Noen tips ang flaskeslutt på natta??

Snorkfrøken1984

Forumet er livet
VIP
Gutten våres er snart 3 år. Fram til nå har han fått flaske med melk på natta. Ja jeg veit det er fy fy men er lettere sagt enn gjort når man står oppi det. Vi har prøvd mange ganger å slutte med det men har tydeligvis ikke klart å være konsekvent nok. Jeg har prøvd men sambo har gitt opp litt for fort, gitt han flaska og gått å lagt seg. Når han har gjort det så kan jo ikke jeg akkurat gå å ta flaska igjen. Må legge tila t gutten våres har skikkelig temperament og kan lage mye hyl og bråk i opptil en time+++ og vi bor i blokk hvor det er veldig lytt.. Men til fredag er det stopp. Sambo tar med seg minstemann og drar til svigers. Føler det blir lettere for meg å gjennomføre dette uten sambo som gir opp og minstemann bør få sove.

Men har dere noen tips til å klare å gjennomføre dette på lettest måte for han? Har tenkt til å forberede han på dette først og fremst. Og bør jeg si i fra til naboene at det blir litt hyling herfra men at det bare er fordi at han skal slutte med flaske?

Hvis han er 3 år så er det jo ganske greit å forberede og forklare....for da skjønner han jo mer!
Jeg ville bare sagt at inatt feirer vi at han er stoooor gutt og vi gir bort flaska til babyene(finn på en morsom måte å levere på med å lage kort og greier eller noe[;)]). Om natta forteller du han bare at babyene bruker flaska nå, og storegutter drikker bare melk om dagen.

Blir nok en del trasing, men han burde skjønne det greit

ORIGINAL: Skrulla86

Hvis han er 3 år så er det jo ganske greit å forberede og forklare....for da skjønner han jo mer!
Jeg ville bare sagt at inatt feirer vi at han er stoooor gutt og vi gir bort flaska til babyene(finn på en morsom måte å levere på med å lage kort og greier eller noe[;)]). Om natta forteller du han bare at babyene bruker flaska nå, og storegutter drikker bare melk om dagen.

Høres ut som en god ide men får ikke kvittet meg med flaskene da lillebror fortsatt får flaske.. Men kan kanskje prøve med å gi de bort til lillebror da siden han fortsatt er baby..Kanskje han godtar det..

ORIGINAL: Mummimamma84

Høres ut som en god ide men får ikke kvittet meg med flaskene da lillebror fortsatt får flaske.. Men kan kanskje prøve med å gi de bort til lillebror da siden han fortsatt er baby..Kanskje han godtar det..

Åja...du får prøve det da.....

Her slutta vi med flaske på natta for 2 mnd siden ca. Men da var hun så liten at fikk ikke forklart noe...så ble en helt annen sak. Men vet hvor kjipt det er da:(
"HEldigvis" er han så stor at han forstår en del, så det gjør det jo "lettere" for deg når du vet at han skjønner hva du sier og ikke bare tror du prøver å være slem eller noe[8D]

Men han må jo få lov ti å bli lirtt frustrert da:)

Vi hadde også en tøff periode da de skulle slutte med flaske på natta, riktignok var de ikke så gammel som din kar er, men sta, ja!!!!
Vi sluttet til begge samtidig, og i en overgang fikk de bare vann på flaska. Det var ikke så intr, så vi hadde en periode med litt nattskriking, men det gikk egentlig fort over, og de sov snart natten gjennom uten å våkne.
Behovet for melk er jo ikke tilstedet, det er mer vanen, og da må nye vaner læres.

Lurt at pappan og lillebroren drar bort, så kan du få gjennomføre dette i ro og mak. Lykke til!!

ORIGINAL: Mummimamma84

Åja...du får prøve det da.....

Her slutta vi med flaske på natta for 2 mnd siden ca. Men da var hun så liten at fikk ikke forklart noe...så ble en helt annen sak. Men vet hvor kjipt det er da:(
"HEldigvis" er han så stor at han forstår en del, så det gjør det jo "lettere" for deg når du vet at han skjønner hva du sier og ikke bare tror du prøver å være slem eller noe[8D]

Men han må jo få lov ti å bli lirtt frustrert da:)

Han skal få lov til å bli frustrert og lei seg. Er jo kosen hans som blir tatt bort. Men han kommer til å lage skikkelig med bråk. Han har det temperamentet og gir seg som regel ikke før han får vilja si. Jeg veit jo at jeg bare må stå på mitt og ikke gi etter for det er jo ikke bra for tenna hans. Sjøl om de fortsatt er veldig fine.

ORIGINAL: Selveste Kråka

Vi hadde også en tøff periode da de skulle slutte med flaske på natta, riktignok var de ikke så gammel som din kar er, men sta, ja!!!!
Vi sluttet til begge samtidig, og i en overgang fikk de bare vann på flaska. Det var ikke så intr, så vi hadde en periode med litt nattskriking, men det gikk egentlig fort over, og de sov snart natten gjennom uten å våkne.
Behovet for melk er jo ikke tilstedet, det er mer vanen, og da må nye vaner læres.

Lurt at pappan og lillebroren drar bort, så kan du få gjennomføre dette i ro og mak. Lykke til!!

Heldigvis så har vi lært så lillebror får ikke flaske i senga:) Han skal ikke få den vanen.
Takk[:)]

ORIGINAL: Burger

Hva med å si at det er tomt for melk så inatt må han få vann. Gjerne på en tutkopp. Da blir mye av kosen borte

Ja, det kan jeg jo prøve på.. får passe på at vi ikke har noe melk her da for han kommer sikkert til å si at han vil se sjøl[8D]

vi har/hatt dte problemet vi også, og etter masse råd fra helsesøster fikk vi dette til, men hender han skriker etter melk om natten.
Du må rett og slett være beintøff. Her er gutten vår bare 2 år å ikke skjønner alt.
Men han sa hade til melken og gav melke flasken suss før han la seg (høres teit ut jah)
og foklarte at han ikke skulle få mer melk no.
Men han får flaske med vann med seg i sengen for han tørster mye.
Vi gav på natten kaldt vann fra springen og varmet i micro når han grein på natten.
Utrolig nok godtok han det.
Så lenge det er vann er det greit sa hs. Det tar nok noen dagen med skrik og hyl men er verdt det til slutt.
Håper du er motivert [;)]

lykketil

vi bytta ut melka med vann da Ronja skulle slutte me flaske på natta... det ble fort uinteressant, å hun ga opp etter et par-tre netter...  men så var hun litt under året tror jeg, så vet ikke hvordan det blir å "lure" en 3-åring på samme måten...

lykke til! [:)]

ORIGINAL: Burger

Hva med å si at det er tomt for melk så inatt må han få vann. Gjerne på en tutkopp. Da blir mye av kosen borte

Back
Topp