noen svar?

proudmummy

Glad i forumet
ja..jeg lurer på hva oddsen er å bli gravid med hormonspiral? fikk satt den inn bare noen mnd etter luca kom til verden. har vært på etterkontroll for leeenge siden og legen sa den satt helt fin og alt var bare bra:) men nå disse siste ukene/måneden har jeg tenkt bare mer og mer på at jeg er gravid... har mensmurringer OFTE (har ikke hatt mensen siden før jeg ble gravid sist), er mye trøtt, har store humørsvingninger og i går luktet kaffen plutselig NAMM hehe;) tok en test for kanskje tre uker siden, men den var negativ... så...kan en bli gravid med spiral etter så lang tid, eller er det "vanlig" å kunne bli det kun i begynnelsen før den har satt seg ordentlig fast på en måte?? merkelig dette her[8|]

Uten og kunne henvise til noe annet enn antagelser vil jeg nok si at det IKKE er særlig vanlig, men selvfølgelig kan det skje...

En test hos legen vil nok kunne gi deg det eneste svaret du kan stole på...[&:]

Jeg tror ikke det kan skje, hvis den er satt inn riktig. Men nå vet jeg veldig lite om spiraler og prevensjon generelt[;)]

Vi brukte 4 år på å få snuppa, så det er en god stund siden jeg brukte beskyttelse. hihi!
Da jeg var på 6 ukers kontroll anbefalte legen min å ikke sette inn spiral hvis jeg ønsket flere barn om noen år. Det fordi spiral gjør at det tar lengre tid å bli gravid igjen. Så vi valgte ingenting og var litt forsiktige inntil vi var klare for en til.

Og da klaffet det med en gang. Så her sitter jeg helt sprekkeferdig!

Ta deg en tur på legekontoret så slipper du å gruble mere. Lykke til[:)]

Det kan være at murringene du kjenner er eggløsning, eller at livmoren irriteres lett av og til slik at du får litt kramper.  Så lenge spiralen sitter på plass der den skal er det vel bare 2 av 1000 som blir gravid med hormonspiral, veldig liten odds for å være gravid altså.  Hvis du likevel er usikker, er det jo bare å ta en test, så slipper du å gruble mere over det :)

alt kan jo skje. men tror % for å bli gravid med hormonspiral er betraktlig = 0. men veit om ei som har blitt det, og søsteren til samboeren min ble gravid med kobberspiral. men tror det er meir vanlig med kobberspiral enn med hormonspiral. legen min sa at hormonspiralen var det nærmeste jeg kom steril bortsett fra avholds og faktisk sterilisering da

Back
Topp