Noen som vet?

minni01

Betatt av forumet
Jeg burde egentlig vite det her men men[8|]
Da jeg henta Daniel på skolebussen i dag kom hanhinkende av bussen. Han hadde skikkelige smerter, huff tenkte jeg hva har skjedd nå og hvordan i all verden skal jeg få han heim, jeg kunne jo ikke bære han da jeg nesten ikke kom frem til holdeplassen pga bekkensmerter.

Det viste seg at han har aket i friminuttet på skolen i dag, og 2 andre elever hadde akt (på rompa) over foten hans med et uhell. Etter det har han nesten ikke klart å gå. Han har fått være inne i friminuttene resten av dagen pga dette.

Nå lurer jeg på om foten hans kanskje kan være forstuet selv om han så vidt klarer å gå????
Han er opphovna på ankelkulen, men ikke blå som jeg kan se. Men det gjør vondt når jeg tar på stedet... Han har liggi og sitti i sofan siden han kom hjem fra skolen, og det er virkelig ikke lik han. Han klager mye på at det gjør vondt...

Jeg vet ikke om jeg skal se det ann noen dager før jeg ringer legen...[8|][8|]

Noen råd???

Litt seint kanskje, men hev beinet litt og kjøl ned anklen. Så er det kanskje litt bedre i morra [:)]. I morra tar du på en støttebandasje om han klarer å gå/stå på beinet for å støtte det litt. Om han fortsatt har veldig vondt så ta kontakt med legen i morra?

jeg ville ringt til legen first thing in the mornig. evt. dratt på legevakta ikveld hvis det blir for ille vondt

Tror jeg ville tatt kontakt med lege å fått det sjekka. Kan jo være noe som er brekt, eller det kan være forstuing, men hvis han ikke greier å gå på foten trenger han jo krykker til den blir bedre.

Da jeg fikk brudd i ankelen så var det kun litt hovent ikke blå eller noe, jeg klarte tilogmed å gå litt på det

Så jeg hadde nok tatt en tur på legevakta og fått ordnet med rønken
ps: sidend ette skjedde i skoletiden så ska skolen betale utgifter og etc

Han har gått en kort runde på stua nå, han ville prøve det. Gikk greit, men jeg måtte gå ved siden av hans. Jeg tror ikke noe er brekt....

Grunnen til at jeg ikke ringte legen da jeg kom hjem er jo fordi det gikk ganske greit å gå heim fra skolen selv om han hadde vond og halta/hinka. Trodde kanskje han hadde forslått seg litt og at det gikk over til i morgen, men nå vet jeg sannelig ikke.

Takker for tipset bondekone...kjekt å vite :)

Da har vi kommet hjem fra akutten. Fikk beskjed om å dra rett dit. Det ble tatt røntken av foten som fremdeles er temmelig hoven og nå har den og begynt å bli blå. De kunne ikke se no brudd, men når leger og sånn kom imårra skulle de se mer nøye på bildene, og fant de noe skulle de ringe på oss.
Han fikk støttebandasje på foten, og no smertestillende og nå har han sovna.

Imorgen er det fri fra skolen, men jeg må jo ringe å si ifra at han ikke kommer i morgen. Og de skal få vite hvorfor....
De jeg har prata med sier det er rart at de ikke ringte fra skolen og sa ifra om dette.... så jeg skal høre med de om det der.

Back
Topp