Noen som vil ha

Jadda26

Elsker forumet
.. en hund?? Har to hunder, så må dessverre kvitte meg med han ene.. Dette er en Alaskan Husky. han er 6år og en kjempe kosebamse.. Han er super snill, rolig og ganske kosete..Han er vandt med barn og elsker å leke med dem. Han er noe sterk i bånd, så må ha en erfaren eier.. Jeg har dessverre ikke tid til to hunder og en baby.. Han andre er liten og enkel å ha med å gjøre derfor beholder vi han da dette er min første fødte.. Om dere vil ha bilde så bare sende pm eller skriv inn her.. Vi holder til i Bergen.

dytte*

ingen?? han er kjempe fin og snill[:D] kan gå løs og alt

Dakkar voven..ingen som vil ha....[:(]

hehehe nei er ikke bare bare å ha lyst på uheldigvis[8|] Men var skjønt at dere ville ha han da[:D]

ehm...oki...det er en mulighet å se på det.. Denne hunden har jeg hatt i to år og strevd og gjort masse for å beholde.. Jeg er KJEMPE glad i han og er LITE lett å måtte komme til dette, men når man har dyr skal man tenke på dyrets beste..ikke at jeg hadde blitt mer glad om jeg kunne beholdt han.. Han fortjener en som har tid og kan gå alle de turene en husky krever og han fortjener en som har tid.. Og om du tror dette er noe lett beslutning så tar du ufattelig feil..Og det er mange grunner til at jeg må gi han vekk en at jeg ska ha baby. Det er lite plass i en leilighet og han krever mer kos og tur enn jeg kan gi han.. Jeg unnskylder meg ikke, men noen ser så stygt på det, og det er helt feil måte å se på det

ORIGINAL: Sandra21

ehm...oki...det er en mulighet å se på det.. Denne hunden har jeg hatt i to år og strevd og gjort masse for å beholde.. Jeg er KJEMPE glad i han og er LITE lett å måtte komme til dette, men når man har dyr skal man tenke på dyrets beste..ikke at jeg hadde blitt mer glad om jeg kunne beholdt han.. Han fortjener en som har tid og kan gå alle de turene en husky krever og han fortjener en som har tid.. Og om du tror dette er noe lett beslutning så tar du ufattelig feil..Og det er mange grunner til at jeg må gi han vekk en at jeg ska ha baby. Det er lite plass i en leilighet og han krever mer kos og tur enn jeg kan gi han.. Jeg unnskylder meg ikke, men noen ser så stygt på det, og det er helt feil måte å se på det

Støtter deg på dette.. [:)]

ORIGINAL: *MammanTilTrym*

ORIGINAL: Sandra21

Støtter deg på dette.. [:)]

takker[:D]

jeg kan desverre ikke ha hund. Det jeg synes er bra du gjør, er å tenke på hundens beste...du vet med deg selv at du ikke kan gi ham det beste for ham og vil gi ham muligheten til å få det han faktisk trenger...det er ikke alle som tenker slik....

jo ofte må hundene ofre seg når det kommer barn inn i familien.....men jeg ser at mange ganger får faktisk hundene det bedre.....det jeg synes er dumt er at enkelte avliver hunden i stedet for å få ham omplasert...

det beste for alle er at alle får det bra og av og til betyr det nok desverre at hunden må vike plass....

ORIGINAL: taswe

Eg sa aldri eg trudde det var ein lett avgjerelse å ta, men når det komme småbarn i hus, så går det oftast slik at "problemhunden" må iallefall vekk, og dei små, jaja, dei trenge jo ikkje lika masse energi, tid og engasjement, så dei kan jo bare var. Har sjøl ein problemhund, med sterk seperasjonsangst, men eg komme aldri te å gi han vekk, for eg vett at eg er iallefall klar over alt han sliter med og har problemer med sjøl om eg måtte erfara detta då han var rundt året når me fekk han. Han trenger også turar, mental utfordring som dressurtrening, fysisk utfoldelse siden han er fuglehund, men eg legge heller ting til sides og tar ansvaret mitt på alvor når eg først hadde bestemt meg for å skaffe meg stor hund. Det er ein forpliktelse det også, som alt aent.

Ka folk meine om å gi fra seg dyr, eller ikkje, speler vel liten rolle, alle har rett til eiga meining og  sei at det er feil å sjå stygt på det, det er det heller ikkje. Nåken gjer bare det, og det har de all rett til å gjer..

Eg for min del syns det e utrulig at folk gong på gong skaffer seg hund og andre husdyr, men gir de fra seg med ein gong det kommer barn i hus..

joda helt enig med at MANGE skaffer seg hund og bare kaster dem vekk og driter i dem.. Men dette er ikke meg, jeg beholder EN hund fordi denne hunden krever mindre og dermed kan jeg tilfredstille dens krav og behov.. Men dette denne hunden er også problem hund, det er han huskyen som er snillest her og som er "best" for å si det sånn da.. Men han krever mer tur og mer mosjon enn hva jeg kan takle og har tid te.. Og ja som jeg sa jeg er enig med deg at mange som kaster ut hunder fordi de får barn og "driter" i hunden/hundene.. Men jeg bestemte meg på vegne av hundens beste, ikke mitt beste, for da hadde jeg beholdt ham.. for en finere og snillere hund enn det der skal man leite lenge etter..

ORIGINAL: RitaCeciie

Så flott at du tenker på hva som er best for hunden din [:)] Jeg og sambo har veldig lyst på hund, men venter litt til Maja er blitt større sånn at vi kan gi den alt den trenger også [:)] 

takk for det..og kjempe greier at dere tenker på hundens beste og før dere skaffer dere hund[:D][:D] sku ønske jeg viste før jeg fikk den store skjønnheten at ting gikk sånn...men men...han får det nok bra der han skal tilslutt..for jeg gir han ikke vekk til hvem som helst[:D][:D]

RitaCeciie: oki det kunne hørtes frekt ut mot deg..men det var IKKE sånn jeg mente det..hehe bare det at jeg skal ikke gi han vekk til noen som slår, misshandler eller noe sånt..hehe unnskyld var ikke meningen at det sku komme ut sånn at det hørtes ut som du ikke fikk han om du ville ha han..

Back
Topp