Noen som vil leke doktor?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg plages med føtttene mine, og har gjortet siden november/desember. Fra anklene og ned til fotbladene gjør det vondt, spesielt om morgenen eller når jeg har sittet i ro lenge. Om morgenen føles det som om føttene krøller seg innover fra "langsidene", som om føttene ikke vil at midten av foten skal røre bakken. Jeg er også stiv, og humper bortover som om jeg går på stokker. Ikke bare lett å komme sed ned trappen da.

Jeg går mye, og har noen løyper jeg går. Den korteste er ca 2.5 km, den lengste er 7 km. Hvor langt jeg går avhenger av hvor mange skritt jeg har på fitbit'en min :P

Er det noen her som har noen tips til hva dette kan skyldes, og hva jeg kan gjøre? Jeg har prøvd å massere føttene mine, men de er lange og stive så jeg får ikke helt tak på dem. Jeg har prøvd å få mannen min til å massere dem, men det gjør så vondt at han bare gir opp.
Jeg vet at skoene mine ikke er av den beste kvalitet, men jeg har ikke råd til å kjøpe nye. Venter uansett på å få høre om jeg har rett til tilpassede sko pga andre problemer.

Jeg sluttet å gå med tøfler inne omtrent på samme tidspunkt som smertene startet, men det burde vel ikke være problemet? Det blir jo bare verre.

Jeg skal snakke med fysioterapeut neste uke, men det hadde vært greit å få noen tips som kan gi meg mindre smerter enn så lenge :)

Har du vondt under føttene?

Jeg slet (og sliter litt fortsatt) med at det er vondt under føttene. Ømt å tråkke og gå på føttene. Særlig når jeg har sittet litt

Jeg hadde iallefall betennelse i noen senefester under føttene.
Så når jeg da endelig nevnte det for Osteopaten min satte vi igang med laserbehandling. Nå er jeg mye bedre, men har tatt ett års tid... Gikk omtrent ett år før jeg sa noe om det og.

Kan det være noe betennelse i hælene? Evt plantar fasciit?

Har du vondt under føttene?

Jeg slet (og sliter litt fortsatt) med at det er vondt under føttene. Ømt å tråkke og gå på føttene. Særlig når jeg har sittet litt

Jeg hadde iallefall betennelse i noen senefester under føttene.
Så når jeg da endelig nevnte det for Osteopaten min satte vi igang med laserbehandling. Nå er jeg mye bedre, men har tatt ett års tid... Gikk omtrent ett år før jeg sa noe om det og.

Ja, jeg har det. Hjelpe meg, høres ut som det er lurt å gjøre noe med det da. Hvordan ble diagnosen satt?

Kan det være noe betennelse i hælene? Evt plantar fasciit?

Godt mulig. Jeg får nevne det for fysioterapeuten og se hva hun sier. Har jo et lite håp om at det er så lett som å bare gni litt ibux gel der det er vondt, selv om det blir veldig dyrt i lengden.

Ja, jeg har det. Hjelpe meg, høres ut som det er lurt å gjøre noe med det da. Hvordan ble diagnosen satt?

Godt mulig. Jeg får nevne det for fysioterapeuten og se hva hun sier. Har jo et lite håp om at det er så lett som å bare gni litt ibux gel der det er vondt, selv om det blir veldig dyrt i lengden.
Lurt å nevne det for noen ja.
Var som Orly sier plantar faciitt jeg også hadde i tankene.

Nei altså, vi kom vel aldri frem til en spesiell diagnose, men han kunne kjenne at det var betent under føttene når han kjente på dem. Og så slo jo lasermaskina godt ut da og pep som et uvær :-P

Nå får jeg litt laser sånn dann og vann, hvis det har vært litt ømt feks noen dager

Kan du ha problemer med blodsirkulasjon, kapillærer elns i bena? Eller noe nerver?

Slet med det selv. Dro til legen og fikk beskjed om å ikke gå så masse.
Og iallefall ikke i mange bakker.
Har aldri fått behandling for det, men ble nevnt laser som en siste utvei, men det ville gjøre mer vondt.
Det er ikke like ømt nå, men har tider der jeg føler meg som en 90-åring som stavrer rundt. Altså at det blir stivt.

Tenker det kan være veldig mye, og ikke sikkert at det er føttene som er hovedproblemet. Kan godt hende det sitter i ryggen eller hofteleddet som gjør at det skapes en feilbalanse i leddene som gir utslag i føttene.

Slet med det selv. Dro til legen og fikk beskjed om å ikke gå så masse.
Og iallefall ikke i mange bakker.
Har aldri fått behandling for det, men ble nevnt laser som en siste utvei, men det ville gjøre mer vondt.
Det er ikke like ømt nå, men har tider der jeg føler meg som en 90-åring som stavrer rundt. Altså at det blir stivt.
Laserbehandling er ikke vondt ;-)

Merker ingenting ;-)
Evt litt prikking.

Trykkbølgebehandling derimot hvis man trenger det er vondt ;-)

Laserbehandling er ikke vondt ;-)

Merker ingenting ;-)
Evt litt prikking.

Trykkbølgebehandling derimot hvis man trenger det er vondt ;-)
Ja, var trykkbølgebehandling de anbefalte. Jeg trente bort smertene med strikk og uttøyninger vel og merke etter at slimsekkene hadde roet seg. Fikk beskjed om å gå minst mulig når det gjorde vondt, men samtidig ikke ha føttene helt i ro. Måtte bevege de ofte når jeg satt.

Back
Topp