Noen studenter?

Jaybird

Gift med forumet
Noen studenter her? Hvor skal dere gå?
Jeg starter på Høgskolen i Telemark, avd Bø på mandag! Wohooo!

Forresten: Noen erfaringer med å gå gravid som student? Eller permisjonstiden? Tenker ikke på hva man har rett på av penger og sånn, for det vet jeg at jeg ikke har rett på[8D]. Hehe.

Noen gode råd?

Klæm fra Jay som skal bli nerd igjen[:D]

Hvem linje skal du gå på?? Har 2 arbkollegar/venninner som begynner der!![;)][;)]

ehhh, tulla, de skal gå på notodden!![8|][:-]

Skal gå litteratur bachelor.
Notodden er da ikke såååå langt unna. Tror jeg. Har geografisk utviklingshemning[:D]

neida, bare 20 min eller noe sånt![8D]

Greit da=P. Kanskje ikke heeeelt nærme. Men nesten

Jeg er student [:D] Pedagogikk på Norges lærerakademi i Bergen [:)] Kristen skole, så gleder meg VELDIG til å komme dit gravid og ugift [:D] HEIA MEG!

Les på sidene til lånekassen, der står det ganske utfyllende hva du har krav på [:)]

Wee! Høres absolutt ikke kleint ut da=P. Hehhe. Men de er vel såpass liberale nå at det går bra=P. Eller kanskje du må gå med burka og bli nonne etter ungen er født?

Har vært inne på lånekasse;). Har ikke krav på noe. Men jeg tenkte på andre ting. Vet faktisk ikke helt hva jeg tenkte på[:D]. Men generellt=P. Er jo nysgjerrig på hvordan det blir å ta pause etter bare et semester skole. hehe. Og å gå på skole gravid^_^.

ORIGINAL: Jaybird

Wee! Høres absolutt ikke kleint ut da=P. Hehhe. Men de er vel såpass liberale nå at det går bra=P. Eller kanskje du må gå med burka og bli nonne etter ungen er født?

Har vært inne på lånekasse;). Har ikke krav på noe. Men jeg tenkte på andre ting. Vet faktisk ikke helt hva jeg tenkte på[:D]. Men generellt=P. Er jo nysgjerrig på hvordan det blir å ta pause etter bare et semester skole. hehe. Og å gå på skole gravid^_^.

Superkleint!![8D] Skal prøve å gå med noen klær sånn at magen ikke vises så godt de første dagene, så jeg kanskje får noen "venner" av andre grunner enn magen[8D]

Har du ikke krav på noe? hvorfor det?? jeg ville tatt kontakt med de å hørt uansett [:)] Kanskje du havner i et smutthull?[:D] lurer veldig på det samme.. er veldig spent på hvordan det går.

ORIGINAL: To blir tre jan2011

Superkleint!![8D] Skal prøve å gå med noen klær sånn at magen ikke vises så godt de første dagene, så jeg kanskje får noen "venner" av andre grunner enn magen[8D]

Har du ikke krav på noe? hvorfor det?? jeg ville tatt kontakt med de å hørt uansett [:)] Kanskje du havner i et smutthull?[:D] lurer veldig på det samme.. er veldig spent på hvordan det går.

Det står jo på lånekassen sin side at man må ha studert 6 av 10mnd for å få fødselsstipend. Men jeg får jo bare studert fra august til midten av januar. Det er 5+ mnd bare. Men kanskje det er lurt å høre med lånekassen eller en rådgiver[:)].
Samme gjelder vel deg? Eller studerte du før ferien også?

Jeg skal begynne på 2. året sosionom i fr. stad... trodde man fikk permisjonspenger så lenge man gikk på skole jeg men...

ORIGINAL: Mariemor1

Jeg skal begynne på 2. året sosionom i fr. stad... trodde man fikk permisjonspenger så lenge man gikk på skole jeg men... så feil kan man ta[:'(] men jeg får de uansett

oi..quota i stedet for å redigere..ja ja..

ORIGINAL: Mariemor1

Jeg skal begynne på 2. året sosionom i fr. stad... trodde man fikk permisjonspenger så lenge man gikk på skole jeg men...

Nei, er som med jobb at man må ha hatt krav på lånstipend (trenger ikke å ha tatt det ut) de siste 6 av 10mnd før fødsel. Går du 2.året er det jo ikke noe problem så sant du gikk skole før sommeren også. Samt at var du student i vårsemesteret så teller sommerferien med i de mnd også;).

Hehe. Svarte på den første du skrev, før jeg så at du hadde lagt på. Hehe. Unyttig info til deg da[:)]. Men kanskje grei for noen andre[8D]

ok.. ja jeg gikk på skole før sommeren.. så da er det greit... man får vel ikke nok info[:D] mye man skal sette seg inn i når man er gravid[:D]

jeg har kommet inn.... får ikke dekka NOE av jobben.... må avspasere skoledagene nå i høst (det er 2 uker)....

så teller på knappene om jeg vil eller ei... [8|]

Jeg er vernepleier, og jeg har søkt på helse og sosial informatikk deltid, master, ved universitetet i agder, grimstad. Har hele tiden tenkt at jeg ike gidder å ta det hvis det er vanskelig og jeg må lese masse [8D], og for øyeblikket er jeg veldig lite motivert for å begynne [>:], så...

gruble gruble,...

men... question:

hvis jeg betaler semesteravgiften - hvor lenge kan jeg gå på skole før jeg finner ut at jeg vil droppe ut , og få pengene refundert?

tungvinn setning.... håper budskapet kom gjennom alikevel [8D]

Skal begynne på mitt 3. år på lærer på Høgskolen i Bergen :)

ORIGINAL: Primrose

men... question:

hvis jeg betaler semesteravgiften - hvor lenge kan jeg gå på skole før jeg finner ut at jeg vil droppe ut , og få pengene refundert?

Det har jeg ikke hørt noe om. Men på VGS var det slik at droppet man ut før oktober, så ble ikke den tiden du hadde gått på skolen tellt som et skoleår. Så da slapp man å miste et år. Kanskje det er det samme her? Slik at hvis du dropper ut før oktober så får du tilbake? Ville spurt skolen jeg[:)]

ORIGINAL: Primrose

men... question:

Det har jeg ikke hørt noe om. Men på VGS var det slik at droppet man ut før oktober, så ble ikke den tiden du hadde gått på skolen tellt som et skoleår. Så da slapp man å miste et år. Kanskje det er det samme her? Slik at hvis du dropper ut før oktober så får du tilbake? Ville spurt skolen jeg[:)]

Ja - sender de en mail å hører. da vil jeg heller la vær å betale og så heller få en purring... men husker at det var jo mange som droppa ut i starten av vernepleien! satser på at det går an å hoppe av igjen. blir mindre og mindre lysten på å ta det... kanskje lurest å vente til høsten, så kan jeg ta første semester når jeg har permisjon - og dermed få litt mer tid til å se om dette er no for meg... nå blir det jo potensielt eksamen under fødselen, og undervisning i uke 3 med nyfødt baby.... tja...

Kjipe er at om man ikke betaler før fristen, så får man ikke gå opp til eksamen. Vet at der jeg skal gå er det frist til 10.sept med å betale.

Jeg skal begynne 2. året på sykepleierutdanninga... [:)] Skal ut i to måneders sykehuspraksis i oktober/november... lurer på hvordan DET skal gå... [8D]...

Back
Topp