Noen som

ORIGINAL: Smulen

Jeg røyket 20+ om dagen og har gjort det i 15 år. Sluttet på dagen da jeg testet positivt. Det er faktisk mulig å få til...

Javist er det mulig...Klarte det selv med både 1 og nr 2 men ikke snakk om at det gikk da nr 3 kom...Så om du har klart det en gang er jo det bra for din del...Klarte det selv, begynte igjen da jeg sluttet og amme....Desverre...

Eg tok min siste røykt den dagen eg hadde EL... Når eg då fekk positiv test frista det ikkje med røyk! Akkurat no er eg så kvalm at det ikkje frister med noko i det heile tatt, og det er jo forsåvidt positivt når det gjeld røyking.

Håper verkeleg at eg klarer å holde meg no, og ikkje begynne å røyke igjen etter at knøtteliten er ferdig med å amme...

Dette klarer me!! [8D]

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

Jeg røyket 20+ om dagen og har gjort det i 15 år. Sluttet på dagen da jeg testet positivt. Det er faktisk mulig å få til...

Javist er det mulig...Klarte det selv med både 1 og nr 2 men ikke snakk om at det gikk da nr 3 kom...Så om du har klart det en gang er jo det bra for din del...Klarte det selv, begynte igjen da jeg sluttet og amme....Desverre...

Det er bra, ikke bare for min egen del... Spiren i magen var jo min motivasjon for å slutte. Håper for spiren din sin del at du klarer å slutte [:)]

Det er bra, ikke bare for min egen del... Spiren i magen var jo min motivasjon for å slutte. Håper for spiren din sin del at du klarer å slutte [:)]

Ja og om ikke (noe jeg ikke trur) så er det ikke verdens under gang...Men selvfølgelig skal jeg kjempe for det...Men motivasjonen min har og er ikke hundre prosent til stede enda, av den enkle grunn at det er ikke så lenge siden avgjørelsen om og beholde ble tatt...Vi bestemte oss for og ta det vekk i første omgang siden vi alt har 3 og er såpass unge....Men var jo en grunn til at jeg skreiv denne tråden og det var jo fordi jeg har tru på meg selv at det skal gå denne gangen, og fordi jeg vet mange jenter sliter og har det vondt psykisk med tanke på både at dem røyker og fordi dem vet at dem blir trykt ned om dem forteller det eller ikke klarer og slutte....JEG er nemlig ikke en slik person....Vi er da både gode mammaer og gode mennesker om vi røyker eller ei....[:)]

ORIGINAL: HeiLilleVenn

Råder deg til å slutte med en gang for barnets skyld. Det skrives at fra 5 uker er det ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene som begynner så smått å utvikles.
Det er ikke noe problem og slutte hvis man har dette i tankene.

Skal slutte snart....Hadde jo ikke laget dette inlegget hvis jeg ikke viste om hvor skadelig det var...Men sikkert godt for andre som er i samme bås og føle litt støtte....Og det er et tema som er viktig så derfor jeg ville ta det opp....Og jeg regner med at di fleste som er gravide nå til dags prøver alt dem kan for og slutte...[:)] Desverre går det ikke altid like lett...

Jeg vet at det ikke er lett å slutte å røyke... Jeg har selv røykt siden jeg var 16 år...og er nå litt eldre ; )
Har prøvd flere ganger...men det er veldig lett å finne unskyldninger for å ta seg en, det vet jeg alt om. Jeg hadde bestemt meg på forhånd at når jeg ble gravid er det den siste røyken jeg skal ta i resten av mitt liv(Håper det hvertfall). Tok min siste røyk rett etter posetiv test, det er 1 uke siden i dag : )). Endelig røykfri...utrolig deilig.
Jeg var jo godt forberedt på å slutte kan man si. Det gjorde nok hele prosessen enklere.
Håper det hjelper hvis jeg sier at det er den første dagen som er verst. Klarer du den er det mye lettere å motivere seg for den neste.

Lykke til med sluttingen : )

Råder deg til å slutte med en gang for barnets skyld. Det skrives at fra 5 uker er det ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene som begynner så smått å utvikles.

Skal slutte snart....Hadde jo ikke laget dette inlegget hvis jeg ikke viste om hvor skadelig det var...Men sikkert godt for andre som er i samme bås og føle litt støtte....Og det er et tema som er viktig så derfor jeg ville ta det opp....Og jeg regner med at di fleste som er gravide nå til dags prøver alt dem kan for og slutte...[:)] Desverre går det ikke altid like lett...

Jeg vet at det ikke er lett å slutte å røyke... Jeg har selv røykt siden jeg var 16 år...og er nå litt eldre ; )
Har prøvd flere ganger...men det er veldig lett å finne unskyldninger for å ta seg en, det vet jeg alt om. Jeg hadde bestemt meg på forhånd at når jeg ble gravid er det den siste røyken jeg skal ta i resten av mitt liv(Håper det hvertfall). Tok min siste røyk rett etter posetiv test, det er 1 uke siden i dag : )). Endelig røykfri...utrolig deilig.
Jeg var jo godt forberedt på å slutte kan man si. Det gjorde nok hele prosessen enklere.
Håper det hjelper hvis jeg sier at det er den første dagen som er verst. Klarer du den er det mye lettere å motivere seg for den neste.

Har sluttet opp og røyke to ganger før så vet alt om det og for meg er det ikke kun den første dagen som er værst....Denne gangen som sagt var jeg ikke forberedt på at det skulle bli noe barn...Vi var egentlig ferdige....Så tar litt tid og godkjenne at det skal komme barn nr4....Den røykinga har ikke vært noe problem for meg enda...Men vet at jeg skal slutte...Men må være litt forberedt først bare...[:)]

Ja og om ikke (noe jeg ikke trur) så er det ikke verdens under gang...Men selvfølgelig skal jeg kjempe for det...Men motivasjonen min har og er ikke hundre prosent til stede enda, av den enkle grunn at det er ikke så lenge siden avgjørelsen om og beholde ble tatt...Vi bestemte oss for og ta det vekk i første omgang siden vi alt har 3 og er såpass unge....Men var jo en grunn til at jeg skreiv denne tråden og det var jo fordi jeg har tru på meg selv at det skal gå denne gangen, og fordi jeg vet mange jenter sliter og har det vondt psykisk med tanke på både at dem røyker og fordi dem vet at dem blir trykt ned om dem forteller det eller ikke klarer og slutte....JEG er nemlig ikke en slik person....Vi er da både gode mammaer og gode mennesker om vi røyker eller ei....[:)]

Kjenner at dette blir siste innlegget mitt av fare for å bli misforstått eller feiltolket. Slik jeg tyder hva du skriver så virker det som om du tror jeg er ute etter å "se ned på" dem som ikke klarer å slutte å røyke. Du tar i  tilfelle feil, jeg håper bare at du klarer å slutte å røyke fordi gevinsten er så stor. Jeg har da heller ikke sagt at du ikke er en god mor fordi du røyker... Og å trekke fram å være gode mennesker??? Herregud, jeg røykte fram til for tre uker siden, jeg tror da for søren ikke at jeg er Jesus av den grunn og dømmer røykere nedenom og hjem...

Lykke til med røykeslutten, du har verdens største motivasjon for å klare det.

Har sluttet opp og røyke to ganger før så vet alt om det og for meg er det ikke kun den første dagen som er værst....Denne gangen som sagt var jeg ikke forberedt på at det skulle bli noe barn...Vi var egentlig ferdige....Så tar litt tid og godkjenne at det skal komme barn nr4....Den røykinga har ikke vært noe problem for meg enda...Men vet at jeg skal slutte...Men må være litt forberedt først bare...[:)]

Du klarer det nok når du har brukt litt tid på å forberede deg litt. Det er hvertfall helt umulig å slutte hvis man ikke har tenkt litt på å slutte på forhånd. Det er jo bare slik det er.
Dette går fint! : ))

Jeg er også røyker. Har røykt i 13 år og litt vanskeligheter med å slutte.
Jeg har alltid sagt at jeg skal slutte den dagen jeg finner ut at jeg er gravid, men så lett var det ikke desverre.
Jeg har trappet ned betraktlig, og røyker maks 5-6 om dagen i små mengder. Røyker aldri hele om gangen slik jeg gjorde før.
Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har klart men det er vel en form for frykt tror jeg. En slags trygghet ovenfor meg selv.
Jeg ønsker ikke å stresse med å slutte heller. Det er nok bedre å bare trappe ned.
Har jeg ikke sluttet innen 19 august da jeg skal til kontroll hos legen, kommer jeg til å spørre om hjelp.
Jeg skal også få lest "endelig ikke røyker" også i håp om at det hjelper...
men jeg SKAL slutte!!! Dette klarer jeg!!

litt godt å se at vi er flere i samme båt, var bekymra for at det var bare meg som fortsatt røyka.. Motivasjon og støtte er alfa og omega, klart vi veit det er skadelig, så det nytter fint lite med preken fra aldri-røykere. Men kjenner jeg begynner å få skikkelig dårlig samvittighet over det lille knøttet så motet for å slutte stiger kraftigere for hver dag!

lykke til alle sammen, røykere el ikke!

ORIGINAL: Serephinea

Må huske det , dere som ikke har røykt, at dere heller ikke vet hva de innebærer, noen er faktisk mer avhengig av røyk enn andre  (fysisk) det er bevist.. så er ikke bare viljestyrke det handler om, men faktisk hvor lenge du har røykt, hvor mye, og hvor avhengig du er.. mange slutter lett og andre ikke, Jeg har ei venninne som har en viljestyrke av stål, sterk psykisk, men jeg vet at hun slet med å slutte.. .. og som Hope4 med ny spire sa; vi kjenner henne ikke engang..  Livet er ikke svart hvitt, det er ikke alltid at man kan si at det er kun en løsning, uten å vite ting rundt. .. Klart det er smart å slutte å røyke når man er gravid, men er det noen som vet det , så er det jo akkurat de som røyker!! og det hjelper ihvertfall ikke med moralpreken, å sette seg på sin høye hest og tro man er bedre enn andre...  vi kan anbefale og ønske lykke til og støtte , men jeg ser ikke poeng i å kritisere..man kommer ikke langt med å rakke ned på andre.
Vi er nå voksne mennesker og kan vel tenke og ta avgjørelser selv. Gode råd er fint, men ærlig talt...

Jeg ønsker dere lykke til med å prøve å slutte å røyke og synes faktisk det er positivt å starte en tråd så dere i samme situasjon kan støtte hverandre [:D]

Lykke lykke til!!![:D][:D][:D][:D][:D]

Takk det var godt skrivd syntes jeg....[:)] Som sagt ikke bare snakk om og slutte uten videre....Og ingen er perfekt heldigvis, men alle får prøve så godt dem kan...Vi som røyker prøver så godt vi kan med og slutte med det....Dere andre som ikke røyker har garantert deres feil som og kanskje burde legges vekk...Tenk dere litt om...[;)] Er ikke bare og ikke røyke i et svangerskap så er man lovet et velskapt barn...Er mye annet man skal tenke på og...[:)]

Jepp , og det er ikke akkurat sunt å trykke i seg store mengder med søtsaker og Junk food heller, faktisk ganske mange senskader for baby er også, og det er jo ingen som tar seg den frihet og snakke nedsettende til noen som er tykke. DET SKULLE TATT SEG UT DET!  så ja, det er mange laster... og aller har noen... Da kan f eks jeg si: ingen problem å slanke seg, jeg klarer det fint jeg...... MEN jeg er smart nok til å vite at for noen er det en større kamp.... nemlig....
LYKKE TIL [:D][:D][:D][:D][:D] støtte klem fra meg!

Jeg har ikke røykt, så jeg vet heller ikke hvor vanskelig det er, så vil heller si at jeg heier på dere jenter som vil slutte å røyke! Dette klarer dere!

jeg røyker ikke, men kan veldig godt skjønne at det er vanskelig å slutte å røyke. Men dette blir dere å klare[:D]

Heia,

Er blitt en gammel tråd dette, men mååå bare svare.
Du har helt rett! Jeg vet ingenting om deg, så jeg burde vist deg litt mer respekt i svaret mitt!
Det jeg reagerte mest på var måten du skrev d på tror jeg...ble nok litt sjokket...Du skrev at du røykte som en svamp. Hadde forstått dg og svart deg litt annerledes om du skrev at du røyyyket alt for myye. For meg blir å røyke som en svamp nesten som skryt...og jeg forstår jo i ettertid at det ikke var det du prøvde på i det hele tatt.

Jeg håper det går bedre nå, har fulgt litt med både på deg og de andre her inne i ferien, men siste uken har jeg desverre fulgt lite med.

Krysser fingrene for at det går mot røykestopp, for jeg vet at det er det du vil, og at det er mange fler med deg her inne som strever med det samme. Synes forresten at røykestopp tråden var en bra ide, og sikkert en god hjelp og motivasjon for mange til å slutte...

Lykke til alle sammen!

ORIGINAL: Vaniljeisen

Om du røyker som en svamp, så synes jeg du bør kutte ut med en gang. Kan ikke forstå at noen kan gjøre dette, når de har et lite vesen inn i seg som er på det mest svakeste, og som trenger å bli passet på for å utvikle seg slik som det skal. Det er altfor seint å vente til du ser at det går bra...tenk på alle senskadene som kan oppstå...det er ikke bare deg selv du skader, men det lille barnet ditt....

Jaja, ikke noe moral preken nå...Vet alt dette....Har tross alt 3 barn fra før [;)] Du vet ingenting om meg...SÅ dette ble for dumt...Er mange som gjerne vil slutte og prøver seg ihjeeeeel og lever med dårlig samhvittighet gjennom hele svangerskapet fordi dem ikke klarer og slutte.... Jeg var en av dem ved forrige svangerskap...
Hadde 3 spontan aborter før det svangerskapet (røyket ikke da) men når jeg mistet 3 gangen så falt jeg helt ut i depresjon...begynte og røyke igjen og var skikkelig nede....Fikk da time til utredning...Fikk da beskjed om og bruke prevensjon fram til timen...Gjorde dette hele tiden utenom en glipp...Kom til timen tok innvendig ul...Jeg var gravid for 4 gang på rad uten og fått mens....Ble jo helt knust....regnet med at det ville gå galt...Fortalte at jeg hadde begynt og røyke.....Legen sa at jeg måtte slutte (selvfølgelig) men at siden jeg var så nede så måtte jeg IKKE stresse meg med og slutte...
Begynte på medisiner for og kunne beholde babyen...Hadde ingen tru....og klarte ikke og slutte...ut kom det en velskapt gutt på 3800 gram....Og som jeg ammet helt til nå for 4 uker siden....Og han har vært lite syk og er velbygd gutt...Ja sen skader kan man snakke om når det gjelder alt...Til og med ul og mobil og for ikke snakke om data....Røyken har eksistert i alle år....(sier ikke at det er greit) men man skal kunne se litt i mellom fingrene...

Men denne gangen vet jeg at jeg klarer og slutte...Bare jeg får litt tid på meg...Er ikke mer en noen dager siden vi bestemte oss for og beholde...Så har ikke hatt det helt greit, kjenner fortsatt panikken griper meg med tanke på at nr 4 kommer innen jeg er fylt 27...[8|] 

Jeg håper at di som røyker her inne klarer og slutte og om ikke respekterer jeg dem for dem di er alikevel...Dem er like gode mødre som alle oss andre forde om [:)]

Huff, røyker jeg også.. Prøvde å slutte for et par uker siden, men burde vel skjønt at det gikk rett vest når vi skulle på ferie med bare folk som røykte.. Kjenner det er lettere nå når jeg er kommet hjem igjen, så når skal jeg bare røyke opp den pakken jeg har, så er det stopp ! Jeg SKAL være røykfri før første kontroll 2 august !
Klarte å slutte med førstemann, så skal jaggu slutte nå også.. Det er vanskelig ja, lettere for noen. Alle har forskjellige viljestyrker, og hvis man i tillegg er nervøs og engstelig pga graviditeten, så er det ikke lett å bare legge fra seg røyken og få abstinenser i tillegg.. Men lykke til hele gjengen ! Best å være røykfri [:D]

hei vennen.. jeg har enda ikke klart og slutte.. men røyker ikke i byen og slikt da gjemmer meg litt bort vis jeg skal ta en røyk nå siden jeg er blitt så stor at det synes...

stor klem til deg..

dette klarer du

Jeg har røykt periodevis i ca. 10 år, spesielt i sosiale sammehenger som kafebesøk, fester og når det har vært sommer. Begynte til og med å snuse en periode, men nå har jeg ikke rørt nikotin siden jeg hadde eggløsning. Klart de hadde vært godt med en røyk innimellom, men det har jeg rett og slett ikke samvittighet til. Så får bare holde ut..... Lykke til med sluttinga

røyka. slutta på dagen da jeg fant ut jeg var gravid! er fortsatt vansklig, Men for meg er det ikke noe annet valg en å slutte.

heier på deg jeg! og regner ikke med du skrev dette for å provosere Men for å få litt støtte,og det Skal du jaggu få :-D. dette klarer du med tiden!

har forøvrig lagt på meg 1 kg allerede og spiser som en hest. he he. Men veier endel mer en deg. he he

Back
Topp