Nofran under svangerskapet.

Solskinn2018

Flørter med forumet
Noen har bruker dette nå, eller har brukt det tidligere svangerskap? Jeg er nødt til å bruke de, pga ekstrem svangerskapskvalme. Ikke noe annet som funker. Dette er egentlig ikke anbefalt for gravide og er lite forska på. Men føler jeg ikke har noe valg, da jeg ikke får spist og bare ligger å brekker meg/kaster opp væske jeg får i meg.. Men samtidig så redd for at det skal gå galt eller skade fosteret :(

Hei!

Ifølge tilgjengelig dokumentasjon er det ingen grunn til å være redd for skadelige effekter på fosteret ved bruk av ondansetron (Zofran) ved graviditet. Om du er veldig bekymret, sjekk denne siden her (bla deg ned til virkestoffet ondansetron): http://legemiddelhandboka.no/Generelle/143502

Dette er en sikker kilde for informasjon om legemiddelbruk under graviditet og amming, og det som står her er oppdatert og de skriver ikke at det ikke er holdepunkter for skadelige effekter dersom de ikke har nok dokumentasjon til å si nettopp det. Så Zofran kan du bruke uten å ha dårlig samvittighet!!!

Det er en god grunn til at dette legemiddelet er den vanligste medisinen å bruke ved ekstrem kvalme under graviditet.
Håper kvalmen går over snart og at du kan kose deg med å gro lille spire :) Er kvalm selv, men ikke på langt nær så ille! God bedring! :)

Tusen takk for beroligende ord:) Ille at den koster 700 kr for en pakke med 5 stk, for en som må ta en hver dag for å få i seg så mye som en liten matbit. Håper det ordner seg så jeg får den på blå resept tilslutt!

Back
Topp