Nok en "barnehagen skal på tur"-tråd....

Nesly

Juni 12s friske pust
Barnehagen skal på dagstur til en fornøyelsespark ca 20 min å kjøre herfra, de skal kjøre privatbiler..

De har spurt om noen foreldre kan være med, desverre kan jeg ikke det da jeg er høygravid og i elendig form. Så om mitt barn skal være med må jeg sende han alene..

Er nok litt hønemor for kjenner jeg er litt småskeptisk til å la barnet mitt sitte på med og bli passet på av "fremmende"(tenker da at han skal sitte på med andre foreldre), samt er litt redd for om noe kan skje i parken osv...

Er jeg overhysterisk? Hva tenker dere om dette? Hadde dere sendt ungene avgårde uten bekymringer? Han er 3,5 år..

Da hadde jeg prøvd å få et annet familiemedlem til å være med den dagen. Hadde ikke sendt han med privatbil med andre, og attpåtil vært bekymret for hva som skjedde i fornøyelsesparken den dagen. 

IsThaBeth skrev:
Da hadde jeg prøvd å få et annet familiemedlem til å være med den dagen. Hadde ikke sendt han med privatbil med andre, og attpåtil vært bekymret for hva som skjedde i fornøyelsesparken den dagen. 

IsThaBeth skrev:

IsThaBeth skrev:

Sign. Kan faren være med da? 

Synes vel at de muligens er litt for små for å dra på en slik tur med barnehagen. Jeg føler nesten vi må være begge når vi reiser på tivoli.

Jeg hadde sendt ham. Jeg tenker litt sånn at de fleste som er foreldre har hatt lappen en stund og at de kjører ekstra forsiktig med andres barn i bilen.

Takk for svar.... kjenner jeg er veldig delt i forhold til dette altså..

Mannen min kan desverre ikke være med den dagen, og har ingen andre familiemedlemmer å spørre. Syns det er litt dumt å holde dem hjemme den dagen da jeg vet det kommer til å bli mye snakk om det i forkant og etterpå.. (i bhg)

Her kjører de privatbiler i barnehagen, men da monterer jeg barnesetet hans først. :) Men de har foreløbig bare vært besøk til andre barnehager og sånt.

Men hadde sendt han med andre foreldre jeg ja med barnehagen :)

2flottejenter skrev:
Jeg hadde sendt ham. Jeg tenker litt sånn at de fleste som er foreldre har hatt lappen en stund og at de kjører ekstra forsiktig med andres barn i bilen.

Sign :)

jeg hadde tatt oppgaven meget alvorlig og kjørt pent, og sett etter ungene som en hauk i fornøyelsesparken.
Det er jo tross alt fremdeles "Barnehagen" så de blir passet på, spesielt hvis det er ekstra voksne med. 3,5år er ikke sååå lite heller :)

Jeg tenker som så at de som har med andres barn kommer til å være forsiktige

Her har ungene vært med på flere turer med både barnehage og skole hvor vi evnt ikke kan kjøre. Og ungene har storkost seg alle gangene de har vært med
I tilleg har de fått en utrolig opplevelse som de ofte prater lenge om i barnehagen etterpå

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med og latt jentungen sitte på med noen andre, men jeg hadde derimot hatt store problemer med og sende henne på tivoli med andre. Det tror jeg ikke hadde skjedd her.

Frk. Tvert I. Mot skrev:
Jeg hadde ikke hatt noen problemer med og latt jentungen sitte på med noen andre, men jeg hadde derimot hatt store problemer med og sende henne på tivoli med andre. Det tror jeg ikke hadde skjedd her.

OK, hvorfor hadde du vært redd for å la henne gå på tivoli (fornøyelsespark) med andre? 

(Er litt skeptisk selv altså, prøver bare å få tak i HVA jeg er skeptisk til..)

Frk. Tvert I. Mot skrev:

OK, hvorfor hadde du vært redd for å la henne gå på tivoli (fornøyelsespark) med andre? 

(Er litt skeptisk selv altså, prøver bare å få tak i HVA jeg er skeptisk til..)

Nå sier jeg kun hva jeg tenker.. Mener ikke at jeg syntes du burde føle det på samme måte..:)

Jeg har hatt liten lyst til å sende datra mi med på forskjellige ting, siden jeg er litt hønemor og får litt vondt inni meg når jeg tenker på alt som KAN skje:)
Men altså, sånn tror jeg at jeg kommer til å ha det hele livet..
Ungene er jo alt for meg, og aller helst, ville jeg ha hatt ett halsbånd med GPS og beskyttelse rundt hele ungen..
Men jeg syntes man må slippe ungene litt, de drar med andre voksne, de kjører ekstra pent når andres unger er på, barnehagen og de foreldrene som er med, har nok Alt under kontroll... selv om det er vondt inni hos oss mammaene, syntes jeg det er feil å begrense morroa til ungene, og ikke la de få være med på turer med vennene sine osv!! Det er sånn livet er tenker, man er nødt til å la ungene få oppleve ting, selv om vi mødrene ikke alltid kan være med! 

IsThaBeth skrev:

Helt, helt enig.

*Emma08* skrev:
Nå sier jeg kun hva jeg tenker.. Mener ikke at jeg syntes du burde føle det på samme måte..:)

Jeg har hatt liten lyst til å sende datra mi med på forskjellige ting, siden jeg er litt hønemor og får litt vondt inni meg når jeg tenker på alt som KAN skje:)
Men altså, sånn tror jeg at jeg kommer til å ha det hele livet..
Ungene er jo alt for meg, og aller helst, ville jeg ha hatt ett halsbånd med GPS og beskyttelse rundt hele ungen..
Men jeg syntes man må slippe ungene litt, de drar med andre voksne, de kjører ekstra pent når andres unger er på, barnehagen og de foreldrene som er med, har nok Alt under kontroll... selv om det er vondt inni hos oss mammaene, syntes jeg det er feil å begrense morroa til ungene, og ikke la de få være med på turer med vennene sine osv!! Det er sånn livet er tenker, man er nødt til å la ungene få oppleve ting, selv om vi mødrene ikke alltid kan være med! 

Enig! :)

hadde sendt med bilsete med instruks om hvordan det festes (selen kan festes feil på beltestol også) eller tilbudt meg å feste det før avreise om du leverer rett før de drar. de fleste kjører pent med barn i bil. tenker at man er ikke mer trygg i sin egen bil, man kan bli påkjørt av andre....

Hadde ikke hatt noe problem med det nei.....

Andre foreldre og barnehage personell vet da å passe på barn, og foreldre er vel like forsiktig med andres som egne barn....

bondekone skrev:
Jeg tenker som så at de som har med andres barn kommer til å være forsiktige

Her har ungene vært med på flere turer med både barnehage og skole hvor vi evnt ikke kan kjøre. Og ungene har storkost seg alle gangene de har vært med
I tilleg har de fått en utrolig opplevelse som de ofte prater lenge om i barnehagen etterpå

Back
Topp