Noen tips? *diare*

2søte

Gift med forumet
Veslesnuppa har hatt diaré nå siden 2. januar. Hun virker i bra form ellers, ingen surving og godt humør, ikke feber eller noe sånt. Hun har nå fått 4 hjørnetenner på den tida også da, så vi har tenkt at det er pga det. Men hun får jo ikke være i barnehagen nå. Har vært hjemme 7 dager siden jul så er godt sånn sett at jeg er hjemme sykmeldt. Jeg bare orker ikke lenger nå, er en grunn til at de har barnehageplass liksom. Det har liksom gått litt i sirkel i januar. Begynner å bli bedre igjen, reiser i barnehagen, blir dårlig og vi må hente og er da hjemme et par dager, og så starter det pån igjen. Hun spiser greit. Hadde en dag hun ikke ville ha så mye mat, men skjønner det godt for på kvelden så jeg tennene som hadde kommet gjennom. Ellers har matlyst også vært som vanlig.

Så spørsmålet. Hva kan dette skyldes? Hun virker jo i god form ellers. Kan det være tenner? Noen som har tips? Vi har forøvrig prøvd å gi henne loff uten skorpe, blåbærsaft, kutte ut melk uten at det har hjulpet noe.

Er helt utslitt (som om jeg ikke var det fra før). I dag ringte de 8.15. Da hadde hun vært i barnehagen 1 time og hadde bæsjet seg ut to ganger, ene gangen gjennom alle klærne. Så måtte hente henne, og da skulle så klart storesøster være med, så er her nok en gang med to snupper hjemme. [:(]

Blåbærsaft, blåbær, koke opp ris og la hun drikke vannet

Vi hadde en 2-ukers periode med diarè rundt jul. Det var ingenting som gjorde noe forskjell på den ene eller den andre måten ift mat og drikke. Plutselig en dag gikk det over av seg selv. Tror det er veldig mange mage og tarm-viruser ute å går for tiden. Men nå har jo snuppa di hatt det veldig lenge da, så jeg hadde nok tatt en tur til legen med henne.

God bedring [:)]

Det kan jo i ditt tilfelle være tenner, men vi slet også med LANGvarig diare hos poden. Han hadde diare i litt over 2 uker og var som du også beskriver i godt humør og god form ellers. Bare litt lettere sliten.

Vi unngikk melk og yoghurt, men hadde feks smør på brødskiva. Har lest flere steder at det ikke lenger anbefales å unngå dette, men ifølge legevakta skulle vi absolutt følge dette rådet. Unngikk også grovbrød, ga loff  som er lettere fordøylig. Ellers samme som pink diamond sier.

Har også fått tips om farris blandet med eplemost, men ikke testet dette.

Lykke til og god bedring! Frustrerende når det blir så langvarig!

Et tips jeg har fått fra min svigermor mot diare er havrevelling. Det tar laaang tid å lage, men skal hjelpe mot diare:

3 liter vann
2-3 dl havregryn
Litt salt

Kok i 3 timer, sil blandingen etterpå.
Kan eventuelt tilsettes litt sukker eller solbærsaft for bedre smak.

Ellers har jeg fått tips om risavkok blandet med blåbærsaft, og at Biola skal være bra (det er syrnet melkeprodukt, så ikke så hardt for magen som de søte melketypene).

Havregrøt er jo også godt og mildt for magen, og kanel skal vel virke mageregulerende på et vis?

Håper det gir seg snart da! God bedring til jenta di[:)]

Tusen takk for tips! De fleste skal vel være prøvd utenom havrevellingen som mari@ kom med. Får prøve det hvis det ikke blir bedre nå. Har fått legetime i morgen kl 10, så spent på å høre hva legen sier om det. Er ganske frustrerende når det aldri går over liksom. Virker som om hun blir litt bedre i magen  når hun er hjemme, men så fort hun kommer i barnehagen igjen, blir det verre. Men det kan jo bare være tilfeldig, at hun rett og slett blir tom. I dag hadde hun liksom 3 bæsjebleier fra hun sto opp og 1,5 time utover liksom. Bare ei etterpå da. [:'(]

Kan hun ha fått noe matallergi? Spiser de frokost i barnehagen kanskje?

ORIGINAL: Snekka

Kan hun ha fått noe matallergi? Spiser de frokost i barnehagen kanskje?

Hun spiser frokost i barnehagen, men har jo ikke endret på det sånn plutselig. I går spiste hun forøvrig ikke frokost, men hadde tre bæsjebleier mellom 7 og 8.15. [:(]

I natt fikk veslesnuppa feber, 38,7 i natt og 38,5 i dag da vi sto opp. Stakkars. Jenta er helt apatisk i dag. Ikke skulle hun ha mat, knapt drikket noe, sier knapt et ord og bare står der og helst ligger der og ikke går noe som helst. Nå har hun sittet på sofaen siden vi kom hjem for over en time siden, sovnet nå for et øyeblikk siden. Har aldri vært så utafor omtrent. Er liksom helt lost.

Har vært hos legen nå da. Han mente det var flere virusinfeksjoner sammen og etter hverandre. Fant ikke noe annet, selv om han sjekket henne godt. Skulle se det an et par dager og ha veldig lav terskel for å komme tilbake. Så da får vi håpe hun blir frisk raskt. Så blir det ikke noe mer barnehage på henne denne uka. Storesøster er heldigvis i barnehagen i dag da, så pappan må slutte litt tidligere så han får hentet. Gleder meg til han får jobbet så lenge at han kan få litt syk barn dager også.

Huff, stakkars lille. Håper hun kommer seg snart da. God bedring.

ORIGINAL: Snekka

Huff, stakkars lille. Håper hun kommer seg snart da. God bedring.

Tusen takk! [:)]

Jeg tenkte også litt på matallergi, men det har dere kanskje sjekket ut? Ellers går de visst mer og mer bort fra eplemost blandet med Farris. Vanlig Farris er visst bedre da. Alt med sukker trekker væske ut fra tarmen, og gjør at en får enda mer diare. God bedring, håper hun snart blir helt frisk for alle sin del:)

Back
Topp