noen spm...!!

*SommerMamma*

Forumet er livet
Hvordan gis minifom????
jeg har den stående i kjøleskapet, og bruker å dryppe ti dråper i en flaskesmokk, og gi henne denne, samtidig som jeg etterfyller med 2-3 ml ammete etterhvert som minifomen forsvinner..
så gir jeg mat umiddelbart!

skal man vente og la minifomen virke??? lisja får så ofte vondt i magen, så bare lurer på om jeg gjør feil....?[8|]dere andre som bruker minifom(og eller ammete,,,,hvordan gjør dere det, i rekkefølge, og tid...?

Tran som dere snakker om..er det vandlig tran, slik som vi tar, eller er der spesielle tilpasset babymager??

er det bare min tulle som ikke bæsjer i bleien????
hun ligger og trykker, og det kommer ganske fort når jeg tar av henne bleien og hun får ligge naken på stellebordet....er litt kjipt at hun ikke kan gjøre fra seg i bleien...bare for å prøve liksom[8|]

hvor ofte bæsjer de...til dere som også bare gir MME???
min bæsjer ca. annenhver dag! Er bare litt nysgjerrig, siden HS sa de burde bæsje HVÆR dag når de går på MME!!

takker for svar!![:)]

Vi fikk vanlig tran av HS... Gir 1-1,5 ml med sprøyte i siden av munnhulen før kveldsstellet... Greit å få tranlukt på nattkle enn å få det på vanlige klær...  Kan også gi tran med t-skje.....

Har ikke brukt minifom, men lurer på å kjøpe for å prøve... Så jeg håper noen svarer... Ikke det, det står mye bra i andre tråder.. Og der er vel en grei bruksanvisning med...

Rikke bæsjer også på stellebordet av og til, men jeg venter som regel litt med å bytte bleie når jeg hører det begynner å komme i bleien... Pleier å stimulere litt ekstra på stellebordet og da kommer det mer.... Rister litt med en kompress på stumpen.  Da kommer det som regel både luft og bæsj... Jeg ammer så her kommer det bæsj hver dag...   En venninne av meg ammer og der bæsjer gutten hver tredje dag..

Er vel litt ekstra med mme... Spør Monicus hun har god peiling på dette!!!

Minifom: Jeg gjør på samme måte som du. (Men fra en t-skje) Rett før melka... Aleksandra roet seg masse da jeg begynte med det,så jeg tror nok det er en riktig måte å gjøre det på...!?

Tran: Bruker vanlig tran.. Helsesøster sa bare at jeg skulle begynne med tran fra 4 uke.. Da regner jeg med hun hadde sagt det hvis man ikke skulle bruke vanlig...???!!!!

Aleksandra får bare MME, og hun bæsjer annenhver dag. Hun bæsjer i bleien, men det er sant som du sier, det har skjedd mange mange ganger at hun begynner å trykke etter jeg har tatt den av på stellebordet... Da må man "fakke" med kluten... [:D]

Vanlig tran gir vi. Fikk en flaske gratis på HS når vi var der etter fødselen! Ser ut som hun liker det - rynker ihvertfall ikke på nesen

Jenta vår bæsjer også ofte når vi tar av henne bleien. Som regel så bæsjer hun litt i bleien og når jeg skifter på henne så venter jeg litt og vips der kom et lass til gitt.... he-he!

Jenta mi bæsjer daglig hun. Enkelte dager bæsjer hun 2-3 ganger også.... Vi gir MME. Hun er flink til å spise så vi er glad hun bæsjer daglig!!

Jeg gir 10 dråper minifom på en barneskje, så ammete som han drikker fra flaske. Så hopper vi rett på mme.
Kian liker veldig godt å bæsje på stellebordet[:D]
Men, han bæsjer i bleia og. Kian bæsjer 1-2 ganger i døgnet.

Bruker vanlig tran.

takker for mange svar!![:D]

Har akkurat begynt å prøve Minifom selv, men tar det på en t-skje rett før MME...

Tran fikk jeg på HS... Vanlig tran (m sitron[;)])
Har også gitt med t-skje. Gjør det på stellebordet når bebisen ikke har på klær.
Umulig å få av klærne hvis man søler![:'(]

Casper bæsjer hver dag.
HS her sa at de helst skulle det, men hvertfall ikke mindre enn annenhver dag hvis han ikke får til hver dag!

Back
Topp