Noen sykepleiere her?

Tredjemannpåvei**

Forelsket i forumet
Sitter her og skriver hovedoppgave.... så skal vi ha med alt om vitenskapsteori bla bla bla... men hva i huleste er en vitenskapsteoretisk tilnærming???[8|] noen som vet?

Om jeg husker riktig, (hadde eksamen i dette til jul, driit kjedelig) så er det teorier og filosofisk refleksjon over kunnskap og vitenskap. Man leter etter hva som kjennetegner vitenskap og metode, måten å tenke på liksom...også hvordan man tillegner seg kunnskap..

Men håper du for flere svar for det dere viteskapsteori greiene er litt forvirrende for meg[:D]

Tuuusen takk... [:D]sitter her med et lass av bøker og skjønner rett og slett ikke bæret!!! he he
ORIGINAL: Mrs Williams

Om jeg husker riktig, (hadde eksamen i dette til jul, driit kjedelig) så er det teorier og filosofisk refleksjon over kunnskap og vitenskap. Man leter etter hva som kjennetegner vitenskap og metode, måten å tenke på liksom...også hvordan man tillegner seg kunnskap..

Men håper du for flere svar for det dere viteskapsteori greiene er litt forvirrende for meg[:D]

ORIGINAL: Mor^til^lille^gullet

Tuuusen takk... [:D]sitter her med et lass av bøker og skjønner rett og slett ikke bæret!!! he he
ORIGINAL: Mrs Williams

Sinnsykt forvirrende de greiene der! Har flere bøker jeg også.. hjelper ikke på forvirringen akkuart!

da jeg gikk vidreutdanning i psyk. husker jeg vi drev med dette, men det er en stund siden nå....
Jeg trodde det hadde noe med den måten du tilnærmer deg problemstillingen din. At du må ta et valg i forhold til om hvilken måte du tilnærmer deg problemet på?????.....
Er ikke sikker jeg altså.....
Lykke til...er et slit.....

sykepleievitenskap blir faktisk mer og mer interessant etterhvert! Bruker dere en bok som heter vitenskap for praksis av marit kirkevold? den er enkel og bra. Ellers er jo også sykepleieteoretikere som orem, benner & wrubel, erikson, henderson osv...

Selv brukte jeg benner og wrubel på stort sett alle oppgaver, og drøftet oppgaven/problemstillingen opp mot deres teori/syn, min egen mening og generell sykepleievitenskap...

Back
Topp