Noen tannleger?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Ligger anlegget til nye, permanente tennene rett under det synlige tannkjøttet, eller er de "godt" beskyttet lenger oppe?

Kan et slag, støt mot tannkjøtt ved rundt 9 mnd alder gi skader på permanente tenner?
Og hvordan skader? Misfarging, flekker eller noe?
Kuttet leppebåndet (streng mellom tannkjøtt og leppe), så regner med at tannkjøttet fikk en støkk.

Takker for svar! [:)]
Vil gjerne vite!

[:)]

Jeg er langt ifra tannlege, men vet at noen kan få misfargede tenner pga støt mot tannkjøtt.
Dette gjaldt visst også støt mot melketenner, at de nye tennene kan være skadet..

Men, det trenger ikke skje da.

ORIGINAL: HanneHM

Jeg er langt ifra tannlege, men vet at noen kan få misfargede tenner pga støt mot tannkjøtt.
Dette gjaldt visst også støt mot melketenner, at de nye tennene kan være skadet..

Men, det trenger ikke skje da.

Mener du da støt mot selve melketennene, eller mot tannkjøttet til melketennene? [8|] 

Hei;) jeg tror ikke slag mot tannkjøttet kan ødelegge de permanente tennene, mulig melketennene kan bli litt misfargede, men som regel skjer ikke dette. Verre er det hvis man får slått melketennene utover, DET kan skade de permanente. PS; ikke tannlege, men tannhelsesekretær. Jeg kan spørre på jobben i morgen;)

Snakket med tannlegen jeg jobber sammen med. Og det er ikke noe farlig å få støt/slag mot gommen når det ikke er tenner der;);) [:)]

Back
Topp