Noen tips?

Duplex

Forelsket i forumet
Noen som har noen gode tips på hva man kan spise for å dempe kvalmen..eller hva som er lett å få ned når man er veldig kvalm?

Gå en tur i frisk luft, få litt blodomløp i kroppen hjelper godt.
Pass på at du drikker nok vann og spiser sundt...

spør legen om afipran kvalmestillende :) hjelper veldig.Ellers kan du kjøpe ingefærot og tygge litt og slikke litt på.Eller skjære en skive og ha oppi te'n.

Tørr kjeks fungerte sånn passe for meg sist... var sykemeldt leeenge pga kvalme.
Nå knasker jeg Lovehearts og det funker foreløpig veldig bra for meg!

Sist spiste jeg masse lyse knekkebrød med litt hvitost og grønt eple på. var det eneste jeg fikk i meg lenge... 

Jeg hadde dilla på pistasjis forrige gang. Og det var ikke så ekkelt å spy opp heller, for det smakte det samme på returenemoticon  Ellers var det ingenting som hjalp på kvalmen før jeg fikk akupunktur.

Takk for svar alle sammen emoticon

Uff, igår spiste jeg grandiosa(hadde skikkelig lyst på pizza).. og ble såå dårlig i magen,kvalm og hadde skikkelige luftsmerter og det rumla skikkelig..fikk ikke sovet før kl 01 inattemoticon Og idag har jeg diarè (unnskyld for info) er det ikke det ene så er det det andre.. tror kroppen min er i sjokk jeg, hehe

Tror jeg skal kjøpe med ingefær-te igjen ja... Kvalmen kommer... mer for hver dag, herlig... på en måte det sikreste tegnen jeg har på sv.skapet! hehe.. Den teen hjalp meg litt sist husker jeg!! ja også fikk jeg akupunktur av ei god venninne, som er utdannet selvfølgelig ;-) Men nå har vi flyttet lengre unna hverandre, så det er ikke så enkelt.. Må vel kanskje koste å meg en eller to behandlinger, hehe..

Jeg knasker tørre riskaker, føler det hjelper. 

Back
Topp