Noen som?

Milje

Elsker forumet
Har hatt eller kjenner noen eller kjenner til dyret skabb?

Ganske frustrert over noe her nå.... [:'(]
Har en nær bekjent som av en eller annen grunn greier og dra på seg de merkeligste sykdommer og elendigheter stadig vekk...

Sist jeg pratet med henne måtte jeg være litt obs pga av svært mange byller (gule staff. infeksjon, smitter ved kontakt) Før det var det brennkopper, lus...osvosv...

Og nå.... trodde jeg for engangs skyld det ikke var noe....
Men joooooo da....nå hadde hun fått skabb?!? Trodde ikke mennesker kunne få det engang jeg...[&:]
Det klødde visst noe inni .... fikk ikke sove på fler netter på rad...
og nå får jo jeg litt panikk da...noen som vet om det smitter lett? Hang sammen med henne hele lørdagen[&:] Ååååå!!!!! Orker ikke noe slikt altså!!!!! Blir så irritert[:@] Tenk om lille jenta mi har blitt smittet??? Stakkars liten...Hadde jo ikke greid og klø eller si ifra hun..

Det er veldig smittsomt, ja. Det er en av få zoonoser her til lands. Zoonose betyr at det smitter fra dyr til menneske og omvendt. Folk som har katt er vel mest utsatt, tror jeg? Men tror dere ville merket det fort om dere hadde det. Har hørt om noen der hele familien fikk det. De hadde en baby på noen mnd også. Var visst et helvete å bli kvitt dritten.. 

ORIGINAL: lovemykidz

en jeg kjenner fikk det.. er vel ganske smittsomt tror jeg.. får jo salve/krem til å smøre på.. man får veldig kløe nedentil, under armer, på halsen, bak knærne, og der det er varmt og fuktig og i hodebunnen.. dra til legen.. visst dere har fått det så blir du raskere "frisk" visst dere får rask behandling

Takker for svar[:)] Ja, har lurt på om det er mulig og få behandling uten at det blir påvist....det tok visst 4-6 uker før det kunne vises, men orker ikke og sitte her og vente på og kanskje begynner og klø heller da[:'(]
Har egentlig ikke lyst og være overhysterisk heller men...er redd hun kommer til og bli veldig lei seg hvis hun får vite at jeg mistenker noe...

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Det er veldig smittsomt, ja. Det er en av få zoonoser her til lands. Zoonose betyr at det smitter fra dyr til menneske og omvendt. Folk som har katt er vel mest utsatt, tror jeg? Men tror dere ville merket det fort om dere hadde det. Har hørt om noen der hele familien fikk det. De hadde en baby på noen mnd også. Var visst et helvete å bli kvitt dritten.. 

Jupp... det er visst full koking og frysing i hele studenthuset der hun bor nå....

Vil ikke gjennom det!!!!!!!![:@]

Og btw.. Skabben kunne ikke hoppa over på deg Du kan ha blitt smitta om dere har brukt samme klær! Kløinga skjer ikke før om noen uker enda.. Lykke til ihvertfall.
ORIGINAL: Kendra Wilkinson

Ooooh... Jeg hadde skabb da jeg var 13 år[&:] Ble smitta av dyna til en fyr.. Broren til venninna mi!

Begynte å klø en mnd elns etter jeg var der..Klødde meg til blods! Spesielt på leggene[:o] Har fortsatt arr.. Maaange år senere. Sov ikke på flere uker.. bare klødde. Legene fant ikke ut noenting.. Helt til jeg insisterte på å få time til hudlege! Han fant det ut på 1 sekund[:@] Fikk salve og måtte fryse ned alle klær, sengeklær osv.. Husker ikke hvor lang tid det tok før det kom bort jeg. Men tror ikke det tok så lang tid[:)]

Får nervøse sammenbrudd bare ved å tenke på den dritten der!![X(][X(][X(]

Og btw.. Skabben kunne ikke hoppa over på deg[8D] Du kan ha blitt smitta om dere har brukt samme klær! Kløinga skjer ikke før om noen uker enda.. Lykke til ihvertfall.

Det stemmer. eller om du har sovet i samme seng som noen med skabb.

ORIGINAL: Kendra Wilkinson

Ooooh... Jeg hadde skabb da jeg var 13 år[&:] Ble smitta av dyna til en fyr.. Broren til venninna mi!

Begynte å klø en mnd elns etter jeg var der..Klødde meg til blods! Spesielt på leggene[:o] Har fortsatt arr.. Maaange år senere. Sov ikke på flere uker.. bare klødde. Legene fant ikke ut noenting.. Helt til jeg insisterte på å få time til hudlege! Han fant det ut på 1 sekund[:@] Fikk salve og måtte fryse ned alle klær, sengeklær osv.. Husker ikke hvor lang tid det tok før det kom bort jeg. Men tror ikke det tok så lang tid[:)]

Får nervøse sammenbrudd bare ved å tenke på den dritten der!![X(][X(][X(]

Og btw.. Skabben kunne ikke hoppa over på deg[8D] Du kan ha blitt smitta om dere har brukt samme klær! Kløinga skjer ikke før om noen uker enda.. Lykke til ihvertfall.

Takk for masse bra info[:)] 

Blir jo litt roligere med tanke på at jeg hadde ikke noe "nær kroppslig" (hehe) kontakt med henne... Har forstått det slik at det gjerne må være noen tekstiler el lign de smitter over.....

Det var faktisk på et veldig respektabelt hotell hun og 2 andre jenter ble smittet...mest sannsynlig via sengetøyet... sprøtt... får lyst og ha med eget sengetøy på ferie snart...

Huff, klør bare ved tanken. [&:] Får håpe du slipper unna smitte. [:)]

Back
Topp