Noen tips jenter? Ang å sove ute + Katter

*Millamor*

Elsker forumet
Vi går på tur hver eneste morgen, da går vi ca 1.-1 1/2 time! Han sovner med en gang vi legger han ned i vognen!
Og sover under hele turen og koser seg.
Når vi da kommer hjem, vil jeg han skal sove ute!
Men når han får stått litt ute sann ca 5-10min begynner han å gråte. Og da får vi ikke roet han! Så da må vi ta han inn!!
Og han trives når han kommer inn smiler og er fornøyd og kan ligge for seg selv, og sovne der!

Så jeg lurer på hvorfor han ikke vil sove ut?
Og om dere har noen tips til meg som kan hjelpe?
 
Jeg er nok ikke den beste til å gi råd, for jeg sliter litt med det samme selv. Men med nr 2 så var det i hvert fall sånn at hvis han sovnet i en trillende vogn, så våknet han når vognen stoppet. Og omvendt. Så prøve å legge ham i en stillestående vogn?? nei jeg vet ikke jeg........
 
SLiter med akkurat det samme. Får ikke engang tatt av meg jakka og skoene før hun begynner å klage der ute... *sukk*
 
Hmm nei, Han sover jo under hele turen. Så det kan jo hende han føler det er nok soving[8D]
Ikke vet jeg, men da får vi bare prøve oss frem, kan hende det blir lettere når han blir litt større[:)]
 
Hei!
Har akkurat det samme problemet her. Skjønne den som kan....
 
Jeg tror det har med at vugginga stopper! Merkes her til tider også!
Merker det faktisk når vi kjører bil også!! haha... rødt lys = grynting i bilsetet til junior!!!
 
Men tror en ide kan være som mini sier; å la dem sovne i stillestående vogn!
 
Med Thea hadde hun en "magisk grense" på 30 minutter...; kunne trille tur eller kjøre bil og hun sovna, men var det gått 30 minutter ut i sovinga kunne jeg ikke gå innendørs eller ta henne ut av bilsetet... så lærte meg fort at det enten måtte gjøre før eller etter 30 minutters grensen! og den holder hun faktisk fortsatt på... gudene vet hvorfor... utrolig frustrerende til tider - men lite jeg får gjort med dessverre!
 
Å gosh så godt å høre at dere også har det problemet!! Trodde faktisk det bare var meg [8D]
Jeg ga opp jeg, får heller bare sove når vi går. Hun sovner jo igjen med en gang vi kommer inn, så jeg trodde
hun lå vondt i vogna eller noe jeg da.. [;)]
 
 
 
De er jo vant til vugging fra vi gikk gravide!! Tar vel tid å avvenne det der tenker jeg!
 
ORIGINAL: Jordbæret

De er jo vant til vugging fra vi gikk gravide!! Tar vel tid å avvenne det der tenker jeg!

 
he he.. her vugga det lite, syntes bare jeg lå på sofaen med pcn i fanget jeg..[:D]
 
 
ORIGINAL: Lena 74

ORIGINAL: Jordbæret

De er jo vant til vugging fra vi gikk gravide!! Tar vel tid å avvenne det der tenker jeg!


he he.. her vugga det lite, syntes bare jeg lå på sofaen med pcn i fanget jeg..[:D]




ja det stemmer det! satt godt planta i sofan med pc'n i fanget!!
vugginga kom vel til alle tisse-turene da!!! [;)]
 
har du prøvd å legge han ut, og vente en times tid før du går turen. Min gutt i alle fall sover godt med det samme han blir lagt. Så da får jeg gjordt litt husarbeid mens han sover, også går vi tur i en times tid etterpå. Men når jeg da setter i fra meg vogna våkner han med engang.
 
ORIGINAL: ellensol/Odne mamma

har du prøvd å legge han ut, og vente en times tid før du går turen. Min gutt i alle fall sover godt med det samme han blir lagt. Så da får jeg gjordt litt husarbeid mens han sover, også går vi tur i en times tid etterpå. Men når jeg da setter i fra meg vogna våkner han med engang.

Ja det kan jeg kansje prøve. Vi pleier jo å gå på morgenen etter måltidet rundt 10-11 så da er han ofte trøtt[:)]

Men er det noen som sliter med katter som hopper opp på vogna og slikt? Hva kan jeg gjøre med?![&:]
Har på myggnetting og slikt men de legger seg oppå våkna og slikt likevel[&:]Tørr nesten ikke gå i fra vogna jeg[&:]Pluss at jeg selv er livredd katter[8D]
 
Haha... Godt å høre at det ikke bare er hos oss det er sånn. Men noen ganger sover han opptil tre timer (etter at jeg har gått en time).
 
ORIGINAL: Jordbæret

Jeg tror det har med at vugginga stopper! Merkes her til tider også!
Merker det faktisk når vi kjører bil også!! haha... rødt lys = grynting i bilsetet til junior!!!

Men tror en ide kan være som mini sier; å la dem sovne i stillestående vogn!

Med Thea hadde hun en "magisk grense" på 30 minutter...; kunne trille tur eller kjøre bil og hun sovna, men var det gått 30 minutter ut i sovinga kunne jeg ikke gå innendørs eller ta henne ut av bilsetet... så lærte meg fort at det enten måtte gjøre før eller etter 30 minutters grensen! og den holder hun faktisk fortsatt på... gudene vet hvorfor... utrolig frustrerende til tider - men lite jeg får gjort med dessverre!

 
Haha, da er det ikke bare jeg som har en raring i baksetet!! Her lager hun 1 høyt hvin, for å si fra lissom.
OG det ser jo ut som hun sover da, med øynene lukket og smukken i munnen hehe.
 
Jeg skjønnte ikke den 30 min grensen, hun våkner da hvis du tar hun ut av stolen etter 30 min grensen?
 
 
ORIGINAL: Camilla*Theodor

ORIGINAL: ellensol/Odne mamma

har du prøvd å legge han ut, og vente en times tid før du går turen. Min gutt i alle fall sover godt med det samme han blir lagt. Så da får jeg gjordt litt husarbeid mens han sover, også går vi tur i en times tid etterpå. Men når jeg da setter i fra meg vogna våkner han med engang.

Ja det kan jeg kansje prøve. Vi pleier jo å gå på morgenen etter måltidet rundt 10-11 så da er han ofte trøtt[:)]

Men er det noen som sliter med katter som hopper opp på vogna og slikt? Hva kan jeg gjøre med?![&:]
Har på myggnetting og slikt men de legger seg oppå våkna og slikt likevel[&:]Tørr nesten ikke gå i fra vogna jeg[&:]Pluss at jeg selv er livredd katter[8D]

 
en veninde av meg la litt pipir med eddik eller sitronvann på sengen til babyen for det liker ikke katter og da sluttet katten å gå oppi der! Husker ikke om det var eddik eller sitron men det kan jeg undersøke!
 
Det var papir med sitron og pepper!!!
la litt plast under da så det ikke trekker seg inn i stoffet.
 
ORIGINAL: Årolilja

Det var papir med sitron og pepper!!!
la litt plast under da så det ikke trekker seg inn i stoffet.

Takk for tips. Da skal jeg prøve det. For er litt skremmende at kattene går opp i vognen[&:]
 
ORIGINAL: Camilla*Theodor

ORIGINAL: Årolilja

Det var papir med sitron og pepper!!!
la litt plast under da så det ikke trekker seg inn i stoffet.

Takk for tips. Da skal jeg prøve det. For er litt skremmende at kattene går opp i vognen[&:]

 
nei det er ikke bra.
Jeg har to katter, men foreløpig går de ikke på tingene til babyen. De er litt redd for henne hehe.
håper de fortsetter med det til hun blir stor og kan dra dem i halen haha
 
 
ORIGINAL: Jordbæret

Jeg tror det har med at vugginga stopper! Merkes her til tider også!
Merker det faktisk når vi kjører bil også!! haha... rødt lys = grynting i bilsetet til junior!!!

Men tror en ide kan være som mini sier; å la dem sovne i stillestående vogn!

Med Thea hadde hun en "magisk grense" på 30 minutter...; kunne trille tur eller kjøre bil og hun sovna, men var det gått 30 minutter ut i sovinga kunne jeg ikke gå innendørs eller ta henne ut av bilsetet... så lærte meg fort at det enten måtte gjøre før eller etter 30 minutters grensen! og den holder hun faktisk fortsatt på... gudene vet hvorfor... utrolig frustrerende til tider - men lite jeg får gjort med dessverre!

 
Ja det er sant, det er en grense der. Hver morgen så går vi jo med vogna til b.hagen og skolen, og da sovner hun i vogna før vi er ute av døra her. Og hun sover i vogna på verandaen når vi er tilbake, og samlet sett så pleier hun å sove en times tid da. Men da sover hun i hvert fall i mer enn 5-10 minutter på verandaen!
 
ORIGINAL: Lena 74

ORIGINAL: Jordbæret

De er jo vant til vugging fra vi gikk gravide!! Tar vel tid å avvenne det der tenker jeg!


he he.. her vugga det lite, syntes bare jeg lå på sofaen med pcn i fanget jeg..[:D]


 
HAHAHAHAHA
 
Sett PCen på vogna da vel!! [:D][:D]
 
Back
Topp