Noen som vet?

3 stars

Elsker forumet
Jobber som vikar i barnehage å har ingen ting som er fast, bare at jeg skal brukes som vikar i akkurat den barnehagen. Vist jeg skulle bli syk emeldt har jeg da krav på sykepenger? Noen som vet angående dette?

Opp med deg[:D]

Ingen som vet, sikker på at det er mange vikarer her inne som jobber i barnehage?

Du har krav på sykepenger hvis det er bestemt hvlke dager du skal jobbe.

Så hvis du blir spurt om å jobbe på fredag, og deretter blir syk, får du penger for den dagen[:)]

Tror man har krav på det man tjente mnden før man ble symeldt, eller gjenomsnittet av det du har tjent de siste mndene uansett hvor man jobber.

ORIGINAL: jenny77

Du har krav på sykepenger hvis det er bestemt hvlke dager du skal jobbe.

Så hvis du blir spurt om å jobbe på fredag, og deretter blir syk, får du penger for den dagen[:)]

Ok, men tenkte mere på viss jeg ble sykemeldt en stund framover om jeg da har rett på sykepenger?

Det er arbeidsgiver som skal betale de første 16 dagene, og du vil da kun få betalt for de vaktene du allerede er satt opp på. Etter det tar nav over og de vil da regne et gjennomsnitt over siste 3 eller 6 mnd for å beregne hvor mye du skal ha. Du må ha jobbet i minst 4 uker for å få sykepenger og det bør ikke gå mer enn 16 dager mellom hver gang du har vakt...

Back
Topp