Noen strikkere her?

Pio

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Trenger inspirasjon..

Har allerede strikket et vognteppe i sommer, har tenker å strikke et babyteppe nå ,men har ikke funnet "det rette"... :/

Strikket hentesett er vel nesten ikke vits i Juni?!
 
Trenger inspirasjon..

Har allerede strikket et vognteppe i sommer, har tenker å strikke et babyteppe nå ,men har ikke funnet "det rette"... :/

Strikket hentesett er vel nesten ikke vits i Juni?!

Jeg har strikket hentesett til de 2 andre, men de er født i september og november.
Har også sett mange fine hentesett med rompere.

Jeg tenker nok at jeg skal strikke noen tepper til Amanda prosjektet, da føler jeg at jeg kan gi noe tilbake til nyfødtintensiven.
 
Jeg har strikket et korneliatæppe(dansk oppskrift), så har jeg strikket noen små rompere og bloomere. Tenkte å strikke noen kyser også, muligens i kfo pure silk, evnt annet tynt garn. Holder også på med en rillejakke på pinne tre, men strikker 6 mnd. Tenker at hvis jeg ikke får brukt det, så har jeg så mange venner som får barn for tiden, så det blir uansett brukt av noen. Har dere noen plagg dere brukte mye sist?
 
Jeg har strikket et korneliatæppe(dansk oppskrift), så har jeg strikket noen små rompere og bloomere. Tenkte å strikke noen kyser også, muligens i kfo pure silk, evnt annet tynt garn. Holder også på med en rillejakke på pinne tre, men strikker 6 mnd. Tenker at hvis jeg ikke får brukt det, så har jeg så mange venner som får barn for tiden, så det blir uansett brukt av noen. Har dere noen plagg dere brukte mye sist?
Har mange sett til begge ungene som ble mye brukt. Men det som ble mest brukt var nok heldressene fra ca 1 år, under regnklær/vinterdresd osv i barnehage og hjemme.
 
Tenker å prøve å strikke noe selv. Noen tips til hva som er greit å begynne med? :D
 
Jeg elsker å strikke! Men venter litt før jeg begynner på noen prosjekter til junispira :) Skal først konsentrere meg om å strikke til søsteren til samboer som er gravid :) synes klompelompe har mye fint :Heartred
 
Tenker å prøve å strikke noe selv. Noen tips til hva som er greit å begynne med? :D

Lillebrors romper fra petite knit er relativt enkel, og veldig god i bruk på høsten. Ellers er kyser og luer ofte lette :happy: Tror du kan søke på YouTube etter nybegynnerforklaringer på de fleste av petite knit sine oppskrifter.
 
Lillebrors romper fra petite knit er relativt enkel, og veldig god i bruk på høsten. Ellers er kyser og luer ofte lette :happy: Tror du kan søke på YouTube etter nybegynnerforklaringer på de fleste av petite knit sine oppskrifter.
Skal ta å sjekke ut disse da, og se om det er noe jeg selv kan få til :) Til gutten jeg har på snart 3 år var det så mange som strikket, og han fikk så utrolig mye fint. Regner med lille også gjør det, men hadde vært gøy å få til noe selv :D


Et enkelt teppe er kjekt å begynne med :)
Ja det er jo sikkert også greit å begynne på! Prøvd å finne noen enkle fine oppskrifter nå, men har ikke funnet «det rette» enda :D
 
Noen som vet om noe jeg kan strikke likt til den kommende storebroren (str 3 år) og til lille i magen? Synes det er vanskelig å finne noe med så «mange størrelser», det jeg finner til nyfødt stoppet ofte på 1-2 år.
 
Noen som vet om noe jeg kan strikke likt til den kommende storebroren (str 3 år) og til lille i magen? Synes det er vanskelig å finne noe med så «mange størrelser», det jeg finner til nyfødt stoppet ofte på 1-2 år.
Marius?! Genser og heldress feks?
 
Noen som vet om noe jeg kan strikke likt til den kommende storebroren (str 3 år) og til lille i magen? Synes det er vanskelig å finne noe med så «mange størrelser», det jeg finner til nyfødt stoppet ofte på 1-2 år.
Genser og body eller jakke i anker serien til petiteknit
 
Har strikket nøstebarnteppe (før jeg ble gravid), og et hentesett (men det er i ull, så det utgår nok til denne hehe). Holder på med en genser str 3 år nå. Liker ikke å ha noe press på meg :angel8
 
Strikket baby boho blanket når storebror var i magen, det gikk kjempefort og var veldig gøy :)
 
Nettopp strikket ferdig et babypledd. Skulle ha hatt noen forslag på hva mer man kan strikke. De begynner jo gjerne bli litt varmt i juni da...
 
Jeg har akkurat strikket ferdig jakke og kyse, i tynnt ullgarn. Holder på med sokker til settet nå. Så tenker jeg å strikke et par bleiebukser i blandingsgarn vertfall. Kanskje et tynnt teppe med hullmønster? Så blir det nok en del i litt større størrelser, sånn jeg har til høsten. Tenkte å strikke noen av de plaggene jeg ønsker meg til storesøster, men aldri fikk tid til å strikke, som for eksempel knapper bak jakka til ministrikk. Og noe i prematur, siden jeg fikk prematur sist. Om det ikke blir det denne gangen(bank i bordet), fungerer det supert som dukketøy til jenta mi.
 
Back
Topp