.

Begynt se etter vogner men føler alle de nye vognene har så små bagger? Hvor lenge brukte dere bagen deres? Erfaringer med ergomesitske sportsdelene? Synes de ser så rar ut
[emoji23][emoji23]
Ergonomiske sportsdeler er ikke ergonomiske. Vanlig sportsdel som er ergonomisk riktig for barnet. Noen vogner har små bagger, vi hadde stor.

Ergonomiske sportsdeler er ikke ergonomiske. Vanlig sportsdel som er ergonomisk riktig for barnet. Noen vogner har små bagger, vi hadde stor.
Ville du gått for en vanlig sportsdel eller ergomesitske. Rart de kaller det ergomesitsk når de ikke er det.

Ville du gått for en vanlig sportsdel eller ergomesitske. Rart de kaller det ergomesitsk når de ikke er det.
Ergonomisk er ikke beskyttet så alle kan kalle ting ergonomiske. Jeg ville gått for vanlig :) Barnet sitter ergonomisk når ryggstøtten ligger litt bakover, barnet har da mulighet til å hvile mot den eller sette seg helt opp selv. Ryggstøtta bør aldri stå helt opp, men være litt skrå.

Spørs på vognen. Men dett står på hver enkelt vogn hvor stor plass det er. Hadde Brio smile til eldste og måtte bytte til sportsdel når vi var 4 mnd( stakar fikk ikke plass). Når vi var 1 år ble den ødelagt ( det velkjente feilvare partiet dems) så bytta til emmaljunga edge. Yngste brukte da baggen til han var ganske stor/ klatret ut av baggen. Hadde basson i campingvogna som har stor bag og begge barna sov i den bagen til de var over året. Så de "store tunge" vognene har store bagger. Er utrolig glad vi valgte emmaljunga til når den andre røyk. Sportsdelen er det ikke store plass forskjellen på de to. Men ser ut som emmaljunga er litt større enn Brio sin. Den største sposrtdelen vi har er vel babyjogger city mini, eldste på 4.5 år får fortsatt plass i den men ikke i noen andre av vognene. Så er den eller trille på hu.

Storebror hadde Stokke trailz og lillesøster har emmaljunga viking (har søskenvogn). Storebror vokste aldri ut av baggen, han nektet å ligge der når han var ca 8 mnd og måtte derfor bytte. Baggen til vikingen er båd smalere og kortere så var spent på hvor lenge den ville holde. Lillesøster er når 8 mnd og får fremdeles plass i baggen (hun er en gjrnnomsnitts baby, 70 cm lang). Hun er veldig glad i å ligge der så tenker å ihverfall vente 1 mnd før jeg bytter. Så med andre ord baggen holder lenger enn man skulle tro ut ifra første inntrykket. Når det gjelder ergonomisk sportsdel har jeg bare god erfaring med det. Da storebror er litt sent utviklet spurte jeg både på sykehuset og heksestasjons legen ang ergonomisk sittedel. Fikk beskjed om at så lenge ryggen var litt senket vill det ikke oppstå feilbelastninger. Storebror har vært glad i sittedelen fra dag en. Har til tider roet seg mer der enn i senga :)

Ikke alle er små, stokke, emmaljunga og bugaboo har store bagdeler

Back
Topp