Noen tips?

Strikkegal83

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Lille har ikke bæsjet på mange dager, han får stort sett kun mm, men en liten flaske mme på kveldene da han krever mer enn jeg har. Har tidligere bæsjet 1-2 ganger i uka, men nå er det kun "bremsespor" i bleia. Har prøvd malt og massasje, sykler med beina hans, presser de mot magen...har prøvd det jeg kjenner til av triks, men ingenting kommer. Ser han plages av noe, gråter mye pga vondt, presser og kaver, får ut litt luft men ikke mer. Han tok siste dose av rotavirusvaksinen her den 26, hadde da bæsjet dagen før. Litt redd han er forstoppet, da han også sliter med søvn. Noen triks jeg har glemt for å sette fart på magen hans? Blir litt sliten av konstant misfornøyd baby :p

Har prøvd, men funka ikke. Hvor mye skal man gi egentlig? Ha litt over 2,5 ml, han liker det ikke, men han fikk vel i seg noe. Får koke en kopp :)

Aner ikke. Gir kun mm her og går en 5-8 dager mellom bæsjebleiene. Alltid litt utilpass og slikt dagen før og selve dagen han bæsjer, men får der ut selv :)

Her har jeg brukt malt morgen og kveld. Å, fenikkel te før hvert måltid 2,5 ml før hvert måltid. Liker det ikke noe særlig men, det eneste som har fungert på magen og luft i magen. Syns det var mye styr med de sprøytene, så koke opp har det på en tåteflaske å gir noen slurker før hvert måltid. Nå bæsjer hun en gang hver dag. Etter jeg har begynt å ha malt morgen og kveld og fenikkel te i tilegg. ☺

Her får malt i flasken fart på magen :)

Hvis det stopper helt opp anbefaler jeg en tur til kiropraktor. På vår forrige time der fortalte jeg at mini ikke hadde vært på nr 2 på noen dager (hun er normalt en gang om dagen). Kiropraktoren stimulerte derfor et punkt som styrer dette. Jeg skal spare deg for detaljer, men det fungerte nesten for bra og jeg stopper beskrivelsen der.... :eek::facepalm:

Prøver litt mer malt jeg, får finne en fin måte å gi det på litt mer enn en dråpe i kveldsflaska. Skal til manuelterapaut i morgen, snakket med henne sist uke om at han bæsjer lite, men hjalp ikke noe på bæsjinga her det hun gjorde, føler nesten det ble verre :p men, sikkert helt normalt, bare jeg som stresser fordi jeg lot han sutte på fingeren min etter at jeg hadde spist en pære og han sikkert fikk i seg to dråper pæresaft :)

Babyer som får mm kan ha perioder på opptil 14 dager hvor de ikke bæsjer.
Min får kun mm men han bæsjer sikkert 7-8 ganger om dagen, minst :p
Har han mye knip tror du? Gir han uttrykk for at han er plaget med magen?
Har dårlig med råd da mine 3 har bæsja like mye.....

Tenk, å kun skifte bleie med bæsj hver 14. dag :) Litt deilig da :p !

Tror han sliter nå ja, merker han presser til han blir helt rød, også hyler han og sutrer når det ikke kommer noe. (Er sånn standar "jeg må bæsje ansikt" han har)...:p

Har hørt d her at de kan gå opptil 14 dager, men reagerer når han sover urolig og ikke virker fornøyd plutselig :) noe plager kidden :p dessuten mener jeg også det er merkelig at de kan gå så lenge :)

Han pleier vanligvis gi meg en solid bleie når det først kommer, så spent på hva som kommer når det kommer nå, sist han drøye en uke uten avføring måtte jeg bruke 4 bleier før han var ferdig...:p

Ringte hs da, hun foreslo malt, men ba meg også ringe fastlegen for å få noe pulver for å hjelpe stakkaren, så både han, mor, far og storesøster kan få litt søvn igjen :)

Tenk, å kun skifte bleie med bæsj hver 14. dag :) Litt deilig da :p !

For meg høres det deilig ut å skifte hver dag, hehe...stress å drive huske på når jeg skifta bæsjbleie sist :) men hadde det vært uten hyl og vræl og dårlig søvn, hadde jeg lett slutta å stresse med det :)

For meg høres det deilig ut å skifte hver dag, hehe...stress å drive huske på når jeg skifta bæsjbleie sist :) men hadde det vært uten hyl og vræl og dårlig søvn, hadde jeg lett slutta å stresse med det :)
Ja, det er ikke moro hvis barnet har vondt... Tenkte mer på det som ble nevnt, at det er naturlig at de bæsjer hver 14.dag og da helt uten smerter siden det er en naturlig prossess :)

Forstoppelse er jo dog naturlig det og, men smertene som følger med trenger vi ikke akkurat :(
Men som sagt.. malt (ikke en dråpe, men mye! Jeg har hatt sikkert 1 ss oppi) har gjort susen her. Da er systemet igang raskt.

Min hadde mye hard mage pga allergi mot melka, så har ikke problemet nå som vi ikke gir mme med melk, men slet mye i starten ja..

Ja, det er ikke moro hvis barnet har vondt... Tenkte mer på det som ble nevnt, at det er naturlig at de bæsjer hver 14.dag og da helt uten smerter siden det er en naturlig prossess :)

Forstoppelse er jo dog naturlig det og, men smertene som følger med trenger vi ikke akkurat :(
Men som sagt.. malt (ikke en dråpe, men mye! Jeg har hatt sikkert 1 ss oppi) har gjort susen her. Da er systemet igang raskt.

Min hadde mye hard mage pga allergi mot melka, så har ikke problemet nå som vi ikke gir mme med melk, men slet mye i starten ja..

Litt forsiktig med malten jeg tydligvis, men legen anbefalte lactulose, så får prøve å se hvordan det går :)

Her har jeg gitt en teskje malt morgen og kveld. Tok litt tid før jeg fant ut hva som var passe å gi om dagen av malt. Fikk hun 3 ganger om dagen, ble det får mye igjen. Da fikk hun diaré. Så bedt e bare å prøve deg frem til du finner rett mengde som er passelig. Funket her hvertfall ☺

Kokt og most Svisker

Frøkna her slet en del med magen før, etter at jeg begynte med minifom virker det som hun ikke sliter så mye med å få det ut :)

Eg ble anbefalt av hs om å bruke litt salve (uansett hvilken) til å massere rundt anus og bruke en temperaturmåler med litt salve på for å "åpne/smøre" litt forsiktig i rumpa for å stimulere tarmen. I tillegg massere magen ofte iløpet av dagen ☺

Back
Topp