Nok en grunn for å ikke gå på pillene...

Trone

Gotta love ebay
VIP
Jeg har tenkt leeeenge på om jeg skal gå på p-piller. Men av diverse grunner som ikke trengs å skrives her så har jeg ikke ville gjort det.

I fjor fikk jeg resept på piller for ett år (!!!!!) av hun psycolegen min. Jeg hentet de vel og merke ikke for jeg googlet merket og så haugevis av negative tilbakemeldinger. 
Og godt er det at jeg fulgte magefølelsen min!!

For nå er siste forskning kommet ut og eeeeeeh... Er veldig glad jeg ikke har gått på de!!
http://www.fvn.no/nyheter/article925454.ece

Vi har en familie som har hatt myyyyyye blodpropp. Og blodpropp kan, som kjent, være arvelig. Det har vært blodpropp i hvert ledd oppover på begge sider av min familie nemlig, så jeg er mer utsatt enn noen som ikke har blodpropp i familien, for å si det enkelt.
Ergo jeg har ikke lyst å fremskynde det ved å gå på pillene!! 

Så nå er det ingen prevansjon jeg kan bruke. Jada.. Flott det!! Argh!!
 
Det høres.. festlig ut. Hun der legen fortjener en smekk eller to. Jeg er forøvrig testet for det samme (siden vi har det i familien og mamma har hatt slag og blodpropp i hjernen) og er arvelig disponert. Derfor jeg måtte ha ekstra oppfølging og sette sprøyter på meg selv i x antall uker etter fødselen. Fastlegen min har sagt at jeg kan bruke Conludag. Kanskje det er noe for deg?
 
Nå har jeg lest en del om det merket og det er ikke aktuelt i det hele tatt. 

Dessuten så må den taes på samme tidspunkt på døgnet og deet funker veldig dårlig når man jobber skiftturnus :/
 
p-stav?---eller hva med den der koppen man seter inn, husker ikke hva den heter......hvorfor kan du ikke bruke den?
 
det beste prevansjonsmiddelet er avholdenhet!!
hold deg til det :D
hihihi

eg har også denne gen feilen. om det er leiden mutasjonen dokke merner??

vi hopper rett og slett av i svingen vi :D
 
Jeg har ikke prøvd selv, men skal til legen i neste uke for akkurat dette her, dobbeltsjekke det og greier og greier. klypa, ja, jeg har leiden.
 
Det går ant å få tak i de gamle p-pillene som ikke er like farlig som de nye.

Har ei tanteunge som holder på å utdanne seg t lege nu, og ho holder seksual-undervisning for ungdomskole-elever faste dager i uka. Ho har lært seg mye om de forskjellige prevansjonene som finnes på markedet.
Kan spørre ho om korsen prevansjon ho kan anbefal hvis e får litt meir info hos deg Tone. (Bare å send på mail hvis du vil)
 
Eg brukte conludag etter fødselen og synes de fungerte greit. 
Eg er enig med da Trone at eg liker ikkje p-piller av diverse bivirkinger som de fleste merkene har. Eg kunne gå på conludag selv om min mor døde av blodpropp og min mormor døde av slag. Eg fikk og ny respet på p-piller etter amming, men har ikkje begynt på de.. Vi bruke kondom i de usikre periodene evt. 
Når eg gikk på conludag så hadde eg brette i lommeboken og alarm på mobilen sånn at om eg glemte det så ringte mobilen og lommeboken har eg alltid med meg :-) Det gikk aldri galt heller når eg ikkje husket det på slutten spesielt :P 
 
Det funker veldig dårlig med kombinasjonen skiftturnus og ett fast klslett å ta pillene på. Det tror jeg noe alle som har jobbet slik skjønner, he he!!
Det er det som er baksiden med minipille, det med fast klokkeslett :(

Snickers; P-stav hadde jeg ikke satt inn om det så var siste alternativ. har  mange meninger om den der, men skal holde de for meg selv for jeg vet det er del her inne som har den, he eh!!

Klypa: Dere hopper av i svingen ja? Det har vi jo merket! *peker på magen din og ler meg i hjel* Ha ha ha ah ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje jeg bare må kjøpe ei sjømannsbrud til mannebeiner og så får han styre på så mye han vil og jeg blir ikke gravid, ha ha ha!!!
 


Trone skrev:
Det funker veldig dårlig med kombinasjonen skiftturnus og ett fast klslett å ta pillene på. Det tror jeg noe alle som har jobbet slik skjønner, he he!!
Det er det som er baksiden med minipille, det med fast klokkeslett :(

Snickers; P-stav hadde jeg ikke satt inn om det så var siste alternativ. har  mange meninger om den der, men skal holde de for meg selv for jeg vet det er del her inne som har den, he eh!!

Klypa: Dere hopper av i svingen ja? Det har vi jo merket! *peker på magen din og ler meg i hjel* Ha ha ha ah ha ha!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kanskje jeg bare må kjøpe ei sjømannsbrud til mannebeiner og så får han styre på så mye han vil og jeg blir ikke gravid, ha ha ha!!!

pff.. er jo en del av morroa :) leve litt "farlig".
 
Jammen den der dingsen du sette inn sjøl å har der inni i 3 uker, ei fri, så tri uger...osv.....

Min gynokolog sa at han lett konne anbefala den.....*klareisjehuskakaanhette*
 
Har i grunn bare innsett at så lenge det ikke er noe jeg kan bruke så er det ikke så mye jeg kan gjøre. 
Kan finne opp noe selv!! kokkelere frem ett eller annet på kjøkkenet, ha ha ha!! :p
 
Jeg kan heller ikke bruke noe. Men jeg har planer om å gi spiral en sjangse.. jeg tør ikke å ikke bruke noe, for jeg blir gravid bare mannen ser på meg for lenge!

Det er ikke i mine planer å bringe flere småfolk til denne planet på mange mange år i hvertfall :)
 
Den gamle typen fungerte syyyykt bra for meg :) :) :) Men etter den nye kom og jeg prøvde den så skal ikke den inn igjen. Fungerte ikke som menneske med den typen.Møkkaoppdatering av spiral altså!
 
p-ring du mener snickers? :)

Snickers skrev:
Jammen den der dingsen du sette inn sjøl å har der inni i 3 uker, ei fri, så tri uger...osv.....

Min gynokolog sa at han lett konne anbefala den.....*klareisjehuskakaanhette*


 
nyttig side dette... har ikke noe prevensjon nå, men burde jo få noe...jeg bare aner ikke hva?

p-piller er uaktuelt, prøvd d en gang..å jeg bare glemmer alltid å ta de...har vurdert p-stav, men såå usikker :S
 


saccosekk skrev:
p-ring du mener snickers? :)

Snickers skrev:
Jammen den der dingsen du sette inn sjøl å har der inni i 3 uker, ei fri, så tri uger...osv.....

Min gynokolog sa at han lett konne anbefala den.....*klareisjehuskakaanhette*




Ja, helt sikkert!!! Hvorfor kan du ikke bruke den, trone? ;-)
 
Back
Topp