Noen som

RalkattLia

Forumet er livet
Røyker dere?? Eller slutta?? SKal slutte??

Jeg røyker som en svamp...Skal slutte så snart jeg føler at dette går rette veien...Klarte ikke og slutte sist gang...Men med di to første slutta jeg, men begynte så fort amminga var over dum som jeg var...

Og har noen av dere begynt og gå opp i vekt??
Jeg veide 52 kg for halvannen uke siden, gått opp allerede 2 kg så veier 54 nå...[8|] Har rikiig nok veldig matlyst for tida, men men..hehe!

Om du røyker som en svamp, så synes jeg du bør kutte ut med en gang. Kan ikke forstå at noen kan gjøre dette, når de har et lite vesen inn i seg som er på det mest svakeste, og som trenger å bli passet på for å utvikle seg slik som det skal. Det er altfor seint å vente til du ser at det går bra...tenk på alle senskadene som kan oppstå...det er ikke bare deg selv du skader, men det lille barnet ditt....

ORIGINAL: Vaniljeisen

Om du røyker som en svamp, så synes jeg du bør kutte ut med en gang. Kan ikke forstå at noen kan gjøre dette, når de har et lite vesen inn i seg som er på det mest svakeste, og som trenger å bli passet på for å utvikle seg slik som det skal. Det er altfor seint å vente til du ser at det går bra...tenk på alle senskadene som kan oppstå...det er ikke bare deg selv du skader, men det lille barnet ditt....

Jaja, ikke noe moral preken nå...Vet alt dette....Har tross alt 3 barn fra før [;)] Du vet ingenting om meg...SÅ dette ble for dumt...Er mange som gjerne vil slutte og prøver seg ihjeeeeel og lever med dårlig samhvittighet gjennom hele svangerskapet fordi dem ikke klarer og slutte.... Jeg var en av dem ved forrige svangerskap...
Hadde 3 spontan aborter før det svangerskapet (røyket ikke da) men når jeg mistet 3 gangen så falt jeg helt ut i depresjon...begynte og røyke igjen og var skikkelig nede....Fikk da time til utredning...Fikk da beskjed om og bruke prevensjon fram til timen...Gjorde dette hele tiden utenom en glipp...Kom til timen tok innvendig ul...Jeg var gravid for 4 gang på rad uten og fått mens....Ble jo helt knust....regnet med at det ville gå galt...Fortalte at jeg hadde begynt og røyke.....Legen sa at jeg måtte slutte (selvfølgelig) men at siden jeg var så nede så måtte jeg IKKE stresse meg med og slutte...
Begynte på medisiner for og kunne beholde babyen...Hadde ingen tru....og klarte ikke og slutte...ut kom det en velskapt gutt på 3800 gram....Og som jeg ammet helt til nå for 4 uker siden....Og han har vært lite syk og er velbygd gutt...Ja sen skader kan man snakke om når det gjelder alt...Til og med ul og mobil og for ikke snakke om data....Røyken har eksistert i alle år....(sier ikke at det er greit) men man skal kunne se litt i mellom fingrene...

Men denne gangen vet jeg at jeg klarer og slutte...Bare jeg får litt tid på meg...Er ikke mer en noen dager siden vi bestemte oss for og beholde...Så har ikke hatt det helt greit, kjenner fortsatt panikken griper meg med tanke på at nr 4 kommer innen jeg er fylt 27...[8|] 

Jeg håper at di som røyker her inne klarer og slutte og om ikke respekterer jeg dem for dem di er alikevel...Dem er like gode mødre som alle oss andre forde om [:)]

Røyker ikke, så trenger ikke slutte [:)]

Du vet åpenbart at røyking er potensielt veldig skadelig for fosteret, så du får ingen moralpreik hos meg. Men du skal få litt backup; dette klarer du! Du har klart å slutte før, så denne ganger blir det piece of cake. Og prøv å tenk at røyken ikke kontrollerer deg, men omvendt!

Lykke til [:)]

Lykke til med å slutte/trappe ned :)

Selv har jeg aldri smakt en røyk engang, og håper at jeg klarer det igjennom livet, ikke har jeg råd til det eller- hehe.

kremt må si meg skyldig i å røyke ennå jeg og, så skjønner deg jeg.. er jo fullstendig klar over at det absolutt ikke er bra, men driver og manner meg opp... usj, denne ekle vanen vår! *flau* [:(]

Hei du.. Vet alt om at det ikke er noe lett å slutte.. Med første klarte jeg først og slutte når jeg var 12 uker på vei, gikk kjempe fint når jeg først sluttet, men dum som jeg var begynte jeg etter amminga når jenta var 10 mnd...
Med andre mann så sluttet eg 3 dager etter pos test, denne jenta prøvde vi 2 år på å få så det gikk fint å slutte så kjapt men guuuuu jeg tenkte på røyk hver eneste dag og det var såå vanskelig å holde seg så jeg sprakk en mnd etter jenta var ute..

Nå tok jeg test i går etter litt mistanke, denne var langt fra planlagt, så jeg sliter litt med tanken på å slutte igjen.. Jeg kommer til å røyke opp det jeg har, jeg røyker ikke så mange te dagen heller da og bruker merke med mindre stoffer i. Vi skal holde dette hemmelig en god stund for å venne oss te tanken selv først også. Jeg kommer til å slutte når jeg ikke har mer igjen.

Råder deg til å slutte med en gang for barnets skyld. Det skrives at fra 5 uker er det ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene som begynner så smått å utvikles.
Det er ikke noe problem og slutte hvis man har dette i tankene.

Takk jenter [:)] Ja jeg klarer det denne gangen...Trenger bare litt tid...Jordmora fortalte meg at hvis en klarer og slutte før 8 uker så har det ingenting og si...Om det er sant eller ikke vet jeg ikke...

Jeg skal hjelpe til og støtte di som skal slutte og til dem som ikke klarer det...Jeg vet hvor vondt det er og gå rundt med en flott mage og ikke klare og legge giftpinnen fra seg [:o] 

ORIGINAL: HeiLilleVenn

Råder deg til å slutte med en gang for barnets skyld. Det skrives at fra 5 uker er det ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene som begynner så smått å utvikles.
Det er ikke noe problem og slutte hvis man har dette i tankene.

Skal slutte snart....Hadde jo ikke laget dette inlegget hvis jeg ikke viste om hvor skadelig det var...Men sikkert godt for andre som er i samme bås og føle litt støtte....Og det er et tema som er viktig så derfor jeg ville ta det opp....Og jeg regner med at di fleste som er gravide nå til dags prøver alt dem kan for og slutte...[:)] Desverre går det ikke altid like lett...

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

Takk jenter [:)] Ja jeg klarer det denne gangen...Trenger bare litt tid...Jordmora fortalte meg at hvis en klarer og slutte før 8 uker så har det ingenting og si...Om det er sant eller ikke vet jeg ikke...

Jeg skal hjelpe til og støtte di som skal slutte og til dem som ikke klarer det...Jeg vet hvor vondt det er og gå rundt med en flott mage og ikke klare og legge giftpinnen fra seg [:o] 

trenger all støtte jeg kan få hvertfall ;) We can do it!!! [:D]

ORIGINAL: evighusbygger

ORIGINAL: Hope4 med ny spire

trenger all støtte jeg kan få hvertfall ;) We can do it!!! [:D]

Jøss ja...Om ikke vi er klare i morra tar vi det neste dag igjen...Men et godt råd...Når en slutter så oppsøk andre som røyker, be dem blåse litt røyk på deg...Så bestemmer du deg for at det er kun det du kan...Funka på meg før [:)]

Vi får holde sammen og støtte hverandre vi som skal slutte å røyke... Jeg vet det er lett når vi går inn for det, jeg har sagt jeg kommer til å røyke det jeg har før jeg gir meg.. Men røyker mellom 4 - 7 te dagen, så det er jo ikke så kjempe gale.. Kommer til å trappe litt ned når jeg får samlet meg og slutter når jeg ikke har mer hjemme.. Sånn i begynnelsen på August..

Det er ikke noe lett å bare slutte når planen er og holde dette hemmelig en god stund..

Vi klarer dette jenter... Kanskje vi skulle laget oss en slutte og røyke tråd???

ORIGINAL: 2prinsesserogbim

Vi får holde sammen og støtte hverandre vi som skal slutte å røyke... Jeg vet det er lett når vi går inn for det, jeg har sagt jeg kommer til å røyke det jeg har før jeg gir meg.. Men røyker mellom 4 - 7 te dagen, så det er jo ikke så kjempe gale.. Kommer til å trappe litt ned når jeg får samlet meg og slutter når jeg ikke har mer hjemme.. Sånn i begynnelsen på August..

Det er ikke noe lett å bare slutte når planen er og holde dette hemmelig en god stund..

Vi klarer dette jenter... Kanskje vi skulle laget oss en slutte og røyke tråd???

hvis jeg slutter nå så vet hvertfall alle på jobben at jeg er på vei, og syns det er for tidlig å si noe... liten bedrift med 7 ansatte, og 6 av de røyker! Bare meg som er i babymaking alder ;)

P.s ja til slutte og røyke tråd!!! [:D]

ORIGINAL: evighusbygger

ORIGINAL: 2prinsesserogbim

hvis jeg slutter nå så vet hvertfall alle på jobben at jeg er på vei, og syns det er for tidlig å si noe... liten bedrift med 7 ansatte, og 6 av de røyker! Bare meg som er i babymaking alder ;)

P.s ja til slutte og røyke tråd!!! [:D]

Du får la være av og slutte helt enda, om ikke du forteller dem det da så di vet hvorfor, så kan du heller få litt røykelukt av di på jobben...Dem er nok en stor støtte for deg da...[:)]

Aldri prøvd å røyke. Mamma sluttet på dagen og sier at hun forstår ikkje hva folk klager over når de sier det er vanskelig. Må bare være psykisk sterk rett og slett og være innstilt ellers greier enn det aldri.

Må huske det , dere som ikke har røykt, at dere heller ikke vet hva de innebærer, noen er faktisk mer avhengig av røyk enn andre  (fysisk) det er bevist.. så er ikke bare viljestyrke det handler om, men faktisk hvor lenge du har røykt, hvor mye, og hvor avhengig du er.. mange slutter lett og andre ikke, Jeg har ei venninne som har en viljestyrke av stål, sterk psykisk, men jeg vet at hun slet med å slutte.. .. og som Hope4 med ny spire sa; vi kjenner henne ikke engang..  Livet er ikke svart hvitt, det er ikke alltid at man kan si at det er kun en løsning, uten å vite ting rundt. .. Klart det er smart å slutte å røyke når man er gravid, men er det noen som vet det , så er det jo akkurat de som røyker!! og det hjelper ihvertfall ikke med moralpreken, å sette seg på sin høye hest og tro man er bedre enn andre...  vi kan anbefale og ønske lykke til og støtte , men jeg ser ikke poeng i å kritisere..man kommer ikke langt med å rakke ned på andre.
Vi er nå voksne mennesker og kan vel tenke og ta avgjørelser selv. Gode råd er fint, men ærlig talt...

Jeg ønsker dere lykke til med å prøve å slutte å røyke og synes faktisk det er positivt å starte en tråd så dere i samme situasjon kan støtte hverandre [:D]

Lykke lykke til!!![:D][:D][:D][:D][:D]

jeg er også en røyker.. Prøver alt jeg kan men foreløpig så går det ikke så bra[8D] Men skal slutte!!

ORIGINAL: Serephinea

Må huske det , dere som ikke har røykt, at dere heller ikke vet hva de innebærer, noen er faktisk mer avhengig av røyk enn andre  (fysisk) det er bevist.. så er ikke bare viljestyrke det handler om, men faktisk hvor lenge du har røykt, hvor mye, og hvor avhengig du er.. mange slutter lett og andre ikke, Jeg har ei venninne som har en viljestyrke av stål, sterk psykisk, men jeg vet at hun slet med å slutte.. .. og som Hope4 med ny spire sa; vi kjenner henne ikke engang..  Livet er ikke svart hvitt, det er ikke alltid at man kan si at det er kun en løsning, uten å vite ting rundt. .. Klart det er smart å slutte å røyke når man er gravid, men er det noen som vet det , så er det jo akkurat de som røyker!! og det hjelper ihvertfall ikke med moralpreken, å sette seg på sin høye hest og tro man er bedre enn andre...  vi kan anbefale og ønske lykke til og støtte , men jeg ser ikke poeng i å kritisere..man kommer ikke langt med å rakke ned på andre.
Vi er nå voksne mennesker og kan vel tenke og ta avgjørelser selv. Gode råd er fint, men ærlig talt...

Jeg ønsker dere lykke til med å prøve å slutte å røyke og synes faktisk det er positivt å starte en tråd så dere i samme situasjon kan støtte hverandre [:D]

Lykke lykke til!!![:D][:D][:D][:D][:D]

Takk det var godt skrivd syntes jeg....[:)] Som sagt ikke bare snakk om og slutte uten videre....Og ingen er perfekt heldigvis, men alle får prøve så godt dem kan...Vi som røyker prøver så godt vi kan med og slutte med det....Dere andre som ikke røyker har garantert deres feil som og kanskje burde legges vekk...Tenk dere litt om...[;)] Er ikke bare og ikke røyke i et svangerskap så er man lovet et velskapt barn...Er mye annet man skal tenke på og...[:)]

Jeg røyket 20+ om dagen og har gjort det i 15 år. Sluttet på dagen da jeg testet positivt. Det er faktisk mulig å få til...

Back
Topp