Noen studenter her?

AlleGodeTingErFem

Elsker forumet
Novemberbarna 2021
Maisløyfene 2024
Noen flere som studerer? :) jeg er utdannet kokk men ville bytte beite, så da ble det vernepleier. Det er egentlig drømmen men barna har vært for små for at jeg kan jobbe turnus. Og vips var jeg gravid, men ikke alene heldigvis :)

Jeg studerer vernepleie deltid. Skal ut i 10 ukers praksis fra januar og kjenner jeg gruer meg litt nå for hvor jeg havner og om det blir mye fysisk. Hadde bekkenløsning de to forje svangerskapene mine, så forventer egentlig at det kommer nå også.

Rekker du å fullføre praksis før du skal ha permisjon?

Jeg er student også. Egentlig ferdig med en mastergrad, men bygger på litt. Har en 30% stilling i tillegg, så det blir en hektisk høst. Jeg håper bare formen holder seg bra så jeg slipper å sykemeldes. Sist hadde jeg bekkenløsning fra veldig tidlig i svangerskapet, som sammen med ekstrem svangerskapskvalme, gjorde at jeg var sykemeldt helt fra uke 6. Men da jobbet jeg 100%, så det er kanskje lettere når jeg bare har én dag i uka med jobb.

Rekker du å fullføre praksis før du skal ha permisjon?

Jeg er student også. Egentlig ferdig med en mastergrad, men bygger på litt. Har en 30% stilling i tillegg, så det blir en hektisk høst. Jeg håper bare formen holder seg bra så jeg slipper å sykemeldes. Sist hadde jeg bekkenløsning fra veldig tidlig i svangerskapet, som sammen med ekstrem svangerskapskvalme, gjorde at jeg var sykemeldt helt fra uke 6. Men da jobbet jeg 100%, så det er kanskje lettere når jeg bare har én dag i uka med jobb.
Når akkurat praksis og eksamen uka etter. Så er det noen uker og så er det medisineksamen. Så har jeg jobb 2/6 helger. Blir hektisk :/ men skal klare det!!!

Det var tidlig eksamen?

Jeg har heldigvis bare eksamener i slutten av hvert semester, så jeg planlegger å ta eksamen som normalt både i november/desember nå, og i mai/juni til våren. Men det er jo ikke sikkert det går som planlagt da.

Jepp, holder på med det siste året av et deltidsstudium. Muntlig presentasjon av oppgaven er etter termin, så må få trikset til noe:p

Jeg jobber 100% med mye reising, men har nettopp meldt meg opp til en master som blir 50 % ved siden av.

Gleder meg :)

Jobber 100% og skal starte opp med master deltid i høst på toppen.
Akkurat nå føles det veldig uoverkommelig, men håper virkelig vi kommer gjennom disse første ukene og at graviditeten blir litt lettere etterhvert. Jeg er innstilt på å prøve å følge masteren både gjennom graviditet og permisjon, så får vi se hva som blir realiteten.
Ved første graviditet hadde jeg startet søknadsprosessen på et annet studie, men droppa det da vi skulle ha barn på høsten. Følte meg passelig dum da det hverken ble barn eller studie. Så denne gangen går jeg heller all in :rolleyes:

Skal jobbe 80% og studere 20%. Er frikjøpt gjennom kometanse for kvalitet av udir. Det store lærerløftet. Det blir tungt med samboer på studier og to jenter fra før :happy:

Spennende med studier, lykke til alle sammen!

Min erfaring er at studiesteder er veldig interesserte i å tilrettelegge for å få studenter gjennom, de er jo økonomisk avhengige av at folk fullfører graden sin, så de har interesse av det de også.

Skal jobbe 80% og studere PPU deltid ved siden av. VELDIG spent på hvordan det blir!

Skal jobbe 80% og studere PPU deltid ved siden av. VELDIG spent på hvordan det blir!
Jobber du i skolen fra før? PPU blir sikkert spennende. Deler de praksisperioden i to slik at du får halve nå og halve neste år, eller må du ta praksisperioden på 12 uker sammenhengende?

Jobber du i skolen fra før? PPU blir sikkert spennende. Deler de praksisperioden i to slik at du får halve nå og halve neste år, eller må du ta praksisperioden på 12 uker sammenhengende?
Jepp. Har bachelor og master i spesped fra før, og har 60 stp i matematikk. Så nå PPU. Skal ikke være enkelt det der.

Skal ha 2x6 uker praksis, på to ulike skoler. :)

Back
Topp