Noen som vurderer hjemmefødsel?

Bkno1409372

Betatt av forumet
Mamma er jordmor så jeg har tenkt litt på det, men ikke sjekka noe mer ut ang det. Hatt 3 normale og greie fødsler, men jeg er overvektig så vet ikke om jeg får lov pga det. Når vi er over uke 12 får jeg gå aktivt inn for å finne ut om jeg får lov og om det kan bli aktuelt.
 
Har vært borti tanken, men lite muligheter for det her, så har bestemt meg for sykehus. Heller bli lengst mulig hjemme evt
 
Har vært borti tanken, men lite muligheter for det her, så har bestemt meg for sykehus. Heller bli lengst mulig hjemme evt
Hvor mange har dere fra før?

Jeg ble satt igang sist pga omstendigheter rundt oss. Nr 2 var en fin fødsel med effektive rier i 3 timer, holdt på fra 7.30 med litt rier, fra ca 14 var jeg i fødsel og han kom kl.17. Så er denne fødselen jeg sammenligner med, og da kunne jeg fint ligget hjemme. Men mamma vil nok ikke ta ansvaret alene, må kanskje få med en jm til i såfall.
 
Har tre barn fra før. Hvor den ene er tvillingfødsel. Fødslene har startet med vannavgang og barna har vært ute ca 12t etter det :)
 
Jeg har født de to eldste hjemme. :) Så lenge alt er normalt, så skal jeg definitivt føde tredjemann hjemme også.
 
Syns folk er tøffe som føder hjemme . Jeg er så redd noe skal plutselig gå gale. Den forgje fødselen min var helt grei . Håper på da capo .
 
Det har ingenting å gjøre med å være tøff, jeg er absolutt ikke tøff. :) For de fleste handler det om hvor man slapper av best. Hvis det er noen som helst risikofaktorer, så kan man ikke føde hjemme. Dersom alt er normalt, så er det faktisk tryggere å føde hjemme enn på sykehus.
 
Aldri i livet. Men hadde en tøff første fødsel som endte i hastesnitt i full narkose. Han var for stor og kom ikke ned i bekkenet, så hjerterytmen begynte å ble veldig dårlig på slutten.

Pga. problemer med den fødselen + noen andre årsaker, så kan det nok hende neste fødsel blir planlagt keisersnitt uansett. Håper egentlig på det, da jeg ikke har lyst på en gjentakelse av forrige fødsel.
 
beundrer de som gjør det! Skulle så virkelig ønske jeg turte det selv! Men syntes det virker litt mer betryggende på sykehus.. :)
 
Hadde aldri i livet turt det. Langt til nærmeste sykehus, så vil helst føde på sykehuset så er det folk tilstede som kan hjelpe meg hvis det er noe som trengs.
 
etter sist fødsel tar jeg ingen sjanser med å ikke føde på sykehuset.
 
Jeg tenker på en måte det er mest trygt på sykehuset, men samtidig så tror jeg at jeg fint kan takle en hjemmefødsel. Overvekt er vel en risiko, så jeg får vel ikke lov uansett hvor greit de tre første fødslene gikk.
 
Kunne fint født hjemme og luftet tanken for min kjære sist svangerskap. Men han fikk helt noia, han ville på sykehus for å føle seg trygg. Hadde nok ikke fått lov uansett, med første var fostervannet misfarget, og andre var det noe greier med hjerterytmen, så de ble overvåket godt begge to så jeg ikke fikk føde i vann engang. Håper jeg går det denne gangen
 
Back
Topp