Noen tips? *bleieslutt*

Anis

Gift med forumet
Soffen har da endelig knekket koden med å tisse på doen. Hun sier nei når hun ikke må tisse og ja når hun må så da kjenner hun det vel litt selv..?
Hvordan skal jeg gå frem nå? Øve litt til etter bhg? Hun har enda ikke bæsja på do..har ikke lyst å bare sende henne i bhg uten bleie i tilfelle det går helt skeis og hun mister all selvtillit..

Dere som har bleiefrie barn - hvordan gikk dere frem?

Er supergira og STOLT av jenta mi[:D]

Min erfaring er å pakke bort bleiene og på med trusa! Uhell skjer, men det er bare å vaske! [;)]

så flink[:D] Snuppa mi går på potte ,men hun klarer ikke helt si fra,så jeg må oppfordre henne til å gå på potta hele veien. Hun vil ikke gå på do, så håper hun får lyst til det snart... i barnehagen har de ikke potte,jeg skal spør om de kan skaffe en,så hun kan få øvd seg litt der og.[:)]

Nora bruker bleie i barnehagen, når hun er i lek glemmer hun seg litt bort. Her hjemme går hun i truse og sier i fra når hun må på do. Når jeg vet at hun må bæsje og hun holder igjen synger vi og koser oss på badet ogaå plopp da kommer det:)

Neste uke når bestemoren henner er på jobb igjen skal vi prøve uten bleie fram til frokost også se hvordan det går[:)] babysteps[:D]

Nå vet jeg ikke hvordan Soffen her, men gutten min ble bleiefri nesten på ett års  dagen, og da gjorde jeg akkurat som vand sa.. altså etter mye om og men da, for jeg var så usikker, men tilslutt bestemte jeg meg bare for at nå er det vekk med bleie, og da ble han raskt bleiefri... men vet ikke om det gjelder det samme for Soffen, men går an å prøve[:)]

Jeg valgte å vente med bleiefri bhg inntil jeg følte at hun hadde ordentlig kontroll. dA hadde vi vært uten uhell (teller ikke 2 dråper i trusen [8D]) i 3-4 uker mener jeg, eller kanskje mer.... jeg følte at siden bhg ikke var så super gira på å få hun bleiefri i bhg så måtte hun iallefall være rimelig trygg på det.

STart med ingen bleie i ettermiddagene og i helgene, mm kanskje dere skal ut og sånt. Så ser du det ganske fort hvordan det bare blir mer og mer sikkert at hun trenger ingen bleie lengre[:D][:D]

Flinke Soffen din[:)][:)]

ORIGINAL: Vand

Min erfaring er å pakke bort bleiene og på med trusa! Uhell skjer, men det er bare å vaske! [;)]

Samme her![:D]

Men hva gjør jeg da når hun syns det er kjempestas å tisse på seg for da får hun ny truse på??[8|]

ORIGINAL: *MissMe*

Men hva gjør jeg da når hun syns det er kjempestas å tisse på seg for da får hun ny truse på??[8|]

ORIGINAL: Tjukkaaa

Jeg valgte å vente med bleiefri bhg inntil jeg følte at hun hadde ordentlig kontroll. dA hadde vi vært uten uhell (teller ikke 2 dråper i trusen [8D]) i 3-4 uker mener jeg, eller kanskje mer.... jeg følte at siden bhg ikke var så super gira på å få hun bleiefri i bhg så måtte hun iallefall være rimelig trygg på det.

STart med ingen bleie i ettermiddagene og i helgene, mm kanskje dere skal ut og sånt. Så ser du det ganske fort hvordan det bare blir mer og mer sikkert at hun trenger ingen bleie lengre[:D][:D]

Flinke Soffen din[:)][:)]

Tror vi øver noen uker til da før vi tar bort bleia[:)] I dag morges sprang hun rett inn på do, ville tisse[:D]

Da bruker mann premier! =) funket her! 5 stjerner så en liten premie!

ORIGINAL: Chaba

Da bruker mann premier! =) funket her! 5 stjerner så en liten premie!

Hun bryr seg ikke om det heller... [8|][&:] Hun får jo adri jobba seg til noen stjerner og derfor ser ikke helt den "premien"...

Back
Topp