Noen spm bare...

Ju9ta

Forumet er livet
Ser at noen av dere gir epler og pærer til unga sine..
Men flere har skrevet at dere koker epla og pæra først, før dere bruker stavmixer..
Hvorfor koker dere frukta først egentli?? [&:][8|] Er d for basselusker,eller kanskje enklere og mose maten etterpå??
Sikkert et uberteit spm,men jeg vet ikke hvorfor...[8|]
 
Jeg vil tro at det er for å lettere lage skikkelig mos, uten harde klumper i.
 
ORIGINAL: TinkaNussi

jeg ville ikke kokt de, vitaminene forsvinner jo.


koke med lokk på i bare littegranne vann-og bruke vannet i mosen. alle vitaminene blir (bortsett bra i de i skallet, er ikke helt klar for å gi skall enda)

er anbefalt at frukt mørnes (og dvs kokes) til barna er 7-8 mnd. Det samme gjelder grønnsaker. etter det kan det f.eks rives på råkostjern. Er nok lettere fordøyelig, dessuten lettere å få uten biter.
 
ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: TinkaNussi

jeg ville ikke kokt de, vitaminene forsvinner jo.


koke med lokk på i bare littegranne vann-og bruke vannet i mosen. alle vitaminene blir (bortsett bra i de i skallet, er ikke helt klar for å gi skall enda)

er anbefalt at frukt mørnes (og dvs kokes) til barna er 7-8 mnd. Det samme gjelder grønnsaker. etter det kan det f.eks rives på råkostjern. Er nok lettere fordøyelig, dessuten lettere å få uten biter.

 
Takk for svar..[:)] Har så lyst t å prøve å gi henne litt nå, men burde kanskje vente litt?
 
ORIGINAL: Ju9ta

ORIGINAL: Nates Mamma

ORIGINAL: TinkaNussi

jeg ville ikke kokt de, vitaminene forsvinner jo.


koke med lokk på i bare littegranne vann-og bruke vannet i mosen. alle vitaminene blir (bortsett bra i de i skallet, er ikke helt klar for å gi skall enda)

er anbefalt at frukt mørnes (og dvs kokes) til barna er 7-8 mnd. Det samme gjelder grønnsaker. etter det kan det f.eks rives på råkostjern. Er nok lettere fordøyelig, dessuten lettere å få uten biter.


Takk for svar..[:)] Har så lyst t å prøve å gi henne litt nå, men burde kanskje vente litt?


Vente litt kanskje? men det er jo opp til deg. Men begynn bare med en frukt av gangen da...og en snill en-ren eplemos f.eks[;)] for reagerer ho er det så vanskelig å vite hva det er viss du gir flere-pluss at magen  og enzym-produksjonen skal venne seg til de forskjellige matvarene[;)]  Jeg begynte da han var 4mnd3uker med eplemos (grøt fra 4,5mnd, middag fra 6mnd)
 
Back
Topp